Elu kolme lapsega

Ma ikka vaheapeal pean selliseid jutte ka kirjutama…et siis kas kunagi hiljem tõdeda, et oi küll oli kerge või vastupidi. Kõigepealt ütlen ära, et hetkel on Ketlin lasteaias ja ülejäänud 2 magavad… minuarust juba2 tundi :)

Et siis meie päevaplaan

Ütleme nii, et hommik on siis kui esimene inimene voodist välja tuleb ja see on meil nädala sees Kalle ja tema ärkab natuke peale kaheksat. Mööda minnes haarab ta koos tekiga kaasa ka Ketlini ja viib teise tuppa teleka ette ärkama. Nii on kõige kindlam, et edasine toimuks ilusas vaikuses ja rohkem ükski laps üles ei ärka. Ketlin tuleb kuni kinnaste-saabasteni riidesse panna. Mõnikord teen mina seda, praegusel ajal väga tihti vanaema…aga ennem tegi alati Kalle ja kui ära kolime, eks siis jagame jälle Kallega seda tööd.

Nemad läinud…nii 8.30, et Ketlin ikka lasteaias süüa saaks, lähen mina tagasi magama. Magame kuni järgmise ärkajani. Ütleme, et see on Liisu. Kärt ei loe, sest nii kaua kui temale “ette kantakse” võib ta kuni lõunani magada. Ükspäev magas siin näiteks kella poole kaheni. Kui Liisu üles ärkab, siis tema on hästi vaikselt. Otsib omale sahtlist uued riided ja paneb kindlasti sussid jalga. Nii on kindlam vanaema otsima minna…muidu saadetakse tagasi :)

Noh ja kaua ma siis sealgi pikutan…muidu ma tavaliselt lugesin esimese ärkajani, aga praegu on veel nii pime, et ma parem magab… Ahjaa Liisu ärkab kümne ajal aga on ka ette tulnud, et kell 11….

Kui nüüd väga niheleda, siis ärkab Kärdu ka üles …kui ei, saab vaikselt kööki hiilida.

Igaüks sööb, mis tahab. Liisul on kindlad soovid ja lihtsam on neid järgida. Kuigi teed me enam talle teha ei taha. Talle meeldib ainult tegemise protsess, aga juua ta seda eriti ei armasta. Vanaema teeb talle siis kas putru, mõnikord tahab võileibu…mõnikord ei taha midagi :). Mina putru ei söö, aga vanasti ikka tegin vahel..

Nüüd tuleb vaadata, mis meil päevaplaanis on. Kui ma pean tööle minema, siis tuleb Kärduga ajatada. Et saaks natuke enne üleval olla, kui jälle magama pannakse. Tavaliselt tunnikesest pooleteisest piisab. Kui mul kohtamine on hiljem, siis laseme vabalt kulgeda…sest Kärdu võib vabalt ka 15 minutit peale ärkamist uuesti magama jääda..nagu täna näiteks.

Kui ma kuskile pean minema, siis tavaliselt jääb Liisu vanaemaga…Kärt õue magama ja mina pean tagasi jõudma enne kui Kärt ärkab. Kui Kärt oli noorem, siis ma jõudsin peaaegu alati…nüüd tal vahel läheb varem uni ära, aga selle eest ei nõua ta kohe peale ärkamist süüa. Kogu tema söök on ju minuga kaasas. Üle kolme tunni ma ära küll korraga ei julge kunagi olla. Liisuga on minuarust väga lihtne kodus olla. Tema toimetab oma nukkude või asjadega ise või käib niisama vanaemal järel ja püüab teda siis aidata. Õues püüame temaga ikka igapäev käia, aga kuskil ringis ega lasteaias ta praegu ei käi.

