kodu korda 32

Me siis oma delegatsiooniga käisime täna vaatamas, et kuidas läheb. Vastu võttis meid 5 liikmeline ehitusbrigaad. Töö käis, nii et silm kohe puhkas :)

kõige pealt saime piiluda kööki…

päikeselaigus on meie teine mosaiik ;)

näed selline :)))))

põranda teemal arutlesime ka ja jõudsime ikkagi järeldusele, et tuleb peits ja lakk. Sellepärast, et tegu on okaspuuga ja see on pehme. Tarmo ütles, et oleks meil näiteks tamm, siis jah oleks tore õlitada. Kusjuures meil on seal põrandal ikka näha, et tegu on vana põrandaga, paaris kohas Kalle nõusolekul on väikesed vanad värvitriibud näha. Pole aetud niiiiiii kenaks teda.

teiselt poolt kile vahelt piilusin ka

kontrollreid :)

külalistetoas valge laudpõrand

ootab nüüd laudist vahele

vannile on karkass ka valmis tehtud

seinaplaadid on ka pandud. Tuleb jälgida mängu, et mis mille peale läheb. Kiviäär on põranda plaatide peal, aga laudpõrandat pole veel pandud. Seina peal üks plaat on puudu ja see tuleb jälle vanniümbrise peale :)

Kabinetis on nüüd ainult liistud puudu…ok põrandat vist värviti täna õhtul kah veel teist korda. Põrand on hall :)

laelambid ostsime ka…suur väljaminek sada krooni tükk :) katkise karbi saime ka kaasa :). Mõtlesime, et kuna meil tehnika sinna sisse tuleb ju moodne, siis tuleb natuke moodsam sisustus kah ;)

teine korrus on nö eelarve väline tegevus, aga kui juba lihvimismasin on kohale toodud, siis mõni vaba mehe leiab sinna ka tööle…

koridor kah

ahjaaaa… ma tegin aiast natuke paremad pildid…no meil seal muruniidukiga pole ikka midagi teha :)

25 Responses to kodu korda 32

  1. kati says:

    Plaksutan suurest rõõmust ja tubli töö peale!
    Kas ka mingi kuupäev paigas?
    Õu küll songitud, aga kuidagi soojalt meenutab mu lapsepõlvekodu aeda. Nii võrratu! Vist koduigatsus…

  2. Köögikata says:

    Esimene õuepilt tahab reha, käru kivide jaoks ja siis natuke mulda ja seemet, teine tahab kilekoristamist ja siis küll vana niidukit. :o)
    Aga majapildid on imelised…

  3. Heleena says:

    Mulle nii meeldivad need valguslaigud tubades! Ja et kõik on nii hele-hele-ilus-ilus. Meie valgusvaeses kliimas ikka nii hea valik!

  4. kas see vann ainult tundub viis meetrit pikk voi käite seal ka kogu delegatsiooniga:)?

  5. krista says:

    köögikata – ma ikka pean mingi inimfaktori sinna mõõdupuuks pildile panema :) see traktori songitud maa on ikka selline, et rehaga pole seal küll midagi teha… ja kivid nii suured, et üks kaalub kindlalt rohkem kui Kärt :)
    see viimase pildi vasakpoolne hunnik on minust ikka kõrgem. Selle kilega on veel nii, et see on maasikate all olnud, aga maasikate eest pole seal keegi aastaid hoolitsenud, nii et kile pealt on kõik maasikakasvud ristirästi läbi kasvanud. Ma ühe kile olen juba ära ksikunud, ikka jube kaua läks aega. Lisaks on seal olnud peenramaa, nii et tugevate vagudega kinnikasvanud peenraid on aed täis. Ma olen vist juba rääkinud, et mingil ajal elas seal 5 peret, kellel oli igal ühel oma aiamaa
    Kalle rääkis, et on olemas selline traktori külge käib masin, mis just selle jaoks oleks sobiv…niisama kündmine oleks vist liiast :)

    soodoma – vann on ikka vanni pikkune, aga pärast seda algab istumisala :) …sinna kuhu kõik pätid pärast vanni ritta pannakse ja kus näiteks mehe pärast leili tagumiku toetada saavad…

  6. Kairi says:

    Imeline kodu!

