juustu palun :)

Eks iga inimene vajab oma ellu midagi sellist mida nautida. Mida iga päev ei saa, aga alati tahaks…kasvõi natukene. Mida süütum see nauding on, seda õnnelikumad on kõik teised. Ma nüüd leidsin omale ka ühe…juustu.

Kui ma veel väike laps olin, ei ostetud meil kodus peaaegu kunagi juustu. Õige võileib käis ikka vorstiga. Ma mäletan kuidas mulle meeldis, kui mul pinginaaber sõi kodus juustuleiba tomatiga. Nii ma siis kasvasin suht juustu võõralt ja nii ei saa ka öelda, et ühel päeval üles ärganud ja leidnud…wow kui maitsev.

Ma mäletan kuidas Saksamaal lapsehoidjana ühel sõbrannal külas olles vaatasin pika pilguga kuidas sealsed ema-isa õhtul pudeli veini ja suure juustuhunnikuga naerdes teise tuppa kadusid…vein küll…aga see juustu lõhn oli juba selline, et asi tundus naudingust kaugel olevat. Täpselt sama pilguga vaatasin ühte itaalia pereisa, kes igal õhtul õndsa näoga oma suure karbi lahti pakkis ja igast tükist väikese killu võttis – magustoiduks.

Mina alustasin väga leebelt. Brie juustuga. Hästi mahe ja helge maitse. Asi aga tundus siis juba kummaline kui meil Liisuga kakluseks läks ja enne rahu ei saanud, kui juust otsas oli. Kusjuures tema oli see, kes põlgas ära saia juustu alt…milleks?

Alati tahtsin kindla peale minna ja ostsin ainult ühte kuni ükspäev lõid nad mind reklaamiga pähe ja ostsin ühe teise veel…ja siis ostsin kolndat sorti ja siis neljandat. Suure itaalia köögifännina kuulub ka parmesan mu lemmikute hulka. Minu õnneks ei ole veel ma nii kaugele jõudnud, et põlgaks ära kõik alternatiivid…nii et minna veel on.

Küll aga on mul külmutuskapis väike riiulinurgake kus juba ühtteist kogunenud on.

Ükspäev tegin lastele pastat… ja kui nemad armastavad seda ketshupiga solkida, siis mina valisin hoolikalt mitu erinevat juustu lisandiks …nämmmm :)

Pisike bire juustu kera süüakse meil ühe korraga ära, aga sinihallitusjuustu võin ma veel siiani täitsa üksi ka nautida ;)

15 Responses to juustu palun :)

  1. Heleena says:

    Huvitav, minu laps nõuab juba mõned kuud hommikul pudru kõrvale paar viilu juustu. Juustu sööb kohe ära ja siis paar ampsu putru ka. Olen küll pakkunud, et äkki jätaks pudru ära – puha raiskamine ja sööks siis ainult hommikuks juustu. Ei sobi. Kui tõmmata paralleele, siis kes see ikka veini-juustu kombinatsioonist veini ära jätab. :))

  2. Köögikata says:

    Nähh, ajasid nüüd mulle ka sinihallitusjuustu isu peale…ainultet mul pole hetkel veini ega põhjust juua. :oP

  3. Oi, juustuvabalt ma elada ei saa samas, kui lihata enam vähem isegi õnnestub ja vorsti pole jupp aega ostnud ;) Ammusel aal, kui Stockmannis oli ainus mõistlik juustulett, siis ma tuli alati reisult kohvitäie juustuga. Sihtkohaks oli mul tavaliselt Genf, Pariis või Brüssel e nö juustumaad veel ka. Ma pidevalt kujutasin ette, kuidas lennujaamade narkokoerad lolliks läksid, mistõttu mu kohver läbi vaadati ning lõpuks punase kleepsuga “controle securite” ära märgistati. Hea, et neil kollast kleepsu “fromage” polnud ;P

  4. evelynco says:

    Meil on taaskord nii, et tüdruk pigistab sinihallitusjuustu peale nina kinni ja poisiga me kaklesime, kes viimase tüki saab:) Nagu heeringagagi.
    Aga see kolmas, kes mul praegu kõhus elutseb vist väga juustulemb ei tule, set ma pole nüüd pool aastat juustu süüa saanud, kuigi ennem oli juustusai mu hommikusöögi menüüs lausa kohustuslik, ükskõik, mis seal siis lisaks oli. Vahepeal oli asi nii hull, et ma juustu isegi lõigata ei saanud, lõhn oli nii vastu. Nüüd paar päeva olen jälle vaikselt proovima hakanud. Ainuke, mille peale kõhuelanik mind köögist minema ei aja, on Norrast toodud kitsejuust.

