Hea tädi?

Kui emana võin olla selline nagu tahan ja üldiselt pean ennast täitsa heaks emaks :), siis tädina olen ma ikka väga kehva. No tegelikult ega ma nüüd ei teagi kui palju neid eestlasi on, kes peale oma laste teisi lähedasi lapsi kallistama kipuvad. Ma olen ikkagi näinud, et neid on, aga kahjuks pole mina selline ning ei saa ka öelda, et minu lapsi keegi eriti kallistaks.

Nii kallistama ja musitama ma teiste lapsi ei kipu. Peale selle ei ole ma ka näiteks selline tädi, kes vennalapsi kuhugi kaasa võtaks. Kui me sinna batuudimaale läksime, siis ma korra mõtlesin, et võtaks veel 2 tükki kaasa, aga mina üksi ja viie lapsega, siis ma tahaks juba medalit :)

No ja peale selle olen ma nendega vahel kuri ka. Minul on tüdrukud, õrnakesed nagu lillekesed. Vendadel on poisid. Ühel poisil on rohkem energiat kui minu kolmel tüdrukul kokku ja kõike mida nad teevad, teevad nad laiema kaarega.  Kuri tädi, siis kutsubki neid korrale :)

Nii tädina läbikukkunud, ei saa ma öelda, et sõbrannade lastele nii väga tädi mängiks. No ma ei oska.

Ainuke, mis teha võin, on nendega nagu omasugustega rääkida ja ma olen väga selle poolt, et lapsed võivad seltskonnas samamoodi olla ja rääkida nagu kõik teisedki. Ja eks ta täitsa värskendav ole kui  juba natuke suuremate laste arukad ja lihtsad ning loogilised mõtted välja öeldud saavad. Ma oma lapsi püüan küll kõikjale kaasata ja nii ei ole mul ka kunagi ühegi kaasa võetud lapse vastu mitte midagi.

Nii et ma usun, kui ma oma lastega oskan beebist peale midagi teha, siis teiste lastega ma parema meelega sõber kui tädi :)

Ja neil piltidel on puhas illustreeriv tähendus. Need on ühe armsa Kärdu sõbra ema tehtud ja ma ausõna ei mänginud nende lastega seal, vaid otsisin Ketlinile pliiatseid ning püüdsin neid siis sõbralikult laste vahel laiali jagada.

Ja minust ja Kärdust on nüüd ka üks pilt vahelduseks olemas. Kui Kärdu valida saaks, siis tema ainult sellises asendis olekski. Minu puudumisel sobivad veel – Kalle, vanaema, vanaisa, Ketlin ja Liisu :) …aga see on teine jutt.

14 Responses to Hea tädi?

  1. Mari-Ly says:

    Mul on jälle nii, et mina ei saa oma asja ajada! Alati ma kipun lastega suhtlema ja pärast läheb nii, et ma ei saa emadega suheldud. Või siis lennukis on tavaliselt minu juures vahekäigus tropp ees sest kõik lapsed mängivad meil.
    Noh, vahest see natuke tüütab ära aga ma ei oska ei ka öelda lastele.

    Ja siis tädina olen ma ka täitsa tore sest minu läheduses ei tohi ühtki last karistada ja tuleb lubada neil natuke teha, mis tahavad. Ma ei aktsepteeri mingid ema, kes hakkab mingit kapriisi juttu ajama või jonnijuttu.
    Just pühapäeval olime selstkonnaga restoranis ja üks isa ei tahtnud lubada oma lapsel kahe kahvliga süüa… No miks mitte?
    Ja pärast lubasin mina ümber laua ka joosta aga kui kelner tuli siis pidi kõik seisma tallerduma!

    Õnneks pole pidanud palju kaistma last, noh eks ikka juhtub aga koera küll ja pidevalt. Seda tahavad kõik ninnutada ja alati suure kambaga! Siis ma sunnin need väikesed itaallased rivvi ja kannatama oma korda :D

  2. Mina ka ei laseks oma lapsel kahe kahvliga süüa. ja ei arva, et see on jonnijutt. süüakse noa ja kahvliga. see lihtsalt on nii. võta või jäta.

  3. Mari-Ly says:

    Ma tean jahh, et eestlased on tihti väga karmid.

  4. siit edasi läheb jutt juba teemale – maitse üle ei vaielda:)

    Aga kui sa ütled selle kohta karm – siis nimetataks mina seda sildistamiseks.
    justkui sinu seisukoht oleks õigem või nii:)

  5. Mari-Ly says:

    Heh, jahh maitse üle kakeldakse :)

    Sildistan jahh, ja üldistan ka.. norin tüli vist. Noh ja teadagi on olemas maailmas kaks arvamust, see minu oma ja siis see vale :)

    Tegelikult enne Montessori lugemist käisid mulle itaalia hellitatud lapsjumalad väga närvidele… Ning muidugi olin kindel, et minu laps kasvab rangete kommete kohaselt, nagu peab!

    Ja kahe kahvliga nad kõik enne mängisid, siis teised hakkasid sööki sisse kühveldama aga see poiss tahtis kahe kahvliga süüa. 3 aastastele siin ei lubata nuge kätte ning pastat ei sööda ka noaga ( selle oleksin ma vist pidanud juba eelmise posti juures selgituseks kirjutama).

    Tegelikult ma ei taha vaielda, minu arvates ollakse EEstis natuke karmid ning tihti vanemad ei mõista oma last ( mina ka, kõrvaltvaatajana on alati lihtsam ju sildistada või pärast kahetseda) aga see on vaid minu arvamus, mille ma nüüd jälle välja ütlesin, eksole. Krista mulle sellepärast meeldibki, et ta ei ole nii karm :) Noh ja ilusaid pilte teeb ka, eks!

