Lasteaiast

Mis te arvate, et maale elama minna on lihtne. Et seal on kõike vabalt ja ruumi kõigile ja kõigele. Tuleb välja, et ei ole. Lasteaeda saada on seal veel raskem kui Tallinnas.

Alustasime kohe varakult, ehk et vedasime vist nädalase Kärdu oma tulevasse lasteaeda ja panime kirja. Kui ma õigesti mäletan, siis järgmine päeva pärast maja omanikuks saamist. Kohe seal samas öeldi meile, et Kärt võib-olla kolme aasta pärast isegi saab lasteaeda, aga need suuremad…nemad küll vaevalt.

Võtsin siis kõne valla haridusinimesele ja pika vestluse tulemusel oleks küll Ketlin kuskilegi kohe koha saanud, aga Liisu mitte. Kuna me aga kohe kolima ei hakanud, siis leppisime kokku, et eks kevadel kui sügiseks lapsi jagama hakatakse, vaatame uuesti.

Kirjutasin siis igaks juhuks veel kolme lasteaeda avaldused ja jäime kevadet ootama. Täna tuligi siis telefonikõne, mis teatas, et kahjuks lapsed kuskile ei mahu.

Jälle kõne valda, et kuidas ei saa ja mis siis nüüd saab. Ütleme nii, et olukord on keeruline. Ketlin, kes saab sügisel kuue aastaseks saab lasteaeda ainult sellisel juhul, kui mõni tema vanune laps lasteaiast ära peaks minema. Näiteks kolib perega minema või vanemad arvavad, et ta lapse enam lasteaias käima ei peaks. Mingisugune järjekord meid mitte kuidagi ei päästa, sest kolme aastaste rühma ta nagunii ju ei läheks.

Nagu ka ajakirjanudses räägitud on, siis nüüd on lasteaedade rühma suurust suurendatud, aga lasteaia hoolekogud ei ole sellega nõus.  Täna siis rääkisin pikalt ka ühe lasteaia juhatajaga ja ta lubas, et kuhugi rühma Ketlin nende lasteaias äkki ikka 22 lapseks saab. Ma nüüd väga loodan, et kuskil keegi lapsevanem väga suurt vastuvõitlust pidama ei hakka, aga ma ei oska ka muud midagi välja mõelda.

Liisuga on olukord veel raskem, sest tema ei ole ainuke omavanune laps ukse taga ja temale ei lubanud juhataja kohta enne järgmist sügist. Siis lubas juhataja ja Kärdu sinna lasteaeda vastu võtta :) Ehk et siis äkki tulebki nii, et Kärt ja Liisu, kellel vanusevahet 2 aastat ja 8 kuud lähevad koos lasteaeda. Kärt on siis 2 aastane :)

Sain ka teada, et on olemas 2 päevahoidu, ühes 4 ja teises 6 last, aga need lapsed on seal vanuses 1,5-2,5. Ma nüüd küll ei kujuta ette, kui lõbus meie Liisul seal oleks. Samas mine tea, üksi tegutsejana äkki ongi mõnus.

Ma tean, et sellistel olukordadel on kombeks ise laheneda nii,et mine tea, äkki lähevadki Ketlin koos Liisuga sügisel käsi-käes koos lasteaeda :)

ükspäev oli Ketlini lasteaias lahtine tund ;) … mina kui kodune ema käisin sii vaatamas…viimast korda, mis neil seal tehakse. Ma olin ka juba teist korda ainuke, kes vaatama läks., aga see selleks.See vist minu kiiks, et mulle meeldib osa võtta :)

Selle lasteaia kasvataja küll Ketlini ära lasta ei taha ja tal oleks väga hea meel kui Ketlin seal edasi käiks ;) Oleks, et me Tallinnas iga päev tööl käima peaks, polekski muret ju :)

13 Responses to Lasteaiast

  1. inks says:

    kas ketlinil on naisterühm? või on neil rühmas mõni poiss ka?

  2. inks says:

    ai tegelikult kaks tükki ikka tuvastasin piltidelt

  3. Erru says:

    Imelikud on need lood lasteaedadega. Mäletan kui veel esimest last ootasin, siis lugesin ka neid hirmu- ja õudusjutte kuidas Tallinnas tuleb laps juba enne sündimist järjekorda panna. Meie muidugi olime laisad ja esimesse lasteaeda panime lapse kirja siis, kui ta juba õige mitu kuud vana oli ning kahte veel siis, kui ta juba rohkem kui aasta vana oli. Kõigisse kolmesse lubati meile kohta tol kevadel, kui ta 2,5 oli. Kusjuures tegemist oli kesklinna lasteaedadega ning sinna ilmselt neid lapsi ikka jagus.

    Praegusesse elukohta panime suurema tüdruku 1,5-selt kirja. Olen kuulnud, et siin pidi järjekorras olema terve rühma jagu lapsi. Meie saime koha natuke enne 3-ndat sünnipäeva. Seega ei tundu see asi üldse nii müstiliselt keeruline.

