kodu korda 23

Mida tean mina ehitusest – enamus ütleks, et mitte midagi. Vähemalt kõik ehitajad, kes meie majas ringi liiguvad :). See muidugi ei takista mind käia ja kobiseda. Just viimati käisin seal ja tunnistasin julge ja selge häälega, et mina olen kodupede ja lõpptulemus peab olemas ilus. Mind ikka ärritab kui rõhutakse mingile 40 aastasele kogemusele või tehakse midagi põhjusega – aga nii peab olema.

Ok ma olen nõus, et enamus asju peabki nii olema nagu 40 aastat kogemust räägib…. aga ilumeel on paljudest ehitajatest pika puuga mööda läinud. Ja üldse, kuidas peakski neile see korda minema – mina ju hakkan seal elama. Nemad ei tule tõenäoliselt mitte kunagi sinna.

Vaene Kalle siis peab pärast jälle siluma. Ma ütlen, et ta on heade suhete nimel vahel ikka väga paljuga leppima. Samas keegi peab ju olema see paha, kes midagi välja ütleb :). Nüüd ma siis püüan käia seal rohkem sellel ajal kui maja ei ole ehitajaid täis ja las siis Kalle ütleb ise edasi, mis mulle ei meeldi :)

Seal autosalongis, kus ma oma autot parandamas käin on seina peal hinnakiri ja seal on kirjas a la…töötund x krooni, töötund kliendi juuresolekul x+y krooni :)

Näiteks on mul foobia kuuma ja suurte asjade suhtes. Mulle ei meeldi saunas käia ja liiga soojas toas hakkab mul lihtsalt halb. Suurte asjadega on nii, et mäletate vanasti olid inimestel sektsioon kapid suures toas. Nii, et ikka terve sein oli pruuni kappi täis. Ma mäletan, kui ma siis vana kapi endale sain, siis lõhkusin selle nii väikseks kui hädavajalik ja värvisin valgeks :).

Nii ma siis ehmatasingi kui nägin, et ahi mis ehitatakse vanasse ukse auku, selle täies suuruses ära täitis. Minu jaoks tundus see silmale liiga suur. Kõik mis ma suutsin korrutada, et ma ju tahtsin samasugust nagu Kertul :).  No ja kertul ongi üks kivi vähemalt vähem…. Noh keegi ju seda minupärast lõhkuma ei hakka ja võib-olla see pärast ei tundugi nii suur :).

ahi tuleb sinna nurka. … noh võib-olla ikka pole suur. Kes see nendest naistest enne aru on saanud :)

vannitoa poolt.

külalistetoa seinad. Ükskord kuivavad need ära ka, siis saab teada, mis värvi nad siis tegelikult on..

kabinet ja väike naine kontrollimas…

Kusjuures savikrohvi seina käisime siis ühes teises majas vaatamas. Mul oli kuidagi tunne, et seal teises majas oli see ilusam, aga samasugune oli. Samas oli käik väga kasulik. Kui me algul mõtlesime, et teeme suures toas lubikrohvi, siis nüüd on meil hea meel, et savi kasuks otsustasime. Lubikrohv tahab ikka palju tõsisemat suhtumist ja silumist ja silmuist ja silumist. Ja kohupiimavärviga valgeks värvitud savikrohv on just see, mida ma tahan :)

suur tuba savi alla…näete…sama naine kontrollib ;)

alumise korruse lage tehti natuke lühemaks…et pikemad mehed saaks ka pruutidele külla tulla ;). Hetkel natuke ohtlik olukord…lühemad mehed kuksid otse alla

Köögi peale mõtleme ka. Käisin siis võtmas pakkumist sellest firmast, kes meile nõmmelegi köögi tegi. Väga kena…kiirelt sai joonis paberile ja uksed ja tehnika välja valitud. Mida aga ei tulnud oli pakkumine. Kolm nädalat hiljem tuli siis pakkumine, kus oli kirjas, et kahjuks tehnika hindasid pole saanud.

Kusjuures eelmine kord läks nagu kõik väga libedalt,  samas mõõtmisvea tõttu tehti üks uks ringi, aga seda saime meie teada ainult tänu sellele, et mööbli kokkupanek venis ühe päeva võrra. Ma nüüd ei saanudki aru, et kas nad ei taha, et me köögi neilt telliks või olid nad nii kindlad, et küll me nagunii tellime nede käest.  Mööbel ju mulle meeldis.