  6. A says:

    no mis karmus see on :)
    ma ka ikka arvan, et lapsi tuleb lisaks kõigele muule ka veidi kasvatada. ja lauakommmete järgi süüakse noa ja kahvli, mitte kahe kahvliga ja mulle meeldib, kui lapsed käituda oskavad :)

    muidu ongi nii, et ka täiskasvanust peast süüakse lahtise suuga, räägitakse nii, et toit vahib suust vastu, luristatakse ja matsutatakse… mida kahjuks paljud täiskasvanud teevad. ja seepärast teevad, et neid pole lapsena õpetatud.

  7. krista says:

    ohh lahe…naiste kätsh :)
    aga pärast seda kui ma käisin uhkes gordoni perekoolis, siis ma ütleks, et ma olen palju-palju tolerantsem. Iga kord mõtlen, et kas see ikka on minu probleem.
    Näiteks mulle hullult käivad närvidele kõiksugu vanamutid, kes kaubanudskeskustes sekkuvad ja lapsi kasvatada üritavad.

    Minu kannatus katkeb igasuguse mõttetu jonni juures ja lüüa ja kakelda kah ei tohiks. Laua peale ei ronita ka.
    Ma saan ka aru, et paljud asjad on vanusega seotud…kui näiteks Kärdu tahab kahe lusikaga vastu lauda taguda, siis see on ok, kui Ketlin seda teha tahaks, siis ei lähe see nagu mitte.

    Ja suure itaalia köögi fännina tahaks isegi täiskasvanule öelda, et pastat ei sööda noaga ;) …räägib see, kes kahe pulgaga ei oska midagi teha

  8. A says:

    no selle pastajutu oleks muidugi võinud sinna ka kohe kirjutada ;)

    ma ise mõtlen, et ma kaubanduskeskuses kindlasti lapsi kasvatada ei ürita. aga kui ntx ühistranspordis laps roniks poriste saabastega istme peale, siis ma sellele juhiks küll ilmselt ema tähelepanu.

  9. Kui Kärdu tahab kahe lusikaga vastu lauda taguda, siis see on tõesti ok.
    Nüüd jääb ainult küsimus, kus ja millal ta seda teeb.
    Kui kodus, siis ma ka loomulikult ei oleks karm. Aga kui kuskil väljas näiteks, kus ümberringi teised inimesed, keda see segada võiks (eks ole, nüüd ongi väga oluline too koht ja kellaaeg), siis oleksin mina vähemalt Mary Ly keeles karm.

    Aga kas laps sööb ühe, kahe, kolme kahvli, lusika ja noaga või kahvli ja lusikaga,see pole põhimõtteliselt tõesti kellegi teise kui tema vanema lubada.

    Kusjuures, olgu öeldud, et ma ei pea ennast otse loomulikult sugugi karmiks:)

  10. krista says:

    soodoma – meil siin vanaema-vanaisa juures on jube palju reegleid ja enamus neist on just seotud kellegi teise häirimisega. See on jube…ma ikka vahel imestan, et kuidas ma küll suureks olen saanud kasvada, sest neid reegleid mäletan ma ju omalapsepõlvest samamoodi :)

  11. Krentu says:

    Mina ütlen ausalt, et 99% juhtudest häirivad mind nö avalikes kohtades täiskasvanud inimesed ja ülejäänud juhtudel lapsed. Täiskasvanud on tihti need, kest räägivad või naeravad liiga kõvasti, haisevad või suitsetavad poe ukse ees või tuiskavad sinust mööda nii, et hea et püsti jäin. Eriti häirivad mind täiskasvanud, kes täiesti mõttetult näägutavad oma laste kallal.
    Loomulikult tuleb lapsi kasvatada, aga lõbu peaks ka alles jääma. Et vahel võib kahe kahvliga süüa ja vahel võib riietega maga minna.
    Ma olen vahel terve öö üleval ja vahel söön terve päeva šokolaadi ja joon teed ja mitte keegi ei riidle minuga selle pärast.
    Mul tuli meelde, kuidas me käisime Miia-Milla-Mandas, kohas, mis on lastele mõeldud, eks. Ja üks tüdruk rääkis seal liiga kõvasti. Ja siis ta isa hüüdis talle, palju kõvemine veel, et “Ole vait!!! Missa karjud nagu venelane!” No mind häiris küll see isa rohkem ja ei saanud ma tema sõnu peast välja….

  12. Mari-Ly says:

    :) Nüüd Krentu ütleski ilusasti ja ilma sildistamiseta seda, mida mina tegelikult tahtsin öleda. Aga mul kukub alati halvasti välja ja iga kord läheb pärast vaidluseks ja siis ma hakkan seletama ja saan veel otsa, et pole mõtet enam vabandada :).

    Ega meie ainuke lapsjumalake ( on ju teine itaallane) ka päris vabakasvatuse peal pole, ikka üritame vahest midagi selgitada ka..

  13. Krentu jutt on väga ilus. Ainus, mis ma mõtlesin, et need samad 99% lärmavad, haisevad, suitsetavad ja vastikud täiskasvanud on ka kunagi armsad lapsed olnud.

  14. Mari-Ly says:

    sellepeale meenub mulle Katu kirjutist itaallastest! Ma lihtsalt armastan seda tükki sest täpselt nii ongi
    http://kirjadkodumaale.blogspot.com/2006/12/liblik-inimesed.html

Leave a Reply

