Kass

Ma  nüüd ei teagi kust alustada. Kas sellest, et meil on kodus hiired või siis sellest, et Ketlin ostis kunagi ammu juba kassi raamatu või siis sellest, et mul pole mitte kunagi ennem kassi olnud. Igatahes olime eelmine kolmapäev külas ja läks jutt ülbikutele hiirtele, kes sügiseti maja vallutavad. Kurtsin siis, et võtaks kohe kassi kui kuskilt oleks võtta, mille peale majaperenaine telefoni klõbistas ning 5 minuti pärast üks mees kahe kassiga pea ukse vahelt sisse pistes küsis, kas teie soovisitie kassi :)

Lasti siis kassid tuppa ringi vaatama. Minu süda oli juba sellega võidetud, et kassid olid valged. Nii palju ma teadsin alati, et kui ma kassi võtaks, siis võiks ta olla valge. Üks oli isane ja teine ema. Isane oli julgem ja tuli vaatama, emane läks kapi alla. Ma vaatasin kohe, et see emane on rohkem meie pere moodi. Meie lapsed keegi ei torma pea ees lahingusse, vaid jäävad alati kõige pealt varitsusse. Kui siis Kärt üles tõusis ja oma poole hoidu isasele avaldada tahtis, oleks teine talle kõrri karanud. Rohkem polnud vaja, susisev isane pisteti kasti tagasi ja meie viisime emase koju.

Tee pealt ostsime kassile vajalikku kraami ka. Katuse ja söefiltritega pissipoti, liiva ja süüa ning 2 mänguasja ka. Kodus veetis Kass esimesed pool tundi diivani all, aga õhtu edenedes hakkas juba järjest julgemaid kaari tegema. Poti peale läks ka kenasti ja sööki sõi ka.

Nüüd on ta siis nädal aega meil elanud. Ahh, et miks varem pole postitust olnud. Mul läks fotokas katki ja ma sain selle alles eile õhtul tagasi, aga see on üks teine jutt… Kass siis. Kass on täpselt meie pere moodi. Õhtul magama minnes ei suuda ta kuidagi otsustada kelle kaissu pugeda. Kui esimestel öödel Liisu täitsa pahandas, et kass tema peale ronis, siis nüüd ta vist lükkab meie õpetusel ta lihtsalt ära. Enamus õhtutel tuleb ta siis meie voodisse. Üks õhtu suutis ta ennast isegi minu ja Kärdu vahele pressida, kuigi meie vahel eriti ruumi ei ole. Mõnikord jääb Ketlini juures magama. Ühesõnaga inimese külje all ja tal on oi kui raske valida :)

Päeval tuleb ta siia minu tooli peale magama ja mina pean ka siia veel mahtuma :). Vannitoas vanni all meeldib talle ka millegi pärast olla ja söögilauale tahab ka ronida.

Hiired on meil majas igatahes madalamat profiili hoidma asunud. Pärast kahe hiire surma Kassi käpa läbi, nad enam nii julgelt mööda maja ei jookse, nii et sellega on nüüd ühelt pool.

Lastega on ta väga sõbralik ja leplik. Isegi siis kui Kärdu teda nagu mängukaru enda järel lohistada tahaks. Liisu natuke pelgab teda veel ja ei tema ega Ketlin Kassi väga sülle võtma ei kipu.

Kui esimesel päeval olid Kassi nimevariandid Täpi ja Annika, siis tänaseks tal nime veel ei ole. Meie perele kohaselt võiks nimi olla K-tähega…ehk et siis konkurss on avatud ja ootab lahkelt pakkumisi :)

Ma täna püüdsin Kassist ka pilti teha…no ikka vaatasid teda kui beebit ja sättisin nagu beebit :). Eks mul nüüd on oma modell, kelle peal harjutada. Järgmine kord siis lastega pildid.