    Kui teil on põrand otsustatud, siis on otsustatud, aga täpsustuseks, et meil on õli ja vaha all kuuse laud ja pole taga midagi juhtunud, väga ilus on. Põranda “kate” on nii maitse asi nagu kogu kodusisustus ja kõik valikud tuleb oma eelistustest lähtuvalt teha.

  7. A says:

    mamma mia! on ikka ilus! :)

    paar kommentaari:

    – saab küll reha, labida ja muruniidukiga. me endal ühte krundi külge oleme palju hullemast seisust käsitsi korrastanud. ei, muidugi ei ole kerge :)))). meil lihtsalt ei pääsenud masinaga ligi sinna. ja pärast üks vana aednik ütles, et parem ongi, sest traktoriga sõidab pinnase alt kinni ja see ei ole taimede ega ökoloogilise keskkonna jaoks teps mitte hea. samas kui on suur ala, siis miski pisemat sorti bobcatiga saab ikka oluliselt kergemini ja kiiremini selle korda kui labidaga.

    – vanni istumisalale soovitan küttekaabli sisse panna. ma vannituppa panin vanni juurde analoogilisele kõrgendusele, aga sauna ei pannud. ja vat seal on tegelikult külm istuda.

    – lakk on sama hea kui õli :). igaüks otsustab ju oma kodus ise. seega lakk on täiesti ok!
    AGA – see jutt, et pehme puu peale on lakk parem, ei ole õige. vastupidi on! mida pehmem puu, seda parem on õli, sest:
    a) õli teeb puidu tugevamaks (tamme ja saare sisse õli praktiliselt ei imbugi, seega on õli mõju neile suht olematu). õli imbub aja jooksul (mitte kohe) sügavale puu sisse ja reageerib seal puidus olevate suhkrutega (ligniinid), see muudabki puidu tugevaks (näiteks termotöötluse puhul teeb puidu pruuniks just see, et need puidusuhkrud kuumuse mõju “karamelliseeruvad”)
    b) pehme puu peal saab lakk kõige kiiremini kahjustatud. seda seetõttu, et lakk on pinnakate (sellest erinevalt ntx õli imbub sügavale puidu sisse). kui nüüd pinna peale tekib kraaps või lohk (pehme puu peale ikka tekib), siis selles kraapsus enam lakki ei ole, sest lakk tuleb kriimu puhul maha enne kui puit. õlitatud puidus aga jääb õli ka kriimu sisse alles, sest õli on imbunud sügavale puitu.

    ma absoluutselt aktsepteerin igaühe eelistusi ja valikuid, aga asjatundmatu jutt kellegi poolt, kes väidab end selle ala spetsi olevat, ajab mul küll karvad turri :)

  8. A says:

    ja kas palun võiks öelda, mis mõõduga on teil trepipiirde pulgad? olen seda vist varem ka küsinud, aga ilmselt jäi kahe silma vahele.

  9. Maarit says:

    Oh, lihtsalt imeline!! See valgus ja valged toonid! Ning nüüd juba väga põnev, sest palju pole vist enam jäänud :)

  10. anna says:

    See on õige jutt küll, et lakk pehmele puule on halvem. Tean paraku omadest kogemustest :(

  11. krista says:

    A – mul isa kaevas labidaga mulle ühe pisikese herne peenra.. no nii umbes 2 meetrit pikk ja ta tegi seda ligi 3 tundi…
    ma mäletan kuidas me nõmmel oma liivase maa ikka mitu korda läbi kaevasime, nii et polnud mingit probleemi…
    see seal on umbrohust ja viljapuude juurtest niimoodi läbi kasvanud, et ma tahaks näha seda inimest, kes seal labidaga näiteks 5 ruutmeetrit läbi kaevab :)

    vanni alla ja selle kõrvale jääb tühi ruum ja selle all on betooni sees küttekaabel…nii et külm seal ei tohiks olla. Panipaika me sinna ei tee, nii et soe peaks tagumiku alla jõudma küll

    kusjuures Tarmo rääkis, et tal on on kodus õlitatud männilaud ja 2 aastane poiss ning koer ja rääkis mulle sama juttu õlitatud põranda kohta, et kõik lohud ja muhud ja jäljed ja koera pidurdusjäljed on näha..

    nii et kokkuvõttes saab põrand nii või naa vatti… olgu siis lakk või õli.

    Ma seal maja peal puutöömehega ikka ju pean vaidlema. Ta just viimati ütles, et nii kaua kui tema seal on, siis ta ikka püüab mind mõjutada. Näiteks ei taha ta, et me koridori seinad ära värvime…. õnneks uute laudpõrandate ära värvimisega leppis ta suht kergelt.

    mul tuleb meelde jah, et ma pidin mõõtma …kohe järgmine kord mõõdan… ausõna!, aga mulle tunudvad nad liiga väiksed ja vahed liiga suured…lapsed mahuvad läbi

    ohh ma lähen nüüd mõtlen vannitoa sisustuse peale..kuhu ma pesuvahendid panen ja hambaharjad ja üldse milline kraanikauss lõpuks tuleb :) … mul tuli jälle üks uus mõte

  12. Liisu says:

    Sellest tuleb küll ikka üks imeline kodu:)

  13. A says:

    lohud ja muhud on nagunii näha, vahet pole, kas lakk v õli. lihtsalt õli on ca 1 cm sügavuselt (vahel isegi rohkem) puidu sees, lakk on puidu pinnal.

    ja no lõpuks hakkate seal ju te ise elama :)
    ma ühe oma töömehega püüdsin algul viisakas ja delikaatne olla ja kaotasin nii mõnigi kord kõrvakuulmise :))), kuid lõpuks enam ei viitsinud oma energiat ja aega talle selgitamisele kulutada ja ütlesin otse, et oma kodus võib ta teha asju oma maitse järgim, minu kodus teeb minu maitse järgi. peale seda ta enam väga vaidlema ei kippunud.

    aga kui te saate 3 tunniga 2 m kaevatud, siis on veel isegi hästi. meitel on männimets ja üks osa krundist puhas paesodi. seal kaevatakse/silutakse 2 m pinnast umbes 3 päevaga. kui niigi kiirsti :(. jube töö… aga kolme aastaga on umbes kolmandik tehtud saanud. käsitsi. noh, eks muud ole ka teha, seega seal keegi vahetpidamata labidaga ei vehkle ka :)

    see küttekaabel… eks pärast jaga kogemusi :). kui selle osa ja küttekaabli vahel on õhk, siis õhk on nii hea soojusisolaator, et ega see sealt sinna üles väga ei jõua. mul on istme all (ilma õhuvaheta!) põrandas ka küttetorud, kuid ikkagi on külm. kivi/plaat on lihtsalt oma loomult külm, kui tal kütet sees pole. ja ma mõtlesin, kui küttetorusid põrandasse valasin, et istme kohal peaks nad ülespoole painutama ja istme sisse panema, mitte istme alla…. a noh, mõtlesin ka, et küll see soojus sealt üles liigub… ja lõppude lõpuks saab ju käteräti tagumiku alla panna, nii et pole häda kedagi.

  14. A says:

    me leidsime mitu kraanikaussi ja osa segisteid vannistuudiost. ühte vanaaegse moega malmradikat tahtsin sealt ka vannituppa, aga rahast hakkas kahju. võib-olla kunagi hiljem… praegu igatahes on tavaline radikas seal seina peal lubikrohvi ja valge laudise taustal ja pole ka hullu midagi.

  15. krista says:

    ohhhh…. siis on jah teil kaevata raskem ,… eil vanni ümbrus tuleb puust

  16. A says:

    aaa, puust, siis pole muidugi vahet ja puit on soojem nagunii!

    aga mul tekkis neid pilte vaadates tahtmine meie seinad ka kõik valgeks värvida :)))

  17. Piret says:

    Kui Sa leiad kohalikust külast traktoriga mehe, lase maa üleskünda ca 50 cm sügavuselt. Jäta 2-3 nädalaks seisma, korja välja kõik kivid. Seejärel, randaalib uuesti maa läbi, suuremad mättad viskad välja, need mis 2-3nädalaga ei pehmenenud ja ka pärast viimast kündmist ei lagunenud. Lased nädalakese settida, tasandab traktoriga (mille järel on selline metallist tünn-rull) ja seejärel on nö käsitöö, käid rehaga üle…valid välja peenramaa ja ülejäänud külvad muru seemne.
    Nii õpetas meid tegema üks Eestiaegne mees, kes tegi meie muru, mis on imeliselt pehme, kusjuures maapind oli sama hull kui Teie oma (lisaks veel sutsu soine pokumaa koos pokudega ;o)

  18. Piret says:

    Unustasin veel öelda, et parim aeg selle tegemiseks on just praegu, siis on jaanipäevaks rohelust silmale või siis augustis-septembris, et muru jõuks pisut kasvada. Nii ütles see vana-eestiaegne mees, eluaegne põllumees.