Kui ma Kärduga võimlema või beebipeole lähen, siis ma ikka püüan Liisu ka kaasa võtta, kui tal nohu pole. Täna käisime näiteks kolmekesi Kärdu massaazis. Pärast küll oli väike jonn, aga sellest saime üle arutledes teemal – Paula sünnipäev ja jonnivad lapsed ning minekuvõimalused ja rahu saabus. Natuke pidin tänaval ikka vanamutte ka närvi ajama, sest Liisu tuli kätt pidi vedada…no aga kuulge, mul oli mingi 15 kilone turvahäll teises käe otsas ja ma tõesti ei saa teda opa võtta ;)

Edasi on kell ütleme 3. Mina olen kodus ja lapsed üleval. Ega me siis midagi tarke ei teegi…vaatame niisama ringi. Kärt niimoodi omaette tegutseb väga vähe ja temal peab ikka seltsi pakkuma. Minul tööasju on alati ja iga kell teha,nii ma siis püüan neid koos temaga teha või vanaema justustab temaga.

Selles mõttes on minu elu hetkel väga lihtne, et söögitegemisega ma tegelen siin ainult rohkem oma lõbuks ja kuna minu söögid saavad kõik 30 minutiga valmis, siis ei saa ka öelda, et see mingi määratu aja mu päevast võtaks. Kas läheb midagi ahju või mõni wok ja paar korda olen siin suppi ka teinud….aga kuna meie peres kõik armastavad tooreid asju, siis päris tihti krõbistame siis võidu progandeid :). Iagapäevaselt sooja sööki teeb ikka meil vanaema ja isegi kui ma ütlen, et me ausõna midagi ei taha täna, siis vanaisale teeb ta ikka. Meie maksame siin söögiraha ja lisaks sellele käin ma veel poes, et tuua seda, mida ise tahame :) … Natuke need meie söömisharjumused erinevad, aga sinna ei saa midagi parata, et minu ja Kalle aravates ei ole liha ja kartul põhilised asjad, mis kõhtu täidavad …. aga vanaisa teab seda kindlalt ja nii see siin majas ka jääb.

Ketlin tuleb lasteaiast ära tuua mingi kell…kas lähen mina või toob Kalle ja mõnikord ka vanaisa. Kui lähen mina…ütleme, et need on umbes pooled korrad, siis võtan vähemalt Kärdu kaasa ja tavaliselt tahab siis Liisu ka tulla… Nemad siis magavad jälle autos. Poolel teel helistan lasteaeda ja palun Ketlinile edasi öelda, et ta riidesse hakkaks panema ja kohel jõudes toon ta lihtsalt rühmast ära. Kui Liisu on üleval, siis ta “valvab” Kärdut.

Kodus käib siis tants ja trall ja tagaajamine kuni õhtuni välja. Mängitakse teiste sugulastega või omavahel ja kui Kärdu tahab veel õhtul väikese uinaku teha, siis ajan nad lihtsalt teise tuppa. Natuke arvutit Ketlinile ja telekast vaatab ta oma näomaalingu saadet, mis kestab 5 minutit :) …ahjaaa…päeval Liisu mõnikord vaatab ka telekat kui näiteks mina kodus tööd teen ja Kärt parasjagu õues magab…ja mõnikord jääb ta isegi siis magama :)

Õhtune tants lõpeb meil aga päris tihti kurjaga…a la …kohe marss magama …ja seda tuleb öelda kurja häälega. Lõbusalt öeldes on nalja kui palju. Kuna me kõik ühes toas magame, siis on see nats keeruline ja võtab ikka päris mitu tundi aega…aga ega me enne 10.30 ei alusta ka…aga kell 12 ikka kõik magavad juba. Noh Kärduga ei saa kunagi kindel olla…ta võib kell 10 magama jääda ja 10.30 jälle rõõmsalt üles ärgata.

Kohustuslikud musi-kalli-paid ja mööda voodeid ronimine on ikka igaõhtune ja kui siis kõik rahulikult voodis on, tõuseb Liisu üles ja läheb sööma. Tahaks natuke midagi süüa on lause, millega ta siis vanaema juurde jõuab. Me oleme juba loobunud tema takistamisest, sest sellest tuleb ainult nutt ja hala…Lihtsam on talle see võileib või porgand või natuke mahla anda kui temaga vaielda sellel teemal. Kusjuures on ka juhtunud, et ta suure kausitäie suppi veel ära sööb. Aga iga õhtu peab tema natuke midagi sööma.

