Kodu korda 21

Andurid, andurid ja veel rohkem andureid. Kui minu unistuses peaks meie kodus tulema võimalikult loodussõbralik, kuida samas võimalikult mugav, siis viimasel ajal tunnen ma koguaeg kuidas ma järele annan.

Alustame anduritest. Esiteks on nad ju valdavalt koledad plastmass topsikud ja neid ei saa panna kuhugi kapi taha peitu. Nii on meil ühes toas kütteandur, signalisatsiooniandur ja suitsuandur. Selleks, et nad nüüd silma ei riivaks on nad paigutatud psitukupesadest ja lambilülititest kaugemale. Üldse ütleks, et juba kolmandas toas kiilus meil kinni ja lõpuks oli täitsa ükskõik kuhu nad tulevad :)

Aga peavad olema. Mul on palju rahulikum kodust ära olla kui ma tean, et suitsuandur teeb oma tööd.

Teine kompromiss on meil vannituba. Sellises majas nagu meil, ei olnud ju kangi sellist vannituba nagu nüüd tuleb. Ühekorra ma olen juba elanud puust majas, kus puu peale tehti vannituba, mis paari aasta pärast laiali lõhuti ja tagant kõik mädanes, sest puu ju liikus ja kuskilt see vesi ikkagi kuskile vahele sai. Teine asi on see, et meil tuleb leiliruum keset maja ja sellist nalja vanasti küll ei tehtud.

Kuna meil Tarmo kah pead anda ei julge, et meie kõik väga looduslik värk ka vastu peab, siis andsime natuke järgi. Lubasime teha metallist karkassi ja panna sinna peale küproki, et sellel mingi ülivajalik hüdroisolatsioon. Ainult välisseina ei luba me midagi sellist panna…kui hingama peab, siis peab hingama.

Sauna seina oleks oleks võinud ka krohvi alla lauad panna, aga need ei oleks olnud vanad ja need oleks mängima hakanud ja ikkagi see vesi.

Aga muidu käib aktiivne töö ja isegi tahaks seal midagi teha, aga ma lohutan ennast sellega, et kui me seal juba elame, siis on mul seal tööd rohkem kui teha jõuan…

Kalle on köögis ;)

seisan samas kohas kus esimest pilti tehes…leilruumil on nüüd seinad olemas. Siia seina ette tulevad pesumasin ja kuivati. Vasakul paistavad seina peal dushi segisti koht

anduritele lisaks läheb näiteks vannitoa lae pealt terve maja teise korruse radikate torud…igasse tuppa 2 toru. Ühe lapse jalgealune saab küll soe olema :).

veetorud pesumasinale leiluruumi seina sisse

elektrijuhtmed ootavad kilpi…seina peal on ajutine.

Kabinetis pandi lage…

ja umbes pool tundi hiljem…võib-olla ka tund…igatahes täna on peale selle lae ka teise toa lagi juba pandud. Järgmisena hakatakse sinna krohvimatte panema..

Kalle pani kööki ühe puuduva tala. Kalle on see, kes taustal telefoniga räägib ;). Natuke on siin nüüd tõde väänatud, sest Kalle ikka mässas selle talaga seal põhiliselt ;)

Kalle ja toestatud tala …

See on nüüd Kalle järgmine töö…köögilagi. Hakkavad poisiga (üks noor ehitaja, kellel on natuke Kärdust vanem tütar – mida naised kõike tevad onjuu ) “võidu” panema. Tema teeb suure toa oma ja Kalle kööki.

meie pisike ja armas sahvriuks ka.

õues tegin ka mõne pildi…

17 Responses to Kodu korda 21

  1. Brit says:

    Uskumatu ja võimas projekt. Samas, nii vist tehakse vanu maju korda (uueks). Vaatan ja imestan. Ei usu iial, et ise oma tiimiga sellist asja ette võtta julgeks või oskaks või.. Respekt ja (innustav) kadedus:), rõõm ikka ka, et üks selline tore kodu saab varsti olema:) Kui tahtmist on, saab kõike!

