Kodu korda 30

Ma olen nii kodu lainel, et kui mul ei oleks tööd ja lapsi, siis ma ainult maja peal mässakski. No ja kindlasti elaks ma juba seal siis ka sees, sest sõidu peale kulub kõike liiga palju :).

Võtsime siis Kallega ette kohupiima värvi. Mulle üks armas inimene on saanud mu tõsiseks nõustajaks. Enne käisime tal kodus käega kohe katsumas ja enne kui ma midagi tegema hakkasin, helistasin ja kontrollisin ikka kõik üle. Raamatu ostsin ka ja Kalle kuulas Majatohtris nõuandeid kah.

Pärast kruntimist siis asusime värvima. Minu ülesanne oli osta kohupiim. Seisin siis säästukas kasti ees ja arvutasin, et mitu liitrit värvi me teeme, kui üks tädi murelikult küsis, et kas ma võtan kõik ära ja kas ta äkki ühe paki ikka saaks… muidugi sai :)

Kalle ülesanne oli muretseda ülejäänud komponendid ja asusime siis värvi tegema. Ütleme nii, et ma olin ikka suhteliselt skeptiline, et ju ta ikka mingi puder tuleb ja pole ikka õige asi. Aga on…lõpptulemus näeb välja täpselt nagu tavaline värv ja kui kõik väga ei rõhutaks sõna kohupiim, siis ei oskaks mina küll öelda, mis seal segus on.

näe mina :)

valmis värv

Esialgu sai meil see värv paks ja meile üllatuseks muutus see järjest vedelemaks. Teine asi, et raamatus oli kirjas, et värvida võivad ka lapsed. No ma ei tea… kui tavalist värvi ei oska küll ükski laps niimoodi seina kanda, et ilus vaadata jääks, siis see värv on tõesti teistsugune. Kui ma algul ikka ajasin taga sirgeid pintslitõmbeid, sest need nö kuusepuud seina peal ei ole kohe üldse minu maitse, siis tegelikult võib seda seina plötserdada täpselt nii nagu tuju on.

Kõigepealt imeb sein värvi endasse ja siis annab varsti kenasti tagasi.

see on just värvitud seina

kontroll ;)

Esimesel päeval tegime 10 liitrit ja ei saanud sellega ühte tuppa tervet ringigi tehtud, siis teisel päeval sai värv nats vedelam ja tegime ühele toale 2 ringi ja teisel ühe ja natuke sai veel kolmas tuba ka. Oks…me tegelikult tegime värvi ka poole rohkem.Teist ringi on palju-palju mõnusam teha :)

Tänaseks pole veel poolgi tehtud, aga küll saab… Kalle näiteks praegu segab seal värvi, sest tegemisel tuleb aega varuda. Niisama ootamiseks, mitte et segamine keeruline oleks.

Põrandaid pandi ka. Külalistetuppa ja kabinetti tuleb uus laudpõrand, aga kööki pandi vanad lauad tagasi.

nii palju tuleb kööki paksu vana laudpõrandat, ülejäänud tuleb kivi. No et soojus kergemini läbi tuleks. Kuna see vesi põranda sees on +35 kraadi, siis liiga soe ei ole see põrand mitte kuskilt nagunii mitte.

uus põrand kabinetis. Põrandapanija ütles, et sein on nagu munakoor, et nii kui vastu lähed, on tükk väljas. Noh ta oli ka nagu elevant portselani poes oma pikkade laudadega seal :)… mõned nurgad said kannatada..

Minu lemmik aga saab olema koridori põrand. Muidugi oleks efektne seda presenteerida siis kui põrand valmis on, aga ma olen nii kärsitu inimene, et kohe kuidagi ei saa ennast tagasi hoida.

Seda, et sinna mosaiik tuleb, seda teadsin juba ammu. Aga milline. Pakkusin Kallele kõikvõimalikke variante, aga enamus tundus juba nähtud-tehtud. Lõpuks tuli idee, et teeme siis midagi meile omast ja täitsa nagu tellitud juhtus kätte Eesti Naine, kus sõbranna Eveli oli kindad kudunud. Jutt sinna juurde oli just õige, et täpselt selline põrand tulebki teha.

