Ketlin, Liisu ja tehnika

_MG_0880a

Kolimise käigus tuleb ju kõiksugu hästi ära pandud varandust välja. Ma leidsin ikka päris mittu pisikest karbikest kuldehetega. No kõik nad panin ma kindlasse kohta nüüd ära tagasi, aga mitte sellest ei tahtnud ma rääkida.

Ühest sahtlist leidsin ka enda vana telefoni. Niisama huvi pärast laadisin ära ka. Panin käima ka. Õnneks on elu õpetanud, et pole mõtet pinkoodide vahetamisele rõhku panna, kui siis ainult juhul kui panna kõigile üks ja sama. Kenasti pinnitud valisin siis Kalle numbri ja Kalle võttis vastu ka. Number oli aga täitsa võõras. Kallele tuli meelde küll, et tal oli üksvahe olnud üks töötaja, kes seda telefoni kasutas ja pärast tema lahkumist telefon sahtlisse jäigi.

Nüüd siis sai Ketlin telefoni endale. Tasuta firmasiseste kõnedena saab ta helistada mulle ja Kallele. Lisaks sai ta võimaluse helistada ka mu vennale, kes elab kõrval majas. Noh ikka selleks, et küsida, kas ta nende poole mängima võib minna. Vanaisale helistab ta ka..

Ükspäev juhtusin siis pealt kuulama kuidas ta vennale ütles, et helistagu see siis tagasi kui koju jõuab :). Kah oli näiteks ükspäev täitsa kummaline küsida Ketlini käest telefoni, sest mul enda omal oli aku tühi. No alles ta sündis ja nüüd siis telefoniga. Ok tegelikult ta seda kuskile kodust kaasa võtta ei tohi, va juhul kui meie oleme kaasas ja ta on ikka parasjagu väike, et ta jätaks selle rahulikult esimese tooli peale kuhu ta istub. No ja helistada pole tal ka tegelikult veel kellegile vaja.

Telefoninumbreid ta ka ju peast ei tea, vaid need on tal kiirklahvi all. Samas pilte ja videoid on ta telefoniga juba ammu teinud…

_MG_0886

Üldse on Ketlin selline moodne tänapäeva laps. Istub arvutis. Ma ei tea kust ta oma infot leiab, ma arvan, et vanematelt sugulastelt, sest ükspäev tuli ta küsima, et kuidas mängukoobas kirjutatakse ja nukuriideid paneb ta seal juba ammu nukkudel selga. Eks ma ikka püüan jälgida kah, et mida ja kus ta teeb, aga õnneks on tema lemmikleheküljed häälega ja Jussi tarkusi kuuleb siis taustaks pidevalt.

Telekast vaatab multikaid ka ja ütleks et oskab telekaga osavamalt juba ümber käia kui Kalle :)

Liisu seevastu on täiesti teisest puust. Teleka vastu pole ta mitte kunagi huvi tundnud. Noh 5 minutit ta ikka vahest istub nö seltskonna mõttes teleka juures. Küll aga meeldib talle filmi telekasse panna ja alati on nõus ta kohe teleka kinni panema kui ainult käsu annab. Ükspäev leidsin ta ka arvuti taga istumas. Kuna ekraanil oli mingi küsimus millele pidi ok vastama, siis ükski klahv ei toiminud, see aga ei takistanud teda seal uhke näoga klõbistamast.

Tema huvi telefoni vastu piirdub ka selle kiirelt kohale toimetamisel. Viimasel ajal on ta hakanud seda ka vastu võtma ning oma soove edastama. Näiteks – mina tahan Barnyt. Reklaamiohver, kes seda ikka Kalle käest poest tellib.

Kogu see energia, mis Liisul tehnikahuvi kõrvalt üle jääb rakendab ta trikkidesse. Ronib kuskile või ripub kuskil. Ma ei tea nüüd kumb see pluss või miinus on, sest näiteks Ketliniga võrreldes räägib Liisu palju vähem ja ka teab palju vähem. Minuarust teadis Ketlin selles vanuses palju rohkem :), aga ma ütlen, et kaugel pole see päev kui Liisu Ketlinist kiiremini jookseb :)

_MG_0891

2 Responses to Ketlin, Liisu ja tehnika

  1. evelynco says:

    Ma ei taha millelegi vihjata, aga meil poja ka ei vaadanud kuni 3 aastaseks saamiseni üldse televiisorit. Kui talle prillid välja kirjutati, siis saime aru, miks – ta lihtsalt ei näinud sealt suurt midagi. Tal silmad ei fokuseeri korralikult. Nüüd