Natuke haige, aga väga mõistlik

Ketlinil on köha, juba tükk aega, aga millegi pärast minu ignoreerimise meetod eriti hästi ei toimi. Ma küll rääkisin talle, et mõelgu oma köha ära, aga viie aastasele on see natuke keeruline vist. Muude ravimeetodietga on natuke kaootline. Hanerasva paneme siis kui meelde tuleb ja pudelist köhrohtu jooks nad vist mõlemad kui see silma all oleks. Piimatoodete elimineerimine ei ole ka alati edukas, sest piim veel, aga jogurt on tema suur lemmik. Tegelikult ei tahtnud ma mitte sellest rääkida, vaid hoopis sellest, kui mõistlik ta selle kõige juures on.

Nimelt oli meid kutsutud Leena sünnipäevale ja kuna Ketlin on ju ikkagi Leenale kõige suurem sõber, siis olin ma dilemma ees, kas mitte keegi ei lähe või jääb ainult Ketlin koju. Lõpuks koos vanaemaga otsustasime, et las Ketlin jääb koju ja ärme talle üldse räägigi. Mõeldud küll, aga Ketlin oli see, kes paar tundi enne sünnipäeva hüüdis, et täna on ju Leena sünnipäev. Väga kenasti leppis sellega, et tema ei saa minna ja aitas Liisu riidesse ja joonistas Leenale kaardi.

Vanaema lubas temaga nukuriideid õmmelda ja eks see ole viieaastasele sama oluline tegevus.

Kuna köha aga ei tahtnud ära minna ja lasteaiast seega paus, jõudis kätte järgmine üritus. Meie beebikokkutulek, kus Liisu on ka alati kaasas käinud. Ja jälle jäi Ketlin hea meelega koju, sai vanaemaga seemneid potti panna.

Ikka ma jään oma juurde, et mitme lapsega kodus olla on lihtsam kui ühega. Vahel tõusevad küll detsibellid liig kõrgeks ja tuleb ka sekkuda,  aga keegi ei taha, et mina mängiks kaasa.

Naljakas on muidugi see, et kuigi Ketlinil on köha, pole keegi teine hoolimata tema köhimisest nakatunud ja teiste lastega käin ma ikka oma käimisi. Lihtsalt ma kujutan ette, et paljude jaoks on ehmatav kui mõni laps teisele näkku köhib. Mina küll ei tea nakatumisest enam ammu mitte midagi ega saa aru, kuidas see käib :)

Ketlin aitab Liisul sünnipäevale minekuks saapaid jalga

nii ei lähe

lahendus – ise jõudsid selleni. Algul mõtlesid, et Liisu peaks pingile istuma, aga kumbki ei viitsinu pinki tooma minna ja siis mõtlesid edasi…

5 Responses to Natuke haige, aga väga mõistlik

  1. Anu says:

    et see köha üle läheks! meil ka esimene ja viimane laps köhivad, kusjuures köhatüübid pidid erinevad olema :) ja ma miskitõttu ei usu, et imik suurt venda nakatas, kuigi tal oli köha ennem. keskmine on hetkel kerges kõhutõves, mis omakorda veel teistele pole nakanud, ptüi-ptüi-ptüi. ja no mida ma ikka teha saan niiväga nende nakkuste mittelevimiseks. ehk et noored lapsevanemad tihti reageerivad üle kahtlustades, et keegi nende last pidevalt nakatab. nn külmetushaigustesse tuleb külma kõhuga suhtuda – mida rohkem neid vältida püüad, seda kindlamalt nõrk immuunsüsteem nad üles korjab. jutt siis nohust-köhast, mitte igasugu tõsisematest nakkushaigustest, nagu meningiit, mumps ja leetrid.

  2. evelyn says:

    Minu lapsed ka köhivad hoolega ja arst ütles, et praegu on palju viiruslikku bronhiiti liikvel (meil siiski seda polnud). Ja palju ravimata pooleldi läbipõetud bronhiiti… ma soovitaks küll arsti juurest läbi käia. Kui ignoreerimine pole tulemusi andnud, võib tegu millegi tõsisema kui niisama köhaga olla.

  3. A says:

    oh kui armas! see käis siis nende piltide ja aitamise kohta.

    bronhiiti on praegu palju jah. ja ega ravi nii väga ei olegi. sooja, palju sooja juua, võimalusel pikutada. ja muidugi põdrasamblatee on imehea vahend, aga viieaastane ilmselt keeldub seda joomast :/

  4. Katrin says:

    Mõnus, armas ja mõistlik laps :)
    Põdrasamblateed jõi meie 5-aastane väga hästi,kui ei teinud hirmus kanget ja mett sai ka sisse pandud! Aitas väga hästi!

  5. Triin says:

    aga võibolla on läkaköha?

Leave a Reply