Samal ajal kui ma pakkumist ootasin, joonistasin Ikeas köögi valmis ja arvutasin ka hinna välja. Noh ütleme nii, et hind on täitsa sobiv :).  Äkki ikka peaks ennast kokkuvõtma ja selle köögi sealt ära tooma. Mis see siis ära ei ole, teised on sellega ju hakkama saanud :)

näed selline võiks tulla…

praegu jäid välja töötasapind ja külmutuskapp.Töötasapinda tahaks ise oma silmaga näha ja külmutuskapp tuleb retro ;)

Ülejäänu võtsin hetkel sealt. Nüüd kui keegi teab hea nõuga Ikea köögi osas aidata, siis palun! Aitäh!

27 Responses to kodu korda 23

  1. ieska says:

    Kogemusest – kui Sul tuleb ka nõudepesumasin majja, siis tee akna alla pigem töötasapind kui kraanikauss, sest siis veedad tööpinnal rohkem aega kui nõusid pestes. Ühtlasi näeb tükeldades-hakkides-viilutades aknast välja.

  2. Karin says:

    meil on IKEA köök. tehnika ka neilt. ja väga rahul olen :) eriti võttes arvesse, mis imelike nurkadega uberik meil on. nüüd on tõesti iga cm kasulikult kasutatud.

  3. Karin says:

    ja veel. hinnast muidugi ei maksa üldse rääkida. kuigi vist nüüd ka siin köökide hinnad masu tugeval survel langema hakanud. ainuke asi, mis tasuks mujalt võtta, on pliidi kohal olev tõmmuti. see on neil nikerdis. undab mis kole ja ei tõmba üldse hästi.

  4. maris says:

    kristal oli mingi kindel idee, et KRAANIKAUSS PEAB OLEMA AKNA ALL. seda tema ei muuda. aga mingi tööpind peab kuhugi veel tulema, nii väikese alaga ei tule sa välja ma kardan. eriti, kui tahame kõik hakata su juures head-paremat küpsetamas käima.

  5. Katri says:

    Tööpinna pikkus 80+80+60 oleks isegi OK kui mõned kaks juppi oleks jörjest. Muidu on tõesti ühe sahtliboksi laiuse pinnaga paha toimetada. Sahtlite osas soovitan täpselt välja mõelda et mis asjad kuhu käivad ja kui kõrged asjad on. Me tegime esimese boksi suht keskmise “Ikea” järgi ja teise siis hiljem oma vajadustest lähtuvalt – taldrikute sahtel täpselt nii kõrge, et taldrikud veel virnas seisaksid ja üles palju tühja ruumi ei jää, klaaside ja kruuside sahtel täpselt sellise kõrgusega et meie kõrgemad igapäevaklaasid ära mahuksid jne.

  6. miuviu says:

    Tere! Minul ka see kiiks, et kraanikauss peab olema akna all ja nõudepesumasin on mul ka:) Aga tahtsin hoopis pakkuda 2 IKEA lampi, ostsin kunagi ja ikkagi ei sobinud. Äkki leian lingi või teen ise pildi ja saadan Sulle meilile. Terv Triin

  7. Merle says:

    kypsetusahi…mina paneks pliidi alla, sest siis oleks sul palju rohkem toopinda. Toopinda kipub igas koogis alati liiga vahe olema. Selle plaani jargi koguks ahjukene “asju” sinna otsa. Aga ideena…kui tahad 2 ahju naiteks ja panna need yksteise otsa, siis plaanil olev asukoht paistaks taiesti ok. Meeldib kraanikauss akna all, mul endal ka!

  8. krista says:

    Meil vanas kodus oli ahi pliidi all ja kuidagi tekkis soov, et äkki oleks sellisel kõrgusel mõnusam :) Käisime ühel sõbrannal külas, kellel oli otse pliidi all maitseainete sahtel…väga mõnus.
    Noh, et kes ei tea, siis maitseained peaks seisma pimedas ja kus veel siis see sahtel olla võiks, kus neid nii hästi kätte saab.

    Mingi vengsui järgi pidi kraanikausi ja pliidi vahel olema võimalikult pikk vahe. Ma nüüd täpselt ei tea kui pikk vahe, aga kindlasti mitte ei tohtinud nad kõrvuti olla… seega kraanikausile nagu paremat kohta kah ei leidnud.

