õunakoogi jutt

Juba jälle te küpsetate, kolmandat päeva järjest – ütles vend, kes pidi minema koogilõhnalisest trepist üles :)

Kui nüüd aus olla, siis tuleb alustada minust, kellel on meeletu magusaisu. Kui juba läheb üks päev mööda ilma magusata, siis ma muust enam ei mõtlegi ja nii ta lähebki.  Ema mul aitas kaasa sellega, et otsis garaazist välja viimase kasti õunu ja lihtsalt puhastas kõik nad ära. Kokku tuli ikka kõvasti üle kilo õunu ja kõik see tuli koogiks teha.

Esimese koogi mõtlesin ise välja. Vaatasin külmutuskappi, et mis seal on ja tegin koogiks. Põhi oli digiestivi küpsised võiga. Õunatükkidele pigistasin sidrunit peale ning külmutuskapis oli suur poolik purk õunakastet, see kõik läks siis küpsiste peale.

Katteks oli üks philadelphia toorjuust, üks suur pakk vahukoort ja sellele juurde panin vist 2 muna ja 1dl suhkrut. Vahukoore vahustasin veel ära ka. Segasin kõik kokku ja tunnike oli ahjus.

Ja ütleks, et tuli välja väga hea. Kalle arvates ikka kohe väga-väga hea ja tema enamuse koogist ka ära sõi. Isa mul ütles, et kui kook tuleb väga hea, siis peab kiirustama, muidu võib ilma jääda.

Kuna sellest see õunte hulk eriti ei vähenenud, siis järgmisel päeval tegin suure plaadikoogi. Sellel oli keefiriga põhi ja peal muuhulgas 2 pakki kohupiima ja kokku ei olnud see kook pooltki nii hea kui eelmine. Ma leidsin selle kokaraamatust ja kui mina oleks selle raamatu autor, ma seda kooki sinna küll sisse poleks pannud. Sellegi poolest söödi ka see ära kuigi seda jätkus isegi järgmise päeva õhtuks.

Kuna ikka polnud õunahunnik eriti vähenenud tegin veel ühe.

Otsisin siis nimelt sellist, kuhu õunu hästi palju kuluks…jaa …. just see ameerika õunakook, kus kahe imeõhukese taigna kihi vahel on nii palju õunu kui vormi mahub. Tegemine oli nii lihtne, sest õunad olid juba kooritud. Omalt poolt lisasin täidisesse valgeid sõstraid, sest need õunad polnud piisavalt hapud ja õigesti tegin.

See kook oli nüüd jälle selline, mille puhul tuli kiirustada ja lapsed sõid seda ka väga hea meelega. Kohe kindlasti teen ma seda veel ja veel. Ja seda esimest kooki ka :)

Ma juba ükspäev mõtlesin, et äkki mul oleks SEDA masinat vaja ja see küpsetamine on tegelikult täitsa mõnus tegevus

4 Responses to õunakoogi jutt

  1. Mari-Ly says:

    Ma olen ka tihti selle masina peale mõelnud ja just täna muffinsite mune mikserdades mõtlesin jälle. Nimelt on muffinite munade mikserdamine täielik aja raiskamine, tihti loen teise käega samal ajal aga kui oleks selline masin siis oleks mul ju käed vabad.
    Ja muffinid on meie pere lemmikmaius, teen neid üpris tihti :)

  2. ieska says:

    Kui raha kohe üldse mitte kuskile panna ei ole, anna minna. Mina pean seda n kilo pappi eksklusiivsuse eest sellise masina kohta ikka liiga paljuks ja mul on palju odavam alternatiiv, mis teeb ka töö suurepäraselt ära.

  3. Köögikata says:

    Njämma…paluks meile ka kooki. Sest mu Koogikata tehtud kook on otsas ja ta ise läks ära klassiõe juurde ööbima. :oP

    Aga jah, ma ka vahel mõtlen, et miks küll sihukesi retsepte raamatutesse topitakse, mis kuhugi ei kõlba.

    Mina teen enamuse koogitaignaid tavalises kombainis, ka muffinid jms. Väga hästi tulevad välja. Väga vahustatavad asjad muidugi (biskviidi muna ja vahukoor ntx) teen tavalise miksriga. Muidugi, kui kumbagi masinat enne olemas ei ole ja pole ka plaanis hankida, on võib-olla tõesti mõtet raha statiiviga vahustaja peale kulutada. :o)

  4. Erru says:

    No vähemalt on siin maamuna peal veel üks inimene, kes magusata hakkama ei saa. Tore kuulda :)

    Mis KA-sse puutub, siis mul tuttav ütles kah, et see ei pidavat suurem asi masin olema sellise hinna kohta. No mine tea. Tema eeskujul on aga meie samat sorti Kenwood varsti-varsti Amazonist saabumas. Küll me siis alles hakkame küpsetama ja pastat tegema :)

Leave a Reply

