kodu korda 31

oi kui põnev. Mul pole ühtegi pilti majast seest, sest ma pole ise ka näinud, mis nad seal viimastel päevadel teinud on.

Meie Kallega lõpetasime kohupiimavärvimise. Kalle viimane kord tuli kuskil öösel alles koju, aga pooleli jätta ka ei tahtnud.  Nii et esimesel korrusel on peale koridori seinte teised kõik tehtud. Laed on kõik valmis ja nüüd siis käib äge põrandate tegemine. Koridori mosaiikpõrand on valmis ja need 2 tuba, mis uue laua said on ka juba esimese värvikorra peale saanud. Köögipõrand on ka lihvitud ja saab homme hommikul oma katte. Hommikuk peame siis välja mõtlema, et kas me õlitame või lakime. Peaks nagu õlitama, aga see põrand jääb otse söögilaua alla ja no puhas on see umbes 2 minutit peale koristamist.  Ja pesu tahab ta peaaegu iga päev saada, nii et kui kellegil on päriselt ka köögis õlitatud laudpõrand, siis kiitke seda…muidu läheb asi laki alla :)

Vannituba on ka ehitatud ja plaaditud ning köögipõrandale olla ka 2 rida plaate pandud. Köögi plaadid on nii suured, et võib-olla sinna 5 rida ainult tulebki :)

Kalle aga tuli täna koju ja kurtis, et maja jälle tolmu täis…ägedast lihvimisest. Mul juba ammu tunne, et see maja ei saagi kunagi tolmust puhtaks.

Aaa… aiatöid tegime ka. Võtsime siit kodust peaaegu kõik elanikud kaasa ja enamus sai reha kätte ning minule väga lootusetuna tundunud rägastik annab juba vaikselt alla. Minu lõikusin marjapõõsastest juba ammu-ammu kuivanud oskad välja ja nüüd on kõikidele põõsastele vaba voli marju kandma hakata antud. Puudest ei tea veel midagi ja nende kallale me ei lähe ka. Aga see maa ise on selline künklik, et kohe nõuab mingit imemasinat, mis sellest kena muruplatsi teeks. Labidaga pole seal küll midagi teha.

Lillekesi leidub meil seal ka. Lumikellukesed on juba kadunud, aga leidsin natrsissid, märtsikellukesed ja sinililled. Kõik kasvavad väga kummalistes ja suvalistes kohtades. Lisaks sellele veel palju sellist, mis alles pistavad oma nina mullast välja ja mul pole õrna aimugi, mis need on. Tuvastada suutsime ainule marjapõõsaste vahelt rabarberi ja ühe pojengipõõsa.

Selleks, et tulevikus vaadata kui kole :) meil siin kunagi oli, seisin oma lemmikkohas maja taga ja tegin 180 kraadise kaare

vot selle tepp-plaadi hunniku asemel kavatseme me varsti hommikukohvi jooma hakata ;)

Oi ma ikka homme pean minema vaatama mis seal maja sees toimub :)

17 Responses to kodu korda 31

  1. liia says:

    meil oli õlitatud kuuse põrand köögis. Ei soovita. väga kergesti määrdus ja puhastada oli pea võimatu. Eriti kui seal peale sööki kartuleid, moosi ja putru leida võis. Kahju küll, aga mina kiidaks pigem lakki, kuigi tean, et see on külmem.

  2. Kristjan says:

    Veidi vallatu mõte, aga töötab… Võta mingi vanem muruniiduk, millest väga kahju pole ja mida saad suhteliselt madalaks seada… Käima, tuurid põhja ja rassi aga plats läbi. Paar korda nii ja enamus mättaid ongi läinud :). Suurem sodi okste-kändude-kivide näol loomulikult nii lihtsalt järgi ei anna, aga peenikest oksapuru ja vanu lehti jne pole tingimata mõtet kokku riisuda. Hoiatan, et alguses on raske niidukit seal nügida, kuid see läheb ausalt lihtsamaks üsna kiirelt.