Mõõtsin põranda ära ja lugesin mustris silmad kokku ja täpselt sobib ja nüüd oli vaja ainult sobivaid 10×10 plaate. Noh peaaegu esimesest poest me nad ka leidsime. Ja nüüd siis meistrimees laob mustrit… oi ma tahaks juba ise ka seda põrandat päriselt näha…

pool mustrit on meistrile paberile joonistatud ja selle järgi ta siis ajab näpuga järge. Aga ma vaatasin, et ta teeb opõrandat veerandi kaupa. Palju mugavam, aga noh kudujana on neid poolikuid ridasid naljakas vaadata.

Keegi kommenteeris, et peaks ka liivapritsiga palke puhastama ja Kalle soovil ma tegin mõned pildid. Nimelt see liivaprits puhastab nii süvitsi, et tõmbas meil puult ikka mõnusalt kihte maha ja palgil tulid välja sellised nagu pehmed kohad. Kallet natuke häiris, et kui ära õlitatud sai, siis lähedalt vaadates paistab nagu oleks tolm seal.

see ikka väga lähedalt vaadates paistab nii, aga ma igaksjuhuks, et kellele ei meeldi, siis ärge kindlasti nii tehke :)

11 Responses to Kodu korda 30

  1. Katrin says:

    Nüüd on näha ka ikka, et ise samuti asja kallal ja ainult kaameraga ringi ei käi ;)
    Kohupiimavärv on tõesti vahva! Ja Esiku põranda jaoks leidsid küll superhea lahenduse. Kaheksakand on ka kaitsev märk, nii et igati sobilik esikusse välisukse ette :)

  2. Erru says:

    Mis komponendid te sinna värvi sisse panite? Neid retsepte on nii palju. Ise hakkame ka lähemal ajal värvima ja ei suuda otsustada millist retsepti kasutada.

  3. Agne says:

    see teie köögi lagi on lihtsalt nii mega lahe, et ma kohe ei teagi mida öelda.
    kohupiimavärv mind ei eruta, aga no see lagi …. super!

  4. Marilin says:

    No miks ma ei tulnud enne plaatimistööde algust sellise mosaiigi mõttele? Ei jõua teid ära kadestada!

  5. A says:

    väga äge! eriti hea on see pilt kohviturgutust vajavast maalriõpilasest :P

    aga kaseiinil (ja ka lubivärvil) on jah selline imelik omadus, et märjana on nad läbipaistvad ja katvuse saavutavad kuivades. kaseiinil on muidugi see miinus, et rasvased käejäljekesed võivad üsna varsti näha olla. samas saab kergesti üle värvida.

    lisaks majatohtrile tasub ka safranis käia ja pakkumine võtta, nii mõnigi asi on neil parema hinna ja/või kvaliteediga. ja ntx kreidezeiti toob safran maale ja majatohter ostab nende käest edasimüümiseks.

  6. Heleena says:

    Mulle väga meeldib see esiku mosaiigi idee! Selle mustriga kindad said küll väga head. :)

  7. Küpsistest seinad ja jäätisest laed:)
    Nälga te seal majas juba ei jää:)

    Kas see statoili tops su käes on statoili varjatud reklaam?!?

  8. Marika says:

    Ehee, rääkidest mosaiikpõrandast, siis kui meie ehitaja laste vannitoa-majapidamisruumi põrandale seda ladus, siis tal olid ikka silmad väga krõllis. No see muster oli ka selline… värviline. Tal oli skeem seinale kirjutet ja siis plaadid ka nummerdatud ja mul oli tast täitsa kahju kohe, kui ta neid seal sättis ja sättis.. ja see kõik kohutavalt kaua aega võttis. Aga tulemus on super! Elagu mosaiikpõrandad.

    Ühtlasi kasutan juhust ja soovin meie lemmikfotograafile sünnipäevaõnne. Ja kala- ja majaõnne ka. Käbi juba jookseb eest ära, sestap oleks paslik sind meie majapidamisse taas pildistama paluda. Käbi ristsetest ka juba üle aasta möödas…

  9. A says:

    mis selles suures paberkotis on, mille peal sõna lõpp ütleb “OFILL”?

  10. krista says:

    kriit …. seda läheb kõige rohkem :)

  11. Age says:

    See maja on teil ju varsti valmis! Ja see põrand…andekad.

Leave a Reply

