Kärt 1 aastane

Ja ongi meie pesamuna ühe aastane. Ikka jube kiirelt läks vähemalt see teine pool küll. Võtame siis viimase kuu ka kokku :)

Emme-emme ja rohkem emmet. Mina olen vaieldamatult tema lemmikinimene. Kuigi ei saa kuidagi kurta, et ta kellegi teisega olla ei tahaks. Väga hea meelega on, aga kui nii kui mina silmpiiril olen, siis valib ta minu…nii armas :) Üks tema lemmikmänge näiteks on minu sülest Kalle sülle ronimine ja tagasi.

Alustame sii näiteks hommikust, nagu alati. Kui vaikselt olla, siis on ta üks viimaseid, kes meie perest ärkab. Natuke enne kümmet näiteks. Tasakesi asjatab voodist välja ja suundub kedagi otsima. Kui oleks nüüd jube tubli ema, siis oleks väga kasulik ta umbes minut peale ärkamist potile saada, aga kuna ma igat viimastki minutit tööks kasutan, siis ei taha teda sinna veel segama minna ;)

Edasine tegevus kulgebki tal vaba graafiku järgi. Vaatab, mis teised teevad ja nõuab oma. Hommikusöögi ajal on ta tavaliselt põrandal, sest üllatus, õüllatus, lastetoolist ronib ta välja. Söögiga on nagu on ja kui talle anda valida, siis raudselt olen nii esimsele, teisel kui ka kolmandal kohal mina. Edasi tulevad sellised hitid nagu – tomat ja leib ja juust, liha ja kõikvõimalikud marjad, arbuus, banaan, porgandid. Ühesõnaga kõik, mida saab kätte võtta ja ise süüa. Sanas ühest korralikust pastast ei ütle ta ka mitte ära. Marmelaadi ja batoonikese kommi on ka juba saanud ja piim ei meeldi.

Kui ei taha lükkab ikka käega eest ära.

Söögiga ühel pool, võtame siis füüsilise poole ette. Käia ei oska. Paar sammu järjest ikka teeb ja isegi omal algatusel, aga raudeslt on tema lemmiktegevus minu ühest sõrmest kinni hoides käimine. Ühest toast teise ja tagasi ja jälle ja jälle…ja mina ei viitsi kunagi nii kaua käia kui tema. Mõnikord on nõus Ketliniga ka jalutama, aga kahega korraga mitte. Kuskile ta eriti roni. Ükskord küll läks trepist üles, kui teised lapsed ees läksid, aga ise ei üksi ei tunne nagu huvi. Nagu ka teised lapsed, on ka Kärt suhteliselt alalhoidlik ja ma ütlen ausalt, et mina küll ei jälgi teda eriti. Kuskilt eluohtlikult tegevuselt ma teda veel tabanud ei ole. Kuigi peab tunnistama, et osad pistikupesad mel küll väga lapsesõbralikud pole.  Tavaliselt eelistabki ta kuskil sellises kohas olla, kus mina näha olen, nii et polegi muret :)

Tuju on tal hea ja naeratab kõigile ja peaaegu alati kui tema nimi hüüda. Pahandab kõva häälega kui tema käest midagi ära võtta ja kui natuke aega tagasi sai veel ta jäätisepaberiga ära osta, siis nüüd nõuab ikka jäätist ka. Sellist nuttu, mis sekundiga minu sülle jõudes ei lõpeks, vot sellist ei mäletagi. Kuna tema soovid piirduvadki tavaliselt sülle saamise ja mõne mänguasjaga, siis kokkuvõttes on tal peaaegu alati hea tuju.

Magab päeval õues ja kuumade ilmadega üldse mitte palju. Jällegi täpselt nagu teised lapsedki, siis vähene uni tema tuju tavaliselt küll ei riku ja lõunaunne läheb ta tavaliselt kuskil 2 ajal ja siis kukub ka jala pealt ja pikalt jalutama (kahjuks) ei pea.  Õhtul on ta enne mind üks viimaseid, kes magama jääb. Kuna ma aga olen väga kehva magama panija, siis niimoodi ta ronibki mul seal seljas kui ma voodist telekat vaatan.

