Tordivõistlus V

Traditsioonid on jõudnud oma esimese juubelini ..jeeeeee …ajalugu on SIIN

Seekord me kallutasime oma taditsioone natukene. Kõige pealt lükkasime edasi kuupäeva, sest üks võistleja käis inspiratsiooni soojal maal kogumas ja uue koha leidsime ka, sest meie maja…nagu teada, ei ole veel eriti külalissõbralik. Leppisime siis kokku, et kui lumi on maas, lähem maale ja kui maa on must oleme linnas. Olime maal- Eveli juures.

Nagu ka eelmistel aastatel oskan ma rääkida rohkem oma mätta otsast :). Sellel aastal valmistusin ma tõsiselt. Ma kohe juba kuu aega vähemalt varem küsisin siin, et mida põnevat ma teha võiks ja piisavalt oli ka aega katsetamiseks. Ütleme nii, et kõik tordid, mida ma proovisin, olid minu arvates väga head ja kindlasti tahaks neid veel teha. Nii et kõik soovitused olid väga head.

Minu kaalukausile jäänud tordil, tegin väikesed muudatused ja minuarust tulid need ka kasuks. Ma tegin SEDA torti. Vähendasin natuke põhja ja suurendasin keskmist osa. Pealmine osa külmututatud vaarikatega oli juba nii väga hea.

Ema juurest valisin ilusa tordialuse ka kaasa..noh presentatsiooni mõttes :) ja sõitsimegi võistlustele.

Ilm oli super, vastuvõtja kodu soe ja mõnus, kõik tordid nägid väga ahvatlevad välja. Kärsitumad istusid väga kiiresti laua taha, kuigi ütleks, et nende panus söögi osas oli minimaalne.

Nii me siis asusimegi proovima…nagu ikka valida on raske ja kõik olid väga maitsvad. Kunagi me ei mäelta, kuidas eelmine aasta oli ja seekord tegime nii, et kõige pealt sai igaüks ühe väikse ampsu. Ma vaatsin, et üks aasta hääletasime kohe see järel, teisel aastal, nagu ka nüüd, sõime ikka kõhud enne täis kui hääletamiseks läks.

Enne sai veel kokkulepitud, et öeldakse ainult esimene ja teine koht. Kellegil ei ole vaja teada, kes viimaseks jäi…

Kiirelt hääled antud ja kiirelt ka kokkuloetud ja tata…tatataaa…taataaaaa…

ja võitis Kilutort.

tatataaa ja mina sain teise koha…. minu oma oli see roosa…ja ma eraldi pilti sellest ei teinudki

soolane pannkoogitort

valgeshokolaaditoorjuustutort pähklitega

Ma nüüd võiks ilusti siin kohal ära lõpetada, aga mõtlesin, et annaks loole natuke inimlikuma mõõtme ja oleks aus.  Ma pole vist kunagi teise koha pärast niimoodi kurvastanud. Pool teed koju vesistasin ja öösel ei tulnud ka und. Küll ma mõtlesin ühte pidi ja siis teistpidi ja mida rohkem ma mõtlesin, seda kurvemaks meel läks.

Kõige pealt ju see, et võistlus oli viiendat korda ja mina ei ole mitte ühtegi korda võitnud. Ma küll ei arva, et ma mingi superkondiiter oleks, sest ma ikkagi sain ju teise koha… aga kes see seda teist ikka kunagi mäletab. Kõigi võitjate nimed graveeritakse auhinna lusikale ja kui ma siis mõtlesin, kuidas Ketlin 5 aasta pärast küsib, et aga emme, miks sinu nime seal ei ole?

Kolmas mõte oli, et ma tõesti lootsin, et äkki kui ka minu tort kõigi meelest ei ole see kõige kõigem, siis vähemalt sõprus võidab. Kui keegi teine oleks meist minu asemel, siis mina oleks küll andnud oma hääle temale. Tegu on ju ikkagi täiesti subjektiivse hinnanguga ja alati on olnud kõik tordid väga head. Ei mõõda ju keegi sentimeetreid ega sekundeid. Mul on alati südames soe tunne kui Ketlin näiteks võidujooksus Liisu võita laseb ja kuidas siis Liisu üliõnnelikult hüüab – mina võitsin, mina võitsin.

