Kuidas pildistada beebit :)

_MG_0586

Ma olen ikka päris mitu korda saanud selliseid meile kus küsitakse kuidas ma midagi teen. Julged inimesed, sest näiteks mina võtan juba peaaegu aasta aega julgust, et ühelt ameerikafotograafilt sama küsida.

Ma siis natuke ühest asjast räägin. Iseenesest pole seal midagi erilist, sest tegelikult võib seda lugeda igast raamatust ja igal fotokursusel räägitakse selliseid asju igal juhul.

_MG_0564

Näiteks selline pilt :) Kõige pealt tuleb valida beebi :)…siis oleks hea kui oleks näiteks üks suur aken. Parem kui päike sealt sisse ei paista, aga valgust peaks olema küll palju.

Järgmiseks võtta üks väiksem padi. Mitte liiga pehme..noh ma ka ei tea…selline nagu kodus on. Tavaliselt ma sellist pilti teengi vanemate voodi peal ja seal teki all neil ikka mõni padi on.

Padja peale üks valge tekk näiteks. Ma lasin Kärdule katsikukingiks sellise mõnus pehme teki tuua. Väga töiselt praktiline kingitus ;) Siis oleks vaja veel ühte heledat patja või kasvõi voodilina. See tuleks siis panna taustaks. Kui on padi, siis seisab ta isegi omal jõul püsti ja pole abilist vaja. Kui on lina, siis peab ikka 2 meest seda üleval hoidma :).

Kui taust on valmis sätitud, tuleb modell paigale asetada. Näiteks niimoodi nagu ta seal on. Või selili. Kui on väga noor modell, siis talle mõnikord väga ei meeldi niimoodi kõhuli olla. Selle eest juba suuremad on hea meelega…

Tehnikast räägin ka…või ei räägi ;). Tehnika tegelikult on ka oluline, aga seda tuleks ikka koolis õppida või vähemalt raamatust lugeda. Ilma välguta ja pilt peaks olema hästi hele ja helge. Mida pisem beebi seda vähem hele ja roosa ta näost on ja kui ta isegi läheb suurest pingutusest näost punaseks tuleb pilt pärast lihtsalt must-valgeks teha.

Kui tehnika kõrvale jätta, siis pilti võib teha igast nurgast ja igalt kõrguselt, pärast on näha, kust pool ilusam jäi. Mulle endale meeldivad väga suured silmad. Selle jaoks on kõige parem pildistada sealt kohast kust on tehtud kõige ülemine pilt. No ja loomulikult tuleb beebile lähedale minna. Tema ei pahanda. Suurele inimesele küll nii lähedale ronida ei saa…no ta ei mahuks ka ära…ja nüüd tuleks jälle tehnika jutt…. ja ise ei tohi valguse ette jääda…

_MG_0594

Varbapiltide jaoks peab minema veel lähemale. No ikka nii lähedale kui fotokas lubab :). Kuna beebivarbad on nii pisikesed, siis mõni pilt võiks võrdlusega ka olla. See ei ole tegelikult hea näide, aga minuarust lahe pop pilt jälle :)

Äkki ma teinekord räägin tehnika juttu ka…

_MG_2281

Näete nüüd…illustreeriv materjal “fotostuudiost” kah…See lillalilleline on voodist leitud padi ja Kärdu tekk. Modell on armsalt rahulik ja maani aknast paistab piisavalt valgust ka…

Aaa…see seal taustal…

_MG_2280

see on minu Kärt :) … ja ma ei olnud tegelikult tööl ja sellest lahedast bodyst räägin teine kord…

9 Responses to Kuidas pildistada beebit :)

  1. Pisike Pisik says:

    Ootan juba tehnikajuttu ka, kui Sa juba nii lahke oled :) Üldiselt jälgin alati Su blogi suure-suure huviga. Edu!

  2. Mari-Ly says:

    Sa oled väga armas :) Aitähh :) ( ma küll pole julgenud küsida aga olen mõelnud küll).
    Kes see ameerika fotograaf on?
    Ja kui juba küsimiseks läks siis ma sooviks ka teada, mis tehnikaga sa ringi liigud?

  3. Fre says:

    Tead, küsi ikka Ameerika fotograafilt ka. Üks asi millesse ma tõesti-tõesti elus usun (nagu ka näha juuresolevast postitusest) on see, et küsi alati. Kui jäetakse vastamata või kobisetaksegi midagi imelikku siis enamasti on tegemist ju inimestega kellega päriselt (enamasti) kokku ei puutu ja pärast ei pea häbenema ega miskit. Aga tavliselt saab vägagi üllatavaid vastuseid (nt ükskord leidsin teadusajakirjast meditsiinijutu ja kirjutasin autoritele kes lahkelt lisa seletasid ja pärast veel poole aasta pärast küsisid et kudias lapsel op läks).

    Ja suured tänud ka loomulikult. Edaspidi teen vinnilised imikud mustvalgeks ja kui ikka on täpilised siis ütlen et on tedretäpid….

  4. Mari-Ly says:

    täppide jaoks on ju fotoshop :) spot removal :)

  5. vivian says:

    Eh, ma olen siis veel häbematult julge, kuna küsisin nõu ning lõpuks küsisin, mis su tehnikaarsenali kuulub :) Kuid nagu eelpool kõneleja ütles, siis küsida tasub ikka, kui ei sobi küsimus küll sellest aru saab.
    Ma olen lahkelt nõus magusalt nõuande eest tasuma ;)Endiselt.

  6. Heleena says:

    Mulle väga meeldib, et keegi tahab ka eesti keeles õpetusi jagada. Minu arust on eesti blogides selle koha peal suur tühimik, mis vajaks täitmist. Ameerika blogid on küll täis kõikvõimalikke nippe jms., aga emakeeles ikka mõnusam lugeda. Aitäh!

  7. riin (üks tehnikahuviline) says:

    väga hea postitus, sellised loeks veel ja eriti suure huviga, kuna siit on nii palju kasulikku kõrva taha panna :)

  8. Greteliine says:

    jah, “nipinurk” võiks alajaotuseks olla :-) Väga tore, et jagad oma tarkust. Aitäh!

  9. pincel says:

    Aitäh selle postituse eest! Testisin täna oma beebi peal järgi;) Jään huviga ka seda tehnikajuttu ootama!

Leave a Reply