  2. Kalle juuksed jäävad suure tööga aina lühemaks:)

    aga kevade tulles vist poeb majja ja hinge sootuks uus hingamine ja õhin… uhhh…isegi piltidelt on see näha…too imeline valgus on akendest tuppa tulnud…meeste seljadki tunduvad kuidagi sirgemad, silmad säravamad ja hoog suurem….magus see ootus…mõnna,mõnna:)

  3. krista says:

    Brit – tänan, tänan….kuigi ma ise olen ainult blond-pidur, kes koguaeg asju ümber mõtleb … ja teada ju mis mehed sellistest asjadest arvavad…
    Aga kui ma ükskord sisustama saan hakata..ojeeeee

    soodo…eile tuli Kalle plaastris sõrmega koju ja ei lubanud kedagi sõrmele lähedale, aga muidu jah töö lendab..

    Hetkel seal üks mees soojustab katust, üks ehitab seinu ja lagesid, üks paneb vett, üks paneb elektrit, üks teeb kõike muud + Kalle. Järgmine nädal peaks tulema 2 krohvijat ja pottsepp peaks ka kohe varsti tööle hakkama…

    Aga valmis maja me ikkagi ei saa…tööd jagub meil seal ikka veel aastateks ;)

  4. triin says:

    Jõudu!
    Mind tohutult rõõmustab kui mõni tore vana maja saab hoolikalt uus ja ilus, kaotamata oma “vana”. Ja eemalt vaadates: järjest põnevamaks läheb :).

  5. LJB says:

    Lopp kadedaks teeb see maja ehitamine :) Aga eks kunagi varsti on meil ka raha koos ja hakkame oma ‘suurlinna kingakarpi’ remontima/laiendama/uuendama. Saun kahjuks ara ei mahu. Voib-olla teeme hoovi peale :)

  6. anu says:

    nujahh, nüüd on hilja öelda… aga soomlased teevad oma puumajadesse leili- ja pesuruumid ikkagi kivist (fibo, tellis – midagi mis ei idane ega mädane). kuigi keset maja ja vanas majas julgeks ma vast aind aerocit kasutada, sest see vähe kergem.
    aga mul omal on ka kipsplaat+niiskustõke+plaat. aga plaadivuugid on seina+põranda liitekohtadest murenenud ja ma ei tea mis seal all toimub :-( kui kraanikausi kapp sai köögis ära tõstetud, siis seal taga olid küll hallitusplekid peal – lasin selle kipsitüki välja vahetada. ja kips pidi kergelt hallitama hakkama

  7. Trishka says:

    Ikka huviga loen seda blogi ja selle Kodu korda eri. Olen ikka mõelnud: mitu eri veel tuleb, enne kui sisse kolite? :)) Seda, et oma kodu ehitama jääbki, ja teil seal ikka on, mida teha, selles ma ei kahtlegi.

  8. anna says:

    Hakkab jah kips kergelt hallitama, ka see niiskuskindel ja ka see hüdroga töödeldu. Nägin seda oma vanas vannitoas, kus polnud just ülekäe tehtud see töö, aga eks maja vast vajus ja nihkus aastatega ja ikka pääses see vesi ja niiskus plaatide vahelt kipsini.

    Mina teeks oma maja puhul muidugi sauna üldse õue, tundub kuidagi ehedam, kui saun on omaette majas, aga noh see jällegi minu kiiks ainult.

  9. krista says:

    anu me kaalusime ka kivist seinu, aga meil ruumid ikka pisikesed ja need oleks liiga palju ruumi võtnud. Meil tuleb uputatud vann ja selle ümbuer tuleb küll kivist kast.

    trishka – ma arvan, et seda kodu eri tuleb jõuludeni välja, sest kui toas pole midagi teha,siis kohe õue.

    anna – ma tean jah, et kips hallitama läheb, aga samamoodi läheb ka kõik muu. Meil seal pööningul visati katuse vahetusel villa hunnik niisketele laudadele ja mingi paari kuuga läksid lauad hallitama. Nii et ma arvan, et kui vesi läbi läheb, siis ükskõik, mis seal taga on, on jama majas.

