Emma ja Ekke

Viimased paar korda on juhtunud niimoodi, et ma olen külla sattunud koju, kus mu küsimustele lõppu ei tulegi…oo mis lahe põrand, kuidas tegite, kus te sellised uksed saite…wow milline laud…teate nagu uudishimulik naabrimutt, igat asja ajab näpuga taga ja muudkui pärib. Ja siis ma ohinn…appi kui ilus, appi kui lahe jne… jne…

Ja kui aega jääb, siis teen pilti ja ohin ikka, oi kui armas nii armas…aga siis juba laste pärast :)

Kui nüüd natuke aega tagasi tahtis külm meid ära võtta, käisin ma Emmal ja Ekkel külas. Emma on Ketlini vanune ja Ekke Kärdu….nii et mulle tuli kõik väga kodune ja tuttav ette.

Ja päike paistis ka…

ei, ei…ma ikka teen tavalisi pilte ka…ja igast pildist on mul tavaline variant ka alles…aga ma nüüd olen täitsa textuuri sõltvuses ja muudkui proovin ja katsetan ;)

näed, täitsa tavaline :)

aknavalgus ja aknavalgus ja rohkem aknavalgust :) …eriti kui oli niii suur aken :)

see on mu lemmikpilt…

Nii armas kui 5-aastane Emma oli omale erinevad kleidid kõik vood peale valmis pannud ja siis neid vahetamas käis…

nii lahe täpiline kleit…Ma kohe tahtaks kõigile oma kolmele tüdrukule sellist :) …ja seda lauda ka ;)

5 Responses to Emma ja Ekke

  1. A says:

    See meenutab mulle, et mitte väga ammu ei olnud need ajad, kus pea iga kord, kui kusagil külas käisime, palusime mõõdulinti ja mõõtsime mingeid vahemaid ja asju :))). küsimistest ja uurimistest rääkimata :). lõpuks hakkasime enda mõõdulinti kaasas kandma. ja fotokas oli muidugi ka alati ühes.

    aga ega sellest lauast ei ole suuremat pilti? ma just nuputan ühe taolise tegemise kallal ja igasugune lisaidee või -lahendus oleks väga teretulnud.

  2. kats says:

    kas see põrand mitte termopuidust pole?

  3. Jyrgen says:

    Peamiselt on piltidel laud, mis on Balti Kaitsekolledži mingi juhi poolt Eestisse toodud (keegi, keda mingi koer Tartus oli hammustanud) sellist juttu rääkis meile laua vahendanud restauraator. Laud on vahatatud tavalise mööblivahaga.
    Põrandaid piltidel ei märganud aga need on sama vanad nagu maja. Maja on valminud ligi 90 aastat tagasi, mõningate spetsialistide sõnul Eesti esimese riikliku ehitisena (õpetajate elamu). Põrandad on üle elanud pommirünnaku, mille käigus tekkis Salme Kultuurikeskuse ehitamiseks sobilik auk ning lennukipommi tabamuse sai ka maja teine tiib. Pomm ei plahvatanud aga võttis läbi maja keldrisse kukkudes kaasa ühe rahulikult maganud kodaniku elu.
    Meie korteri põrandatest enamus on käsitööna puhastatud. Kõigepealt sai eemaldatud katteks olnud soome papp ja selle all olnud reliin. Seejärel puhuriga 2 korda üle käidud, et paks kiht tasandamiseks? kasutatud linaõli kätte saada. Seejärel 4 korda Wenfex värvieemaldiga puhastatud, et saaks põranda värvijääkidest puhtaks. Viimases osas oli puhastamine 2 x lahustiga, et kannataks lakki peale kanda. Siis oli 2 kihti aluslakki, ja 2 kihti põrandalakki. Termopuitu ei kasutanud. Kasutatud on ohtralt öiseid töötunde.

  4. A says:

    Aitäh, Jyrgen info eest! Kas sellest lauast ei ole lähemalt pilte (eriti konstruktsioonist :). Tahan endale teha ka laiadest plankudest lauda ja lihtsalt iga idee on alati abiks. Tundub, et lauaplaadi moodustavad lauad on ühtepidi ja neile on siis ristipidi veel selline “raam” ümber tehtud? Kas laual on sahtleid ka või on lihtsalt tavaline söögilaua tüüpi laud?

    • jyrgen says:

      Laud on pikendatav ja pildi peal on näha pealmine plaat. Proovin konstruktsiooni ka üles pildistada, kuid selle saatmiseks on hea kui annad oma kontakti. Ja täpsustad, mis sõlmedest pilti saada tahad.
      Teoreetiliselt saab võta kas TID raamatutest või netist joonise ning laua üsna kerge vaevaga valmis teha.

Leave a Reply