Karu käis külas ja tema poseeris koos Kassiga

ta sobib nii hästi meie koju :)

 

 

69 Responses to Kass

  1. mallukas says:

    hea kassinimi on Keebu

  2. mallukas says:

    minu enda kassi nimi on Kurg muidu, ka K-ga:D

  3. Köögikata says:

    Saitegi oma esikupadjale selle puuduva elemendi, palju õnne! :o)
    Meie vana kassi nimi on lihtsalt Kiisu (tuli meile kodu kaotanuna ja me ei teadnud, mis ta nimi on, siis jäigi lihtsalt Kiisuks), aga mõned päevad tagasi sain sünnipäevaks väikese Milka (ei ole valge, ehkki see nimi toob mulle just valge kassi silma ette), teda näeb minu blogis. :o)
    Emased kassid ongi paremad – puhas, koduhoidja, kirglik jahipidaja, väiksem ja armsam ka. Minu pikaaegsetest kogemustest minu arvamus.

  4. Anu says:

    emased kassid on raudselt paremad! neil pole seda lolli sirtsutamise-kommet, mis isastel pahatihti on ja hiiri püüavad ka meeleldi, isased teinekord ei viitsi. Nimevariantidest pakuks Karlotta ja Klaara meeldib mulle ka.
    Jube armas elukas :)

  5. LJB says:

    Oi kui nunnu… pakutud nimevariantidest meeldib mulle Klaara – nagu tahendaks midagi selget st. valget :)

  6. Sille says:

    Nii armas! Ma tahaks ka valget kassi, aga mu mees ei taha uutest loomadest midagi kuulda.
    Aga nimi jääb tavaliselt ise loomale külge, mõtle sina mis sa mõtled. Meil kodus merisiga nimega Siga või siis lihtsalt Sigudik. :)

  7. sirliiz says:

    Oi milline nuntsik! Ma kaldun ka arvama, et igas majapidamises võiks olla üks kass või paar :)

    Milka sobiks valgele kassiplikale tõesti kui valatud, kuigi ei ole K-tähega.

  8. Heli says:

    Tõesti ilus eksemplar. Olen ka emase kassi poolt, meie halli-vöödiline proua pole iial mind ega lapsi meelega küünistanud. Hoiatuseks naksab õrnalt ning sellest piisab, et allameetrised inimesed ta selleks korraks rahule jätaksid.
    Mulle meeldib nimi Kass ka, selline iseloomuga nimi. Meie pere hiirekuningannal on nimeks Kõrvik, ta meenutab veidi neid Egiptuse kasse oma suurte kõrvade ja pika saba ning sihvakate jalgadega. Hellitusnimed ka: Sõrmik ja Mõrvik ja Kõrsik.

  9. tatiana says:

    Kitty :)

  10. Kata says:

    Palju õnne uue pereliikme puhul!
    Nimeks pakun Krissu :)

  11. liina says:

    oi, mul läks kohe nunnumeeter tööle. tõesti armas kass! eriti kui ta veel väike on. meil kodus on kass täiesti asendamatu, sest on põhiline last liikuma tõmbav jõud (alates juba roomamisest). hommikul on lapsel esimene sõna “kass”, et kus ometi ta väike sõber on.

  12. E says:

    Ahjaaa…olen Sinu blogi lugeja ja suur austaja juba 2 aastat. Kuna kassid on minu suured lemmikud, siis andis just tema põhjuse kirja panna esimene kommentaar. Veel tahan öelda, et Sul on väga armas perekond ja kodu ja Sa teed imeilusaid pilte!
    Päikest!

  13. Maarit says:

    Mul oli esimest pilti vaadates de ja vu (mul blogis ka just valge kass).
    Aga ütlemata armas tegelane on teie pere kass!

  14. Heleena says:

    Ohhh, kui ilus-valge-puhas-helge Kass. Minu arust on tal juba K-tähega nimi olemas ju. :)

  15. Tiina says:

    Oih kui armas! Nimevariandiks pakuks minagi Käpik. See oli esimene asi, mis pähe torkas. Oeh, millas meie pere küll uue OMA kassi leiab …

  16. maris says:

    kuna klaara on väga populaarne siin konkursil ma vaatan, siis pakun omalt poolt veel katariina ka. nii on kohe mitme sõbranna laste nimed esindatud. võib veel kaaluda ka nime kilmi.
    aga miks mitte hoopis kasutada ära õhku jäänud nimi kirsimari. kass nimega kirsimari kõiv.