    Ahjupüstaku ma juba teisest servast tõstsin ära ja pliiti rohkem seina poole nagu kah ei tahtnud lükata.

    Vanas kodus oli meil köögisaar. Puhast tööpinda üle kahe meetri. Vot see oli mõnus ja tulevikus tahaks äkki sinna kah sellist. Lihtsalt esialgu vaatame kui palju ruumi seal köögis tegelikult on ja kuidas sujuma hakkab. Need sahtliboxid olid meil seal saarel täpselt samasugused nagu nüüd plaanis on ja pikkus ja sügavus ja suhted vägagai mõnusad :)

    Külmutuskapp tuleks ka veel eraldi ja ühe puhveti kapi paneme ka kahe akna vahele…

    ja äkki kuskile seina peale tuleb ka riiul….

    Kui ma nüüd seda eesti firma pakkumist vaatasin, siis ütleme nii, et need hinnad on seal juba Ikeaga täitsa võisteldavad.

    Kui me nüüd äkki mõne sõbra tehnikapoest ka leiaks…. keegi ei taha meie tehnikapoes sõbraks hakata? :)))))

    Kokkuvõttes – suur, suur aitäh kaasa mõtlemast!

    miuviu – mis lambid?

  9. Eneli says:

    Kui mu sõbrad hakkasid omale http://www.elux.ee poest köögitehnikat tellima, siis haakisime meie oma pesumasina ning kuivati sooviga ka sappa ning soodustust saime kahepeale päris kopsakalt. Vähemalt mina jäin rahule nii lõpliku hinna kui ka teenindusega. Igasuguse tehnika valik on neil ka täitsa arvestatav.

    Mulle meeldis see, et poes laideti maha minu esialgne Electorluxi valik (ma üldiselt olen Electroluxi ja Boschi pede) ning soovitati väidetavalt odavamaid ja paremaid masinaid. See, kas ma ka õige valiku tegin, selgub tõenäoliselt ca 10-15 aasta pärast, aga praegu olen rahul.

  10. Ingrid says:

    Tööpinna pikkus … üks oluline asi … mõtle ka välja, kui palju asju sa tahaks tööpinnale panna. No tahta võime ju mitte midagi sinna panna, aga … mul siin ikkagi röster, britta kann, veekeedu kann, käsitolmuimeja, kohvisiirupipudelid ;-) … ja kaal ka praegu. Et ära unusta arvestada, kui palju sul tegelikkuses vaba pinda jääb.
    Ja ahi las olla kõrgel … see on nii lahe ja ahi võta kindlasti pürolüüsahi … ma iga kord kui jälle küürin seda (nüüd on kõrgel akna kõrval ja kõik mustus on jube hästi näha), siis olen kurb, et mulle liiga vähe müügitööd tookord poes tehti ja oldi nõus, kui ma teadmatusest lihtsalt ütlesin, et ei ma ei taha pürolüüs ahju.
    Ja maitseained pikali … endiselt supermugav. Sildid kõik näha.
    Ja cargo kapp on ikka ülekõige ;-)

  11. krista says:

    Ohhh ma olen nüüd terve öö tööpinna peale mõelnud, aga no ma ei leia kust ma seda juurde saaksin?

    Praegu on nii, et hoolimata nõudepesumasinast on võimalus ka kraanikausist vasakule nõusid kuivama panna.
    Pliidist paremale tulevad kõik need masinad, mida Ingrid nimetas..meil siis rõster ja veekeedukann ja blender-minu lemmik
    Niimoodi jääbki umbes 90 cm puhast tööpinda kraanikausi ja pliidi vahele…

    Või on mõni parem lahendus? …

    Aitäh Ingrid – ma nüüd kohe lugesin, et mis ahi, kus ahi ja olen kohe targem…pean oma tehnika plaani jälle ümber tegema ;)

  12. patsifist says:

    Meil on sama jama selle töötasapinnaga – et vist väheks jääb. Köök tuleb vaid ühte seina ja kogupikkus 3.60, külmkapp ka eraldi, nagu teilgi. Jano kui Sa nüüd arvutad kraanikausi ja pliidi (mis ei ole kõrvuti õnneks:) sealt maha, siis ega midagi lustlikku ei jäägi järgi:S Seega loobusin ma oma ahjutorni mõttest (kuigi jubedalt oleks tahtnud ahju lapseulatusest välja) ja ahi tuleb ikka pliidi alla.
    IKEA köökide kohta võin öelda nii palju, et siin Ungaris on paljud olnud hädas just nende kokkupaneku ja paigaldamisega – midagi on pea kõigil tuttavatel, kelle köök IKEAst, jamasti läind. Jano siin nad ise ka soovitavad väga ikka NENDE OMA töömehi kokkupanemiseks. Samas – koos selle tööga läheb vähemalt siin IKEA köögi hind samaks, mis kohalikud firmad ja meistrimehed teevad. Seega otsustasime ka omakandi meeste kasuks, et kui midagi jamasti läheb, siis on lähedalt tulla asju parandama:)) Jõudu teile!

  13. A says:

    meil on ikeast kraanikauss – seesama kahe auguga valge keraamiline domsjö. üldiselt ok, aga pesuvahenditega peab hellasti ümber käima, pikapeale läheb seest veidi tumedamaks.

    muus osas peaks ikea küll ok olema, me enda mööbli tegime ise (väga rahul olen, ostsime kõige peenemad ja vingemad siinid-reelingud sisse ja tuli ikkagi kordi odavam kui köögifirmade saepuruplaadist asjad), aga sõpradel on küll ikea kööke ja nad on kõik rahul. iseasi, et erivärvilisi uksi koha peal ei ole ja need tuleb tellida. tellimiseks aga peab olema anda soome aadress – seega mõni tuttav soomlane peaks olema.

    mul endal on kolmes eelmises elukohas olnud kraanikauss pliidi kõrval ja kuna see on ülimalt mugav lahendus, siis nüüd majja tegime ka nii. väga mõnus on – on ikka võrdlemisi ebamugav kepsutada miski kuuma kartuli- või pastapotiga köögi ühest servast teise. akna all on meite majas söögilaud, sealt meeldib meile söömise ajal õue vaadata :)

    tehnikapood… ma natsa mõtlen :)

    aga pliidikubu tasuks üldse võtta/teha selline, et ventikas on mitte kubus, vaid väljatõmbetorus toru lõpus (teil ilmselt ei lähe väljatõmme mitte läbi katuse, vaid läbi seina?), on vaiksem.

  14. A says:

    5 potti lai ahi on üsna normaalne mu meelest. meil on 5 potti lai ja 8 potti kõrge (+sokkel+ 2 karniisi) valge kahhelahi – väga ilus on. tõesti.

  15. Marilin says:

    Nii tore, et meie majas savikrohvi nähes selgusele jõudsite, mida te oma uude koju tahate.
    Aga ma ikka võtan ennast kokku ja tulen ühel päeval teie savikrohvi vaatama :)

  16. anu says:

    oled sa mõelnud, et ahjupüstak kusagile eraldi nurka või teise seina panna? sinna kummuti kanti? siis saad tööpinda juurde

    või siis tekitada ikkagi saar , siis on sellevõrra tööpinda rohkem.

  17. anu says:

    ja veel, ahju juures tunnen mina puudust sellest, et selle all oleks sahtel või kohal kitsas (kõrguselt) kapp, kuhu saaks panna ahjuplaadid mida parasjagu ei kasuta.

  18. krista says:

    novot nüüd siis. Käisin just tehnikasalongis ja seal öeldi, et gaasipliidi alla ei soovitata sahtlit panna. Pidavat ikka altpoolt soojaks minema ja pole nii hea.
    Elektripliidiga ei lähe alt soojaks.

    Nii palju siis maitseainesahtlist pliidi all.

    Samas jah, see plaadi sahtel on ju hädavajalik…

    Kusjuures ma tahtsin ahju üldse sinna saare alla panna…äkki ikka peab saare kohe tellima…nüüd läks asi keeruliseks :)

  19. A says:

    ahjaa, tööpinna tegime me 70 cm sügava. 60 on ikka vähe, eriti, kui tead, et seal taga servas on nagunii röster ja veekeedukann ja enamasti miskit veel.

