idud

Eksjuu parem hilja kui mitte kunagi. Ma olen varem ka pika näoga idusid söönud, aga pole nad mulle kunagi maitsenud. Tuli välja, et ma sattusin nende lähedale alati valel ajal ehk siis liiga hilja. Ükskord ühe pisikese sõbranna sünnipäeval, kus parim söök oli põhiliselt mõeldud täiskasvanutele oli laua peal ämma tehtud leib ja suur kauss idusid. Ja need olid niiiii head.  Seejärel lugesin natuke hoolikamalt idandajate postitusi ja ikka tundus see liiga keeruline minusuguse laisa inimese jaoks.

Nüüd siis sattusin pildistama ühte perre, kus idud laua peal karbi sees oa küljes kasvasid ja korraga ei tundunudki see enam nii keeruline. Minu ülesanne on ainult vett juurde valada ja idud ära süüa. Karp on meil nüüd vist juba 2 nädalat kodus olnud ja idud lähevad nagu soojad saiad. Lapsed ka käivad ja nokivad neid. Neile meeldivad kõige rohkem sabad ja pead peame meie Kallega ära sööma :).

Ma küll ei tea, kas ma kõik õigesti teen, aga kui ma algul kasvatasin neid ühes kihis, siis nüüd panen iga päev uue kihi. No muidu lihtsalt ei jätku.

Ja seda, et ma uues kodus leiba hakkan tegema, seda tean ma ka juba…

7 Responses to idud

  1. Krentu says:

    ma tahaks sellest karbist kohe lähemalt kuulda – äkki on minigit linki? idud on niii head!

  2. A says:

    ohjeerum, mul ju mitu pakki spetsiaalseid ökoseemned ostetud idandamiseks… hea, et meelde tuletasid :)

    et paned lihtsalt karpi ja kallad natsake vett peale?

  3. krista says:

    Mul on selline NÕU
    Mina tegin alguses nii, et panin kõige ülemisele peotäie mungaobasid ja vesi üle nupu. Kui vesi alla jõudis, siis kallasin ära. Võttis kuskil 10 minutit aega. Kusjuures vahel jääb kuskile seisma…. huvitav miks? Ja siis ma natuke kallutasin, et ta ikka kenasti järgmisele korrusele voolaks. Vett tuleb panna 2 korda päevas ja kolmandal päeval söön idud ära.

    Nüüd tõstan järgmisel hommikul eelmise päeva korruse allapoole ja pealmise korrusele panen uued oad. Nii saab igal hommikul uued oad ja õhtuks on need kindlasti otsas…

  4. maris says:

    krentu, tegelt saab seda teha ka tavalises purgis või kausis. mul on ka sarnane (peaaegu) nõu, aga enne tegin ikka aastaid purgis ja täpselt sama head tulid. lihtsalt loputad ja kurnad hommikul ning õhtul ja paari päevaga on valmis. oleneb idudest. mungoad ja läätsed saavad kõige rutem.

  5. Efka says:

    Ma olen ka idud avastanud.Ja teen neid tavalises purgis, keegi teine lihtsalt ei söö neid

  6. Nele says:

    Minul on ka just selline nõu ja oma kogemustele (ja laiskusele) tuginedes on see minu meelest ainuvõimalik lahendus idandamiseks. See purgiga mässamine ja pidev loputamine ajas mind igatahes hulluks. Ja ma olen veel nii laisk, et kallan vaid kord päevas vett peale, aga söön samuti kolmanda päeva idusid. Nii et võid isegi poole võrra hoogu maha tõmmata ;-)

  7. Eve says:

    mu isa on suur “idandaja” ja ausalt öelda pole mingit vahet, kas idandad spetsiaalses nõus või nt sellises kaanega plastikkarbis, kuhu poes a`la kartulisalat pakendatakse.
    ja alati paneb ta mitu kihti, nii 2 cm jagu ikka. vett peab jah vahetama… no korra päevas ikka… ja loputama ja vaatama, et vesi otsa ei saaks. ja eriti hea kui mõnusas soojas see karbike on, nt aknalaual päikse käes. vähemalt mungaubade puhul see toimib.
    poe idud on ilmselgelt üle idanenud ja ise idandatud on meie lapse lemmiksöök :)

Leave a comment