    Ise sai nii tehtud mereäärne heinamaa muruplatsiks ning ka krundil, kus aastaid keegi polnud muru niitnud töötas ka.

  3. Külli says:

    meil on ju ka õli.tõsi küll mitte laudpõrand. ja valitud sai seetõttu et oleks lihtne hooldada – koer, lapsed jms. kui lakk on kuskilt kulunud siis tuleb lihvida ja lakkida terve põrand. kui õli on kulunud siis nühid üle ainult kulunud koha ja õlitad. peseme miski safrani-poe seebiga ja kogu jama tuleb välja, põrand puhas (kusjuures meil veel ikka hele ehk valge põrand ju)… ja paljajalu käijatele on ikka õli jala all palju mõnusam…

  4. Külli says:

    ja pesen ka mudaperioodil raudselt iga päev, muidu üle päeva… 5 aasta jooksul pole veel miskit sellega juhtunud, ahjaa – kui käärinud punane vein korgi eest lõi ja terve pudeli sisu meie valgele põrandale laotus – isegi see läks tavalise seebiga täiesti puhtaks ja valgeks… kergemini kui hambad peale punase veini joomist :P

  5. helenneleh says:

    Meil on nii köögis kui söögitoas (st söögilaua all) õlitatud laudpõrand (mänd – see on muidugi omaette teema). Mina küll kiidan, puhtaks saab ilusti, ära kulunud ka õli pole toolide nühkimiskoha alt (ega mujalt). Kõik on väga ok, mis sest, et me oma suures laiskuses pole viitsinud nelja aasta jooksul hooldusõlitust ette võtta.

  6. Köögikata says:

    Tee neist tundmatutest taimedest pilte, kui blogisse panna ei taha, võid mulle isiklikult saata. Ehk tuvastan mõne ära ka. :o)

  7. A says:

    meil on köögis (ja toas) õlitatud laudpõrand. vanas elukohas oli lakk ja vaat seda ma ei soovitaks – kui lakk rõvedaks läheb (ja seda teeb ta üsna ruttu, kuigi oleneb ilmselt lakist), siis tuleb terve põrand uuesti üle lihvida ja lakkida. õliga saab palju lihtsamini hakkama.

    aga kuna meil on see õlitatud kuusk köögipõrandal olnud ca 2 a ja sagedase pesuga kipub ta tuhmiks minema, siis ma testisin poole põranda peal safrani (õigemini kreidezeiti) põrandavaha – see käib õlile peale. see on seal olnud ca aasta ja ma vahatan suvel kogu köögipõranda üle. samasugune looduslik, veidi läikivam (pehme siidine läige jääb), kuid veidi parem on hooldada.

  8. A says:

    maapind – muidugi või alati kopa peale tellida, kes kogu maa siledaks tõmbab.. kuid kas see seal veidi kunstlik ei jääks? pealegi tuleb siis täiesti uus murukamar kasvatda ja see võtab ikka hea mitu aastat aega. tundub, et see eelnevalt soovitatud muruniiduki variant on päris hea. kõige hullemad künkad võib ju muidugi kopaga ka lükata.

  9. Kairi says:

    Meil on põrandal õli all ja vaha peal ja ma olen küll väga rahul: ilus, soe, kerge puhastada.

  10. triin says:

    Mulle ka ei meeldi selline plaatsile muru maal, nagu Malviina elamises seal vanas filmis :). Ise tegin ka suvilas seda vana-muruniiduki varianti :D. Hullu vatti sai vanake, aga pinnas just selline nagu meeldib, reljeefne, aga tasane :).
    Mine ikka jah kohale, nii tahaks seest ka näha :).

  11. Keili says:

    Tere, Krista!
    Siia teema alla ma väga kommenteerida ei oska, meil on köögis kork :). Aga…..ma pole kindlasti esimene ega viimane, kes seda ütleb…….kuid ma pean kilkama, et ma nägin Sind vist eile Ketlini ja Liisuga! Pagaripoiste kohvikus ennelõunal? See oli vist Liisu, kes härdasti kaneelirulle palus :). Jäin teid vaatama ja unustasin oma vestluskaaslased hoopisiki.
    Olen Sinu jaoks küll võhivõõras ja blogi ei pea, mille kaudu end tutvustada, aga Sind tänan imeilusa blogi eest, mis alati häid emotsioone kiirgab ja läbi mille teie armast pere tundma olen õppinud!

  12. krista says:

    ohh ja ahhh… ma nüüd ei teagi. Need tänapäeva lakid ei erinenud käega katsudes õlitatud pinnast küll millegi poolest. Mina vähemalt küll aru ei saanud.
    No meil on ka vana laudpõrand ja kuidas ta seda õli sinna sisse tõmbab kah ei tea. Seda, et mul lapsed süües jubedalt läbustavad – vot seda tean ma küll. Ja ma ise ka :) Eilegi kallasin pool pakki apelsinimahla põrandale ja süüdistada polnud kedagi :)

    Keili – olin jah mina ja see oli Ketlin, kes tellis.
    Kas sina olid siis see, kes oma hommikusöögi oli korralikult ära söönud ja midagi ei tahtnud :)

  13. A says:

    vana laudpõrand, kui on kuiv ja lihvitud, peaks küll õli hästi sisse tõmbama.

    aga kui sa tunned, et kaldud laki poole, siis valige ometi lakk :)

    lakil polegi muud häda, kui et siis, kui maha kulub, jäävad need kahjustatud kohad kole hästi näha ja tuleb kõik uuesti lakkida. palja jalaga astudes on tegelikult vahe ka tunda. aga kui ikkagi õli poole kaldud, siis on olemas spetsiaalsed tugevad õlivahad – nii ökoloogilised (kreidezeit – müüb safran) kui ka tavapärasemad (osmo – müüb ruutmeeter)

  14. Riina says:

    Ühinen ka muruniidukiklubiga. Meie maakodu heinamaast on paari suvega üsna kena ja tasane muruplats saanud. Väiksemad muhud ja lohud mind ei häiri, pigem vastupidi :). Kui mutimullahunnikud ja vesirotid välja arvata muidugi – neid nähes muutun ma üsna verejanuliseks. Õli ja laki kohe pealt ei oska muud arvata, kui et tänapäeva lakid on ikka olulisemalt paremad kui vanasti ja no kui kiiresti ta ikka kulub, et seda karta.

  15. Meeli says:

    Hakkab tulema :)
    Just selliseid toredaid õue- ja lillepilte tahaks veel ja veel näha. Ning nüüd on põnev jälgida ka haljastusprojekti kujunemist. Jõudu!

  16. Keili says:

    Mina jah! Läksin tädimehele appi tema äripartnerit mööda linna vedama ja olin korralikuks maratoniks valmistunud :). Nemad aga otsustasid kohvitada ja ma pidin pealt vaatama :)
    Oli väga tore teiega kohtuda, kahju, et nii põgusalt!

  17. Kristi says:

    Tere,
    meil on söögitoas õlitatud kuusepõrand ning esikus lakitud. Minu eelistus on õli, kuna see lakk läheb pikema aja pärats suht koledaks. Õlitatud põranda hooldamine palju lihtsam. Ja pesen neid puidule mõeldud pesuvahendiga. Peale õlitamist oleks hea ka kerge vahakiht peale panna ning võin õelda, et see hoiab ikka ilusasti korras seda põrandat. On olemas ka vahaemulsioon mida siis lisada pesuvette aegajalt, hoiab ning hooldab põrandat väga hästi. Minu eelistus on kindel õli :)

Leave a Reply