Öise söömisega on meil…kuidas võtta. Ikka käib ja otsib oma tissi üles ja seda mitu korda öö jooksul. Ma ikka vahel mõtlen, et peaks ära lõpetama, aga ei viitsi :). Eks me vaata kuidas meil läheb. Äkki on viimane, siis on natuke kahju kui ta nii ruttu suureks ja iseseisvaks saab :)

Arsti juures käisime ka. Meil on nüüd ju uus perearst ja 1 aastane laps on ju väga mõnus võimalus temaga tutvuda. Väga-väga positiivne esmane mulje jäi igatahes. Mittevaktsineerimise kohta ei teinud mitte ühtegi etteheitvat märkust ja küsis, et kas teeme avalduses risti ka kohe 2 aastase mittevaktsineerimise kohta. D-vitamiini kohta ütlesin ka ausalt, et pole kunagi andnudki ja jälle – mitte ühtegi etteheitvat kommentaari. Öise söömise kohta ütles ainult seda, et eks te vaadake enda pealt, et kui ennast väga ära väsitab, siis tasub koomale tõmmata, aga lapsele on see hea küll. Isegi kui ma ütlesin, et lisasöögiga on nii ja naa ja kogused on ikka imeväikesed, ütles, et praegu on ta teil nii rõõmus ja paksuke, et me isegi ei hakka talt vereproovi võtma. Poole aasta pärast kui ta ikka veel äkki liiga suurt rõhku tissile paneb, siis võiks vaadata. Vot siis nii tore elu meil.

Mõõdud saime ka pikkust 76.5 ja kaalu 11.5 – kõike rohkem kui õdedel aastaselt. Kusjuures naljaks küll kuidas iga järgmine laps peaks olema ju ema rohkem kurnanud ja nõrgem, siis meie peres on küll vastupidi. Iga järgmine pikem ja tugevam :)

Igatahes on te meile kõgile väga armas ja palju õnne pesamunale!

Pildid on eilehommikuselt kiirelt ja  pisikeselt perekondlikult sünnipäevahommikult. Pidu tuleb hiljem :) Kingitus oli meil tõsiselt kaua valitud ja täitsa kümnesse. Juba teist päeva on meil kolmel tüdrukul graafikujärgne mängimine väikese lisamärkusega, et Kärdul on alati eesõigus :)

13 Responses to Kärt 1 aastane

  1. Trishka says:

    Nii kihvt väike blond pruun tüdruk… palju palju õnne!

  2. Iti tervitab ning hoiab sama suunda ja joont.

  3. Kristiina says:

    Palju õnne Kärdile! Uskumatult kiiresti ikka aeg läheb :)

  4. liia says:

    Õnne teile! Vahva perepilt. Kiiruga vaadates oleks nagu 4 neid tirtse ;)

  5. zelly says:

    Palju onne Kardile. Kyll sul Krista on ikka armsad ja ilusad lapsed.

  6. Kristi says:

    Palju õnne armsale Kärdule! Emmele-issile-õdedele ka :) Ja ei saa märkimata jätta, et mu 9-kuune on sama pikk… ja vist natuke kergem, aga noh ühte masti.

  7. Katrin says:

    Palju, palju õnne sellele pisikesele blondile pontsikule! :) Kuna ta on selline pontsik, nagu minu laps oli, siis on tal mu suur lemmik! Ja tore kuulda, et keegi kuskil veel ei viitsi öist söötmist ära lõpetada. Ma ka ei viitsi. Sest vahel ta sööb öösel ja siis jälle ei söö ja ausaltöeldes, ma ei mäletagi enam hommikul kas ja kui palju ta öösel sõi. Nii, et misasja ma siis teen seda draamat, eksju?! Aga see,et minu laps juba üle aasta on, tundub täitsa õige, aga et Teie Kärt juba ka aasta on, see tundub nagu küll kuidagi liiga kiiresti saabunud olevat. :D

  8. jaana says:

    Õnntilused armsale tirtsule ja kogu toredale perele :)

  9. Köögikata says:

    Palju, palju õnne Kärdule ja tervele perele ka!

  10. Ingrid says:

    Väikese hilinemisega PALJU, PALJU ÕNNE Kärdule!!!
    Küll need 12. augustil sündinud tütarlapsed on ikka armsakesed. Ja tõesti … aasta on üllatavalt kiiresti läinud. Alles Sa olid rase ;-)
    Ja nuku … no kohe näha, et Teil on tüdrukutega kogemust … ma ei tulnud selle pealegi, et peaks juba nuku muretsema. Nüüd üks anti LL-le külast kaasa ja me peame vist minema teist veel ostma … teisele lapsele :-P Kellegi eest peab ju saama hoolitseda ;-)
    Niisiis head lõvikutsika kasvatamist Teile!!!

  11. Inga says:

    Palju õnne!
    Kärt ja ta vanemad õed on juba korralikult maal-elamise nägu läinud – terved, jumekad, imeilusad:)

  12. Sigrid says:

    Kallis Kärt! Palju, palju õnne sulle meie pere poolt! ;) Nii suur tüdruk juba…täitsa suure lapse nägu.

  13. A says:

    palju õnne ja rõõmu teile kõigile!

Leave a Reply

