Kiivimagustoit

Ma usun, et igas peres on mingi oma magustoit, mida kõik armastavad ja mis kaob kiirelt. Meie peres on selleks kiivimagustoit. Näiteks üleeile kuulsin kurva Ketlini häält, et tema ei saanudki. Lõpuks ikka selgus, et ta ei saanud kolmandat korda juurde :) ja kõik oli otsas. Tegelikult ei olnud, ma isegi leidsin pisikese kausikese eile hommikul ja sõin selle ruttu ja salaja ära.

Kallet ei tasu magustoidu juurde üldse lasta, sest siis on kohe otsas. Nüüd ma siis otsisn vanaema juures kõige suurema kausi ja ikka ei jätku kõigile soovijatele. Näiteks praegu oleme neljakesi suurest kaustäiest tubli 2/3 ära söönud :). Ja soolast sööki pole me veel söönudki ;). Me oleme kõik viiekesi nagu väiksed lapsed, kellega kohe varsti vanaema-vanaisa pahandama tulevad, sest meil on nüüd kõhud magustoitu ääreni täis.

Aga siis asjast ka. Kunagi, ma arvan, et mingi 15 aastat tagasi sai see alguse kräsupeakoogist. Kuskil keegi pani juurde banaane ja kiivisid ja kokku oli see imemaitsev. Järgmine samm oli kiirel ajal kräsupea küpsetatud osa vahetamine küpsiste vastu ja lõpuks kadusid küpsised ka alt ära. Nüüd käib see asi nii.

võrdselt nii kiivisid kui ka banaane lõigata kuubikuteks. Kõvad kiivid ei sobi :) ja banaani võib olla natuke rohkem.

Edasi tükeldasin kakaoküsised hulka. Mulle endale meeldivad kõige rohkem lotte omad ja üldse ei meeldi selga omad, aga parima puudumisel läksid täna kaubaks kalevi shokolaadi küpsised.  Meie tänane kogus oli 10 kiivit ja vist oli 9 banaani ja 2 pakki küpsised. Noh et suhet teada :). Segada kogu kupatusele juurde hapukoort. Mul kulus kuskil 750g.

Peale sulatasin umbes 100g shokolaadi ja piima panin nii palju juurde, et shokolaad kenasti voolas ja külmutuskapis kõvaks ei läheks.

Nüüd kõik külmutuskappi ja oodata nii kaua kui kannatust on. Meil oli umbes pool tundi. Peaasi, et küpsised hamba all ei krõmpsuks. Ütlen ausalt, et vanasti kui me Kallega kahekesi seda sõime, siis tegin seda 5-st kiivist ja väiksest pakist hapukoorest ja vahel harva jätkus seda ka teiseks hommikuks. Nüüd süüakse peeaegu korraga ära kõik. Isegi kui enam ei mahu, siis natuke ikka mahub ;)

12 Responses to Kiivimagustoit

  1. Krentu says:

    teoreetiliselt peaks kiivi hapukoore kibedaks tegema- kas teil nii ei juhtu?

  2. Külli says:

    Ju nad ei jõua nii kaua oodata, et kibedaks läheks… proovin järele.

  3. kasja says:

    Ma ka tegin just praegu magustoidu valmis – aitäh inspireerimast!
    Ainuke küsimus – mul tikkus see hapukoor seal väga vedelaks minema – vast oleks pidanud lihtsalt peale kallama, mitte segama? Või kuidas?

  4. krista says:

    ei lähe midagi kibedaks. Ainuke asi, et kiivi on ise lihtsalt selline, et palju süües läheb suu imelikuks ;)

    Me oleme seda ju järgmisel päeval ka söönud.

    Kasja – ma kasutan alati 20% hapukoort ja panen seda nii jaopärast, et vaatan, et liiga kuiv ei oleks. Küpsised imevad ikka päris mõnuga seda sisse ka…
    Aga ikka segada jah!

  5. A says:

    oeh, ma just eile lubasin endale peale ohjeldamatut pashasöömist, et kuni sügiseni on piimatoode söömisel lõpp… :D

  6. Köögikata says:

    Mmmm, kõlab imemaitsvalt! Ja see viimane pilt – ma ei saa sellelt pilku ära kuidagi :o)

  7. R says:

    Need pildid ajasid lihtsalt suu vett jooksma. Et varusin endale täna ohtralt banaane ja kiivisid, proovime järgi kuidas maitseb :D

  8. kk says:

    Ma proovisin eile järgi aga mul läksid kiivid kibedaks ja küpsised jäid ka kuidagi mõrud, kas sa hapukoore hulka lisad suhkurt ka?

  9. Külli says:

    KK-huvitav, kuidas nii õnnestus teha? tegin ka – jube hea, küpsis magus, kiivi ka ikka magus-hapukas ja kindlasti mitte kibe. suhkurt pole küll sinna vaja, kõike maitseid ju just parasjagu…

  10. kk says:

    Tänaseks oli natuke veel järgi ja nüüd oli maitse juba väga hea, ju oli eile vilets kuuseis :)

  11. N. says:

    Tuleb kindlasti ära proovida!

  12. A says:

    nojah. ma tegin suure kausitäie.. 2 pk küpsiseid, 700 g hapukoort, 5 banaani, 6 kiivit.. ja kahekesi süües on pool juba otsas.

Leave a Reply