    ülakappe me ei teinud, kuid tööpinna kohale panime seinale 20 cm laia paksu riiuli (prussist tegin) – värvisime valgeks ja süvistasin sinna alla valgustid ka. väga mugav – seal on paljud maitseainetopsid, teetassid, mokakannud jmt tihedas kasutuses olev kööginänn. selle idee saime profikööke vaadates ja ausalt öelda on ülimugav. pealegi meile ei meeldi see hästi steriilne köök, kus kõik asjad on ära peidetud ja kõikjal läigib vastu vaid metall ja klaas :)

    pliit on meil ka gaasiga (lisaks puupliidile, mille lasime teha samasugusest valgest potist), kuid piirdusime 2 augulisega. no tegelikult on 3 auku – 1 pisikene on kahe suurema vahel, see sobib siis mokakannuga kohvi tegemise jaoks. avastasin eelmises elukohas, et nagunii ei kasuta korraga rohkem kui 2 auku ning otsustasime ruumi kokku hoida.

  20. anu says:

    huvitav… mul emal on see pool gaas-pool elekter pliidiplaat ja on küll sahtel seal all. mingi 1,5 aastat juba. ja elektripliidi all läheb ka soojaks (mul on tavaline keraamiline mitte induktsioon ja gaasitoru on ka, kui see plaat läbi läheb siis paneme ka gaasi-elektri variandi) ma arvan ise, et maitseaineid seal all ei hoiaks, need on parem seinale panna aga pannilabidad, avajad jms nodi mida pliidi lähistel vaja läheb sobivad sinna sahtlisse ülihästi. hea meelega paneks teravad noad kusagile kaugemale aga paraku sai kööki tehes ökonoomitatud ja sahtleid on vähevõitu. pliidi all sahtlites ongi mul ülemises siis noad-avajad-pannilabidad jms kraam, siis keskmises potid ja alumises pannid. ja pliidi kohal kuivained ja pliidi kõrval siis kuivained ja muu maitsestamisnodi (puljongikuubikud, suuremad maitseainetopsid jne jne jne). Tegelikult piisaks pliidi kõrval ka 40cm ruumist, et saada teisele poole laiem töötasapind aga saan aru, et kapimoodulid on kindlalt paigas?

  21. ahaa says:

    pliidi kohal ka maitseained head ei ole, seal ikka auru tõttu veidi niiskem.

    nugade üle mõtlesime ja mõtlesime ja lõpuks panima (ka profiköökide eeskujul) magnetiga seinale. oli küll õige mõte – vähemalt meie jaoks. esiteks on kergesti kättesaadavad. täiskasvanutele :). teiseks lapsed ei saa nuge kätte. ja kolmandaks püsivad teravad – ja see on väga kvaliteetsete terade puhul päris oluline. sahtlis lähevad nad paratamatult nüriks ja see puust asjandus, mis tööpinnale käib, meile ei meeldinud.

  22. krista says:

    ahaa – noad olid meil vanasti ka magentiga seina peal…ülimõnus. Magneti võtsime vanast kodust kaasa ;)

  23. ahaa says:

    ahaa = A
    :)

  24. patsifist says:

    Mhmm, mulle hakkas nüüd meeldima see mõte, et töötasapind 70 cm laiaks teha 60 asemel. Õnneks on meie köök alles paberi peal, peame nüüd kiirelt otsustama. Enne, kui onklid sae (võimisiganesmasina:) huugama panevad:)
    Siis saab ju kappidesse ka ruumi nats juurde ja puha.

  25. anu says:

    nujahh, meil olid ka noad mingi hetk seinal… aga häirisid need nähtavad terad, seepeale lükkasin nad sahtlisse ja riputasin seinale hoopis kulbid jms “ümmargusema” kraami. kohe palju meeldivam on köögis olla. kui on silma alt ära, siis lapsed ka ei kisu nugasid sahtlist (suure sahtli keskel ja tagapool ei saada neid kättegi).
    tõstetud ahi on superhea, aga kui sa tahad seal kapi peal hoida näiteks puuviljakorvi või no midagi muud kui mikrouun või vaas, siis arvesta, et ahju kohalt läheb ka kuumaks! mis iseenesest on seega sobiv koht leivataigna “ärapanekuks” ja kergitamiseks

  26. annika says:

    olge te tänatud ideede eest!:) plaanin ka parajasti kööki, nii et pea huugab. olen netist tohutult nõuandeid kokku kogunud, pean neid läbi töötama hakkama:) 70 cm sügav tööpind on hea mõte, huvitav aga kui palju selline ebastandardsus hinda kasvatab.
    meil veidi keeruline olukord – L-kujuline ja suht väike, aga mahutama peab palju ja olema ülikäepärane.

  27. Andrius Kalesnikas…

    […]kodu korda 23 «[…]…

Leave a Reply