  17. K says:

    Kass mis Kass! K-tähega nimi ja väga originaalne:) Kass, kelle nimi on Kass!

  18. kroonijuveel says:

    Nurrrrrrr. Kass suure algustähega on väga sobiv nimi. Või Kassu. Sa oskad ikka imeilusaid pilte teha, te kiisu ju naeratab igal pildil!

  19. Sigrid says:

    Kass on väga ilus ja armas! Nii, et neljas laps olemas :D

  20. riina says:

    olen ka vaikne lugeja ajast, mil sa meil kodus pildistamas käisid :) tohutult armas pere ja blogi ja pildid ja maja ja kõik-mis-veel. edu ja jõudu sulle krista! meie perega kohtud kindlasti veel.

    kassile pakuks nimeks kribu – eriti kui ta väike ka veel on :)

  21. liina says:

    nimesoovitus minu poolt: Kättu, Kätti, Kätty vms variant – ehk siis nagu Kass aga mitte nii otse vaid läbi inglise keele :)

  22. Liis says:

    Käpik on äge!
    Ma suisa jumaldan seda viimast pilti. Kass, kes kõnnib omapead.

  23. Katariina says:

    Ma pakuks Kati.
    Jätke te titemammad ikka oma võsukesed siit välja – see postitus on Krista ja co kassist ning las kuulub kogu au talle.
    Ning nii imelik, kui Krista räägiks seltskonnas, kuidas Katariina ta peale vihastas ning ta kinga sisse pissis.

  24. Heli says:

    Pakuks veel nime Kõivikass, et siis nagu perekond Kõivu kass. Lühendatult Kõivik.

  25. Erru says:

    Paluks meie perele ka üks selline eksemplar! Me just kaalume tõsiselt kassi võtmist, et lapsed natukenegi loomadega harjuks.

    • kertublogilugeja says:

      Erru – ma pole 100% kindel aga võimalik, et Kõivude Ksssi, Kassi, Külli, Klaara vend peaks veel saada olema.
      selleks peab lihtsalt meile külla tulema :D

      • Agne says:

        no ma tõesti ei tea, kuidas minust ühtäkki kertublogilugeja on saanud …

      • krista says:

        ma ka vaatasin, et kes see veel on ;) kusjuures sul oli meiliaadress ka täitsa olemas ;) ….

        aga erru ei taha seda isast, kes niimoodi turtsub. Kusjuures mul suuremad lapsed ka ikka veel kardavad teda, samas Kärt käib ja väntsutab ikka mõnuga

      • Erru says:

        Meil oleks tõesti üht hästi sõbralikku kassi tarvis.

  26. triibik says:

    Kiisela :)
    Pereisa pakkus algul Kalavinski, aga kui arvasin, et ehk liiga robustne emase jaoks, siis Kalathea. Imeilus Kalathea.

  27. Külli says:

    pange midagi praktilist…. meil oli üks tuttav koer Käterätik…

  28. Kristiina says:

    Minule meeldiks ka kui teie kassi nimeks jääkski Kass. (Mu vanaemal oli kunagi kass nimega Peni). Aga nüüdseks staazhika kassipidajana (Elise sai endale kassipoja 6-aasta sünnipäevaks ja nüüd saab ta juba 14, nii et kass on siis… oijummel 8 varsti) vaidlen vastu neile, kes ütlevad, et emased kassid ei sirtsuta. Jooksuajal sirtsutavad nii et jube, sellepärast soovitan kohe kui tal vanus lubab, Kass ära steriliseerida. Jääb ära ka see trall kassipoegadega (nad on küll kohutavalt armsad, aga kui neid on korraga näiteks 8, nagu meil juhtus, ja nad kõik armastavad mööda seinu üles ronida ja kõikvõimalikke asju närida, siis pole su ilusa remondiga majast lõpuks midagi järel).