Kui siis vaikseks on jäänud vaatame me veel Kallega mõnda filmi …näiteks sellist mis kell 12 hakkab :) …. Kalle kui esimene ärkaja jääb küll alati kohe magama, aga mina olen ikka mõne lõpuni vaadanud. Samas nädalavahetusel kui Kalle südaööl töölt tuleb, siis vaatab ta isegi kauem kui mina.

Ketlin magab väga ilusti hommikuni välja. Liisu ikka näeb vahel halba und ja temaga tuleb siis pissile minna, et ta ilusti üles ärkaks. Läheb aga rõõmsalt pärast seda uuesti magama ja iga öö ta seda kah ei tee.

Kärduga on nii, et tema sööb raudselt iga kahe tunni tagant…ja alguse poole ööd võtab tal magama jäämine ikka rohkem aega. Ma nüüd paar ööd olen enda asemel talle lutti pakkunud. kell 2 ja kell 4 ta tahtis ikka natuke süüa, aga enne veel kui ma ise magama jäin, oli ta nõus minu luti vastu vahetama ja ma saan nüüd ka lõpuks kõhuli magada :)

Täna hommikul kell 6 võttis ta küll luti ilusti vastu, aga tõmbas siis selle suust ära ja tegi tadaaaa…ja jutustas kuni kella kaheksani :)… ja kuna täna pidi Kalle varem minema, siis aitasin ka Ketlini temaga kaasa ja nii nad läksid ära juba pool 8. Siis Kärdu kaissu ja ärkasime kell pool kümme kui Kalle suure pauguga ukse lahti tegi :). Kui ma oleks ta kell 6 kaissu võtnud, oleks ta küll ka kohe uuesti magama jäänud, aga mul oli valida, kas ise kõhuli magada ja lasta tal jutustada või külili…siis ma valisin esimese…vahelduseks :)

Vot siis selline lill elu…. nüüd on vahepeal pool tundi mööda läinud, aga keegi üles pole veel ärganud  ja kell on 4 :)

Probleemid on meil siin puht naiselikud…ei suuda keegi oma järjekorda oodata või tahab ise teha või ei ole mingit lubadust täidetud jne…aga keegi pikka viha ei pea :) ja nagu naistega ikka on, alati on kergem nende soove täita, eriti veel siis kui tegelikult need ju tükki küljst ära ei võta :) näiteks Liisut vetsu ukse peal valvata…

Minul kulub raudselt liigapalju aega arvutis, aga mulle nii meeldib mu töö ja kuna praegu tänu vanaemale on see võimalus, siis ma ausõna võtan sellest kõik. Eks siis kui ära kolime paistab, kuidas asjad minema hakkavad.

Ahajaa…pesumasin peseb pesu ja kuivati kuivatab ja ainuke tüütu tegevus on pesu ja kõigi muude asjade ära panemine. Kusjuures Liisu eile üllatas kõiki, kuidas ta ilma kellegi tähelepanu juhtimiseta kõik asjad ära pani ja Ketlin üllatas sellega, et läks ise varem magama…. ok…aitab muidu ma jäänig siis kirjutama. Liisu ärkas nüüd 5 minutit tagasi üles, aga Kärdu ikka magab veel …küll see massaaz oli ikka mõnus…aga sellest teine kord :)

3 Responses to Elu kolme lapsega

  1. Liise says:

    Niiiiii huvitav on alati teie tegemistest ja päevakulgemistest lugeda. Olgugi, et meil lapsi ei ole (aga me loodame, et varsti on :)

  2. annimanninen says:

    Kui elu oleks soovikontsert, siis ma valiksin endale Liisu päevaplaani! See on kadestamisväärne!

  3. Greteliine says:

    :-) teie elu on omamoodi lahe. ja kuna see on nii, nii erinev meie elust, siis on seda veel lahedam lugeda. samamoodi on vaid see titateema öösiti – meilgi on mõlemaga nõnda olnud, et ikka iga kahe tunni tagant ja seda ikka pikki kuid (peaaegu aastaid ;-) muidugi siis enam mitte iga kahe tunni tagant).
    Minu arvates on ka pestud pesu ära panemine tüütu tegevus.
    Liisu päevaplaan on tõesti mõnus.
    Kõike ilusat ja mõnusat teile igasse päeva jätkuvalt!

Leave a Reply