    Tean ka juhust, kus sõbrannal oli tarvis oma 1,5-ne tüdruk sõime panna, sest pidi üksikvanemana tööle minema. Käis mitmes lasteaias ning igalt poolt öeldi, et kohtasid pole. Pöördus siis Tallinnas vastava linnaosa sotsiaalhoolekande osakonda ning ülejärgmiseks päevaks oli tal elukohajärgses lasteaias lapsele koht olemas. Kusjuures samast lasteaiast oli ta juba ise kohta küsinud ning eitava vastuse saanud. Võibolla leiaksite teie samal viisil mingi lahenduse. Kuigi on ka võimalik, et sel moel saab asju vaid Tallinnas ajada.

  4. Krentu says:

    Siis tee nii. Ära võta Ketlinit Tallinna lasteaiast ära. Kirjuta lapsed valda sisse. Seaduse järgi peab vald hakkama tema eest pearaha maksma ehk et linnalasteaia arve, see päris kulu, mitte see, mida sina maksad, läheb valda. Kui nad esimese arve saavad, siis on järgmisel päeval ka koht olemas. Meil vähemalt oli nii. Algul ka nagu väga ei olnud seda kohta :)

  5. Katrin says:

    Krentu õpetus on väga hea!
    ON tõesti nii, et maal on palju raskem lasteaiakohta saada. Oleneb muidugi, kus piirkonnas.
    Kui ma õieti tean, siis oli vist nii, et aasta enne kooliminekut peab vald kindlustama lapsele lasteaiakoha.

  6. ylle says:

    juba 5.aastat maal eleva inimesena püüan seda sama juttu kõigile oma Tallinna ja Tartu tuttavatele rääkida, et kui linnas on palju lasteaedu ja suurema vaevanägemise korral leiad ikkagi mõne koha , siis maal võib terve aleviku peale olla 1 lasteaed ja kui sinna kohti ei ole siis lihtsalt ei ole kusagilt võtta. Uut lasteaeda ei ehitata ja vanades on kohad täis, ning kui kooli läheb 5 last siis vabanebki 5 kohta, mis siis et järjekorras on 26 ( olukord meie külas)

  7. krista says:

    inks – neil on seal lasteaias naistelauad ja meeste lauad, kuigi mõned tüdrukud on kummalisel kombel ka sinna poiste vahele sattunud…täitsa huvitav millise valiku järgi ;)

    erru – mulle räägiti ka seda üksikvanema juttu ja kas ma tahaks siis seda kohta kindlasti endale, mina kes ma oleks nagunii kõige väiksema lapsega kodus. Mul ei ole ju häda neid lapsi lasteaeda panna, aga ma ei usu, et peale vanaema keegi eriti vaimustuks kui talle kolm last korraga hoida anda :)

    krentu – mul lapsed juba süigsest kõik valda sissekirjutatud, sest muidu ei saanud neid seal järjekorda panna ja Ketlin terve aasta niimoodi Tallinnas lasteaias käinud. Eks nad siis sellepärast ka püüavad kuidagi kuhugi teda panna.

    katrin – ma küsisin seda ka ja siis öeldi, et jah peab küll ja kui muud üle ei jää, siis nad ongi pannud need kooliminevad lapsed näiteks sinna kolme aastaste rühma juurde. Pidi olema selliseid lapsi, kes muidu lasteaias ei käi, aga siis kooliettevalmistus rühmas käivad hommikupoolikul tundides.

  8. krista says:

    ylle jah just nii ongi ja järgmiseks aastaks anti lootust, sest siis pidi rohkem lapsi kooli minema :)

    aga selle eest mul siis lapsed lähevadki sellisesse kooli, kus näiteks 5 last klassis on :)

  9. Kristi says:

    Minu arust on see väga armas, et sa osa võtad. Ma võtaks ka… Põnev ju!

    Aga see lasteaia kohtade teema on lihtsalt… ma ei teagi, mis sõna siia sobiks. Ma hakkan oma suurema kohta järgmine nädal helistama. Näis, mis juttu mulle seekord räägitakse.

  10. maasikmari says:

    küsi osalise ajaga lasteaiakohta, st et ei käi iga päev kohal, kui veel on sellist last, siis temaga kahepeale saabki kokku nö 1 koht, uuri mul sõimerühmas nt käisid kaks põnni nii

  11. maris says:

    nii armas nukumööbel see nõukaaegne seal ketlini lasteaias. siukest tahaks väga endale koju.

  12. zelly says:

    nii kurb kuidas see koige vaiksem seal niimoodi yksi eraldi toas istub. ja ei kurda. minu oma poleks iial nous nii yksinda istuma ja ise end lobustama.

  13. Katri says:

    Ma just ka märkasin seda vana vineermööblit, mis minu arvates on nii stiilne ja armas, meil oli vanasti päris mitu asja ühest Õismäe lasteaiast saadud (päästsime prügikastist). Hea et kusagil on märgatud alles hoida. Aga lasteaedadega on tõesti jama – meil ka väike oht et äkki ei mahu poiss tüdrukuga samasse lasteaeda see on üpris hirmutav perspektiiv. Isegi mitte logistiliselt aga ma ei taha ise uude lasteaeda minna. Nimelt olen ma ise ja kaks vanemat last ühes ja samas lasteaias käinud ja mulle tunduks nüüd nii vanana uue lasteaiaga harjumine täiesti mittejõukohane.

Leave a Reply