    Seda, et maja vajub ja näiteks krohvi sisse praod tulevad, seda ma juba tean.
    Näiteks seda tadelaki puumajja ei soovitatudki. Lõunamaades, kus seda põhiliselt kasutuatakse, on ju kõik majad kivist.

    Aitäh kõigile meile kaasa elamast :)

  10. kats says:

    Kipsi asemel pannakse ka niiskuskindlat puitlaastplaati.

  11. A says:

    ei juhtu selle kipsiga mitte midagi, kui vett vahele ei pääse. loodetavasti ei vaju, sest karkass on metallist ja põrand sai sinna vist valatud, mitte taladele? kui aga vesi vahele pääseb, siis läheb ka puit ja aeroc ja kõik muu hallitama/mädanema.

    puitlaastplaat oleks juhul, kui vesi sinna siiski pääseb, veel hullem variant, sest ikkagi imab ta vett sisse ja pundub ja hakkab mädanema. ja puitlaastplaat mängib igal juhul! selleks tarbeks tuleb teda paigaldades ka paisumisvuuk jätta. ja kui vett sinna ei pääse, siis eraldab ta neid formaldehüüdvaike, millega ta kokku on pressitud ja mis on ülimürgised. selles mõttes on kips siiski palju parem. ma ise oleks kipsi asemel kaalunud küll niiskuskindlat tsementplaati (minerit), aga see on oluliselt kallim.

  12. A says:

    ja ega kips miski imekole asi ka pole – kips kui niisugune ju puha looduslik materjal.

  13. A says:

    ja laelaudise alla on soovitav ehituspaber (jõupaber) panna. neid imepeeneid kivivillakiudusid võib muidu hakata õhus lendlema. ja köögi ja niiskete ruumide kohale muidugi kindlasti aurutõke. ja teise korruse lakke ka kindlasti.

  14. kalle says:

    Annale – ka minu unistus on eraldi saunamaja, kelder ja traktorigaraaz aga esialgu tuleb leppida taskupäraste variantidega – saunanurk vannitoas, sahver ja katusealune (niidukile). Ei ole see ainult sinu kiiks – vastupidi, see on kõikide saunaskäijate meeste kiiks – kes siis naiste seltsis õlut joob ja maailmaasju paika paneb.
    Kalle
    PS! Kõlab kui ehtsa maamehe jutt aga eks ma peangi seda rolli hakkama vaikselt omaks võtma!

  15. A says:

    jaah, mul sõber ehitas ka endale algul majja sauna. ja hiljem siis veidi eemale metsa alla pisikese eraldi palksauna koos jorulaga :) – see on siis vairkatusega terrass, kus peale sauna maailma asju arutatakse :)

  16. anna says:

    Hehee, näe, mul on saunaskäijate meeste kiiks! :D
    Eks see on muidugi arusaadav, et tuleb valida, mis taskukohane. Tajun seda oma majaremondiga liigagi hästi. Me oleme need asjad (nt sauna), mida majja sisse ei taha pikemas perspektiivis, lihtsalt praegu tegemata jätnud. Et siis pole seda ümbertegemise vaeva tulevikus. Aga noh meil samas ka Saaremaal suvekodus saun olemas, nii et päris ilma selleta elama ei pea.

  17. liis says:

    Ma tahtsin nurgast vaikselt soovitada, et kaaluge vingugaasiandurit ka kindlasti suitsuandurile lisaks. :) Meie majas on ahjusuu nimelt kohe magamistoas ja ma – va kärsitu – kipun mõnikord ikka siibrit liiga ruttu kinni panema…
    Ja aitäh tahtsin ka öelda, et kirjutad ja pildistad ja oma jutte/pilte jagad – nii vahva on lugeda. :)

Leave a Reply