    Aga muidu on kassi võtmine lastega perre väga hea mõte, eriti maale. Ja ta on teil tõesti väga armas. :)

  29. nelladella says:

    Ma tahtsin ka Külli pakkuda :-)) Aga Klaara on ka muidu nii enamvähem ilus nimi. Või siis pange Krista :-))))

  30. maris says:

    ja siis on ju veel kerli kõiv võimalik kassi nimeks panna. eelnevalt pakututest meeldib kõige rohkem nimi käterätik.

  31. Ingrid says:

    Kõrvits on ka ühele sügise kassile igati korralik nimi

  32. killuke says:

    Minul polnud ka kunagi kassi (ega koera), aga nüüd on kodus mees ja kaks last ja kaks kassi ja koer tagatipuks :D
    Hiired on majast kadunud, muidu kippus sügisel ikka üks või kaks endale sahvrist pesa leidma. Kassidega on imelihtne, nad elavad vaikselt oma elu. Nüüd loomaomanikuna võtaks tulevikus kindlasti kas kaks kassi korraga või kassi ja koera koos, kui nad pisikesed on. Siin lõigatakse enamasti kõik loomad kesksoolisteks, kuid tänu sellele kaovad igat sorti mured sirtsutamiste ja kräunumistega.
    Ja kassi nimi võiks vabalt Kass ollagi :)

  33. Karen says:

    Mul oli kunagi kass, kelle nimi oli Kingpool…

  34. krista says:

    Oi kui armsalt populaarne meie Kass on. Kalle pakkus välja, et Kassi nimi võiks olla KS – heebrea keeles ei pidavat täishäälikuid kirjutatama ehk siis võib ta olla nii Kass, Kiss, Kus, Kes …kuidas vaja.

    Mulle meeldivad Kass ja Käpik (Täpik – tal on selja peal hallid täpid)

    Maris – kusjuures esimesel päeval oli meie täiskasvanute variant Katariina, keda siis oleks võinud kutsuda Katjaks (mina)või Kataks (Ketlin), aga ei hakanud külge.

    Kristiina – 14…päriselt saab ka 14. Appikene kuidas ta nii vanaks vahepeal saanud on….appi…alles ta läks kooli.

    • Aveke says:

      Ärge siis heebrea keelt kõnelevatele inimestele seda tausta rääkige, sest heebrea keeles k ja s vahele vokaale pistes saab väga erinevaid asju – ‘kos’ on tass, aga ‘kus’ on jälle paras roppus araabia keeles …

  35. kalle says:

    Ma pakkusin KS, kuna enamus inimesi kutsub kasse just nii – kss, kss, kss. Eriti siis kui ei tea või ei mäleta kassi nime. Kurb on aga see, et meie kass ei reageeri praegu sõnale – kss, kss….
    Pakutud variantidest meeldib Käpik ja Kata ja Klaara (siis peaks ka Veera muretsema)!

  36. Anu says:

    Käpikut saaks familiaarselt Käpsiks kutsuda :) Kuskilt lugesin, et kui kassi nimes on s täht, siis ta saab paremini oma nimest aru. meie Frodo kohta see ilmselgelt ei kehti, väga hästi teab oma nime, vastupidiselt Simbale, kes reageerib ka Frodo nimele :)

  37. Marmelaad says:

    oi mulle meeldib nimesid pakkuda:
    1. Kohupiim (kuna ta on valge)
    2. Keefir (kuna ta on valge:))
    3. Kilk (juhul kui ta natuke kilkab)
    4. siis midagi nendest värsiridadest: Kriips, Kraaps, Kriibus-Kraabus, – no peaaegu iga sõna sobib kassi nimeks:)
    5. ja muidugi Kullake, oleks armsale kassile täidsa kohane nimi…
    siin käis siis jutt “K” tähega algavatest nimedest…

  38. maris says:

    ma muidugi katariinaga tegin enda arust suurt nalja. noh et kuna klaara pakuti, mis on ju meil ühe väga hea tuttava lapse nimi. et ma nagu tahtsin teda nalja abil täbarast olukorrast päästa (sest ilmselgelt ei sobi ju ka klaara panna) ja ausalt öeldes oleksin ma päris solvunud kui te kassile päriselt katariina oleksite nimeks pannud. valged kassid on ka tihtipeale kurdid hoopis nii et kutsuge teda kas ssiga või ilma, võimalik, et ta nagunii ei kuule.