  5. Mari-Ly says:

    oo, juustust võiks mina ka kohe pikalt kirjutada! Läksingi kohe ühe parmiggiano-reggiano tüki järele ( nii on tegelikult selle juustu nimi ja ta on sündinud minu linnas Reggio Emilias, küll ma olen uhke selle üle )…
    Minu juustuarmastus on ka suur ja nüüd ongi mul juustudieet, ehk hoian end tagasi! Juust annab päris palju kaloreid…
    Mina veini ei joo, ei juustuga ega ilma :)
    Ja see pilt on häirivalt udune…sul on ava liiga kokku ( või siis lahti) keeratud. Ära hõiska siin midagi, et saab ilma välguta toas juba pildistada :D

  6. krista says:

    Mari-Ly, et nüüd teised veel vähem asjast aru saaksid, siis hang oli liiga kaugel…
    tegelikult on ava 4,0…aga mul ei tahtnud kuidagi see fokusseeri-kadreeri õnnestuda…ja säri on ka mingi 800…mark kahte on vaja!

    ma algul kirjutasin ka postituses seda, et ma enam ei mäleta millal ma sain klaasikese veini lubada nii, et kellegile liiga ei teeks…aga kustutasin selle ära, sest mis ma ikka unistan…kui veini saan juua äkki alles sügisel esimest korda…võib-olla :)

  7. Mari-Ly says:

    Mark kahte on nagunii vaja :)

    Ja mis sa sest veinist ikka jood, tänapäeval pole ka see enam kasulik!

  8. Kristiina says:

    Meie sööme pannkooke juustuga.
    Aga kõike muud muidugi ka… Juust mul lapsest saadik põhitoit. :)

  9. Kristi says:

    Noh hang hangeks, aga teravus on lihtsalt vales kohas :P Silmale ebamugav :D

    Ma armastan juustu :D Eriti kõvasid laabijuustusid… Mõni aeg tagasi sain ma praktikal ise juustu valmistada ühes talutootmises. Päris lahe oli :)

  10. krista says:

    See on lahe kui inimesed julgevad ka natuke kritiseerida :) …nüüd ma siis öö läbi mõtlesin, et millise uue juustu pildi ma teen ja palun väga :) …see on kahjuks kõik, mis ma hetkel külmutuskapist leidsin…

    et siis uus pilt on esimene ja vana pilt on viimane :)

  11. Kristi says:

    Oh see on palju parem pilt :)

  12. Sigrid Mets says:

    Mmmmmm….ma olen suur juustusõber, nu ja kui sinna juurde üks klaas väga hääd punast veini maitsta, siis on eriti mõnus!
    Ja mulle meeldib ka esimene pilt!

  13. Mari-Ly says:

    Vot see pilt juba sobib!
    Nüüd olen ka mina rahul :)

    Tead kui mõnus oli leida, mida kritiseerida… Lõpuks ometi :)

  14. maris says:

    mina aga pean just sinihallitusjuustu külmkapis ära peitma, sest muidu leevike sööb selle kõik korraga üksinda ära. aga ma ju ei taha, et ta nii palju ülisoolast asja sööks. minu meelest hakkas ta seda armastama nii 1-aastaselt. samuti oliive. ei ole oliive, mis talle ei maitse.

  15. Kairi says:

    Ma armastan juustu väga, aga oh häda, juust tekitab mul peavalu. Alguses arvasin, et mul on luulud, no ei saa ju olla, et iga kord, kui juustu söön (ilma veinita) hakkab pea valutama. Aga siis uurisin kirjandust ja avastasin, et tõepoolest, osadel inimestel on juust peavalu (isegi migreeni) käivitajaks. Shokolaad on teine selline “aine”, aga õnneks shokolaadi saan süüa liigagi hästi.

Leave a Reply