Vot nii :) . Järgmine aasta ma nüüd ju ka võita ei saa, sest siis oleks see võit kuidagi eriti hale …ükskõik kui ilusti seda siis ka serveeritaks (ei ole kandiline, ei ole kandiline) …ja äkki siis seitsmendaks korraks on kõik unustatud :)

Ma just vaatasin, et enamik tordivõistluse lugusid olen ma lootusrikka noodiga, et äkki ma järgmine kord võidan, lõpetanud…nüüd ma väga loodan, et ma järgmine kord ei võida :)

Meie pere vähendatud koosseis õhtut nautimas…

13 Responses to Tordivõistlus V

  1. Katariina says:

    Lilleke, ära kurvasta. Mulle oled sa ikka armas :)
    Ning kui nii võtta, siis magusa koogi kategoorias võitsid ju .. sina!

  2. Kristi says:

    Oh sa kandiline küll :)

  3. nelladella says:

    Minu meelest ei saa ju ka magusat ja soolast ühte patta panna. Näiteks meie Ludvig anab ükskõik kui heale magusale asjale alati 0-punkti, ta lihtsalt ei armasta magusat. Ja mina jälle mõtleks, et kilutort on hea küll, aga tahaks ju ka “midagi head” :-) Nii et ka minu meelst oled sa oma magusa tordiga magusakategoorias puhta kulla saanud :-)

  4. liina says:

    mmm, see kook tundub väga maitsev. Proovin sel nädalavahetusel järgi teha ja siis ütlen, kas sa oleks pidanud võitma:)

  5. Mari-Ly says:

    Mul hakkas ka nüüd kurb su pärast :)
    Ja tort tundub küll imehea… panin favouritside alla, kui tordiisu peale tuleb :)

  6. greteliine says:

    Mind jälle hämmastab tihti kui üdini ausalt sa suudad kirjutada. Iga “tavaline” inimene oleks ses olukorras kirjutanud “tähtis pole võit vaid osavõtt”, “ma ei osalegi võidu pärast” jne, mananud ette keep-smilingu näo. Lahe on lugeda sellist päris inimese päris lugu.

    Ja kõik need koogid näevad väga isuäratavad välja. Pealegi, nagu sa ütlesid, subjektiivne! Toitu ja kunsti jms ei saa hinnata, need on hindamatud! :-)

  7. evelynco says:

    Mulle meeldis selle loo juures kaks ajsa – just see sinu lahe aus kurvastus ja link retseptile, mis oli ikka väga andekalt kirja pandud:)

  8. Pille says:

    Oi, mulle ka see tort meeldib! Ma olen seda nüüdseks kolm korda teinud, edaspidi asun julgelt suhkrukoguseid ja brownie-kihi paksust vähendama :)
    Ja tõesti, palju õnne parima magusa tordi kategooria võitmise eest!!!

  9. A says:

    õnnitlen magusa tordi võidu puhul! suusatamises ju ka ei panda murdmaad ja slaalomit ühte patta, mis siis, et mõlemad käivad nende va koolutatud laudadega!

    ja siis on sul veel raudselt minu poolehoid… nii muheda kui ka ausa ja inimliku kirjutamise ja blogi eest! ja see ei ole lohutamine, see on sulatõsi!

    :)

  10. Eve says:

    :) nii armsalt siiras postitus.
    aga ehk järgmine aasta teete väikse ümberkorralduse ning soolased ja magusad osalejad figureerivad erinevates kategooriates? igaüks teeb nt 1 suure asemel kaks väiksemat – 1 magusa ja 1 soolase.

  11. Terje says:

    Oi,sa vaatad seda soojat sellise pilguga,et noh pane siis need kumme punkti mulle ara,kahju on voi?

  12. Kairi says:

    Sa oled nii aus ja hea! Lisaks magusa kategooria võidule oleks Sa pidanud saama ka kõige ilusama tordi võidu!

  13. lennuk says:

    Mina kohe sooviks seda pannkoogi tordi ja kilutordi retsepti! Ja kolmekihi tort tundub udupeen!
    Nii tore traditsioon!!!

Leave a Reply