  39. Anu says:

    noh, meil oli kord juhus, et kutsusin kurja häälega oma haukuvat Brunot aia äärest ära, aga vastas hoopis möödaminev noormees, et “mis on?” :D
    kurdid võivad olla valged sinisilmsed kassid.

  40. kairit says:

    Meie suguvõsa valge kassi nimi on Kirp.
    Tahtsin ka lapsena endale valget kassi ja ema mulle rääkis, et normaalset valget kassi pole olemas, et nad on kindlasti kas haiged või kurdid. Ja millalgi hiljem alles mehe suguvõsaga suheldes sain teada, et ehkki müüdil võib ka tõsi taga olla, ei kehti see küll mitte alati või siis ühe elujõulise kassisuguvõsa puhul mitte üldse. Üks tubli suur valge isakass tootis tervele külale ilusaid terveid valgeid kasse. Nüüd püüab ta hiiri taevastel põldudel ja tema viimane allesjäänud võsuke ongi seesama Kirp, kel vanust juba 10 aastat. Kirp on küll steriliseerimata emane kass, aga elab 100% toas, emaks ta saanud pole ja ilmselt ka ei saa.
    Kirp võiks ka ilus nimi olla:)

  41. Siiri says:

    Et kui Kõivude loom, siis äkki Kask. Kõlab peaaegu nagu Kass ja ilusa valge tüvega loom on!

  42. Marilin says:

    Palun Krista räägi sellest linnalegendist, et kassid lakuvad värskeltvärvitud kohupiimaseinast värvi maha?

  43. Eve says:

    Kassid on nii vahvad :) Meil on ka kodus emane kass… nimega Kass, ainult et vesihalli karva.
    Teie isend pole eriti karvane, muidu vahva nimi ühele turris sabaga kassile on Pintsel :) aga teil siis võiks olla Canon või midagi :D

  44. daisy says:

    KAISA nägu kass on….nimes võiks s-täht sees olla, kass reageerivat s-häälikule hästi

  45. A says:

    käpik tuli mullegi esimesena pähe

  46. Ingrid says:

    Super, ülilahe … no mida muud ma ikka ütleksin, eksole ;-)
    Ja mulle väga meeldib nimi “Kass”. Kuigi kui nüüd proovida õues trepi peal teda hüüda … no siis peaks “Kiisu” või “Miisu” või midagi sellest venitatavat olema … Miiiiiisuuuuu. Ta ikka käib Teil õues ka? Ma ei kujutaks ette elu kassiga maal ja majas, kus kass õues ei käi. Meil kunagi oli nii, aga kui laps tuli, siis oli suht võimatu kontrollida kassi mitte väljumist ;-)
    Igatahes õnnitlused kassiomanikuks saamise puhul!!!!!

    p.s. emased kassid oskavad muideks väga hästi sirtsutada. Kohe uskumatu, kui kõrgele, kui ise poleks näinud, korduvalt.

  47. Kaire says:

    krae, küpsis, kohver, kukkel…. ikka midagi praktilist

  48. nelladella says:

    Maris, ma tänan toetuse eest.. Ma ka tegin nalja, aga nüüd tundub, et on täitsa oht, et panevadki Klaara :-))) Pange siis juba Klaara-Katariina, siis me oleme Marisega mõlemad teemas sees.

  49. anu says:

    mulle meeldib Kuitše :P see tuleneb sellest, et 1 töökaaslane hääldas Quiche mite kiišš vaid kuitše ja kuna me kutsume oma kiisut aeg-ajalt kiiš-kiis-kiiš siis sellest saigi Kuitše ;)

  50. metzic says:

    Kõik kassisõbrad tegelikult kohtuvad siin: http://www.kass.ee

  51. murueit says:

    Valged kassid näevad kehvasti…

Leave a Reply