  19. Krentu says:

    Appikene kui ilus! Ma ei jõua enam ära oodata, milla külla saab! Mulle meeldivad aknad tohutult – enne ei saanudki aru, et nii ilus on.
    Minu kogemus lakitud kuusega on väga negatiivsed, aga eks see sõltub ka lakist vist ja meil polnud peitsitud. Õlitatud köögipõrandaga olen väga rahul.
    Ja ma tahaks näha meest, kes teil sellise maa käsitsi korda teeb:) igasugused läbikasvadnud hunnikud nõuavad ikka kõvasti rammu.
    Minu ema soovitas meil kunagi maa üles künda ja kartulid maha panna – see pidi kõige parema pinnase looma. Aga meie entusiasm ei känud kahjuks kartulivagudest üle:) Andres on meil siin aastate jooksul niimoodi muruniidukiga küll neid mättaid silunud ja see toimib küll hästi. Mõnda kohta on mulda ka täiteks pannud ja kuhugi muruseemet külvanud. Aga kuna see muruteema on tema rida, siis ma polegi ausalt öeldes väga süvenenud. Ma maale mingit väga eeskujulikku muru ei tahagi.
    Igal juhul jõudu ja nüüd siis saabub see kauaoodatud vaasikese-pildikese-vaibakese periood teil seal:)

  20. anna says:

    Lakitud pehme põrandalauaga juhtub see, et laki sisse tuleb kriim ja kriimu sisse, pese põrandaid, palju jaksad, koguneb sodi. Ja seda sealt enam välja ei saa, sest ta on seal lakikihi servakeste all kinni. Mul on kogemus olemas õlitatud põrandaga vanas korteris (kööginurgas, elutoas, magamistoas) – oli lihtne hooldada, jäid küll koeraküüne jutid sisse, aga need ei karjunud vastu sedasi, ei korjanud mustust. Praegu, majas, oleme põranda korda teinud vaid köögis ja seal on lakk ja see põrand läheb tõenäoliselt väljavahetamisele. Või vähemasti laseme me igal juhul selle laki sealt pealt maha võtta.

    Aga jah, eks, nagu siin öeldud, kokkuvõttes otsustab ikka pererahvas, mis valida. Lihtsalt jama värk oleks, kui pärast sissekolimist peaks kohe hakkama põrandaremondiga tegelema. Meie köögipõrand, muide, läks pekki kõigest mõne kuuga.

  21. kerli says:

    Meil on köögis õlitatud pehme laud. Jah, sodi läheb palju maha, täkkeid tuleb ka palju sisse. Enamasti tõmban igapäevaselt tolmuimejaga. Kui vaja siis ka märja lapiga. Kui vaja, saab põrand hooldusõlitust. Jala all on mõnus ja mind need täkked ei häirigi. Hakkabki köögi uus laud natukenegi elutoa vana laua moodi lõpuks välja nägema ;)
    Aga eks muljetad meile mõne kuu pärast, kuidas lakiga lood siis ikkagi on :)

  22. nelladella says:

    Te uus kodu tuleb nii teie kodu moodi :-) Niiiiii ilus valge ja helge.. Teil on hea ja puhas maitse. Nii väga tahaks juba teid uue kodu puhul õnnitlema ja koffitama tulla!!! Aidates oodata,
    Nele

  23. Liina says:

    Teil on ju minu unistuste köök!!!!:)

  24. Anne-Mai says:

    Oi, ma olen nii kade. Tahaksin praegu sinu asemel olla, et ehitada ja sisustada.

  25. p6rgukiz says:

    Täitsa looma hakkab juba :) Tublid peremehed ja veel tublimad töölised :D

Leave a Reply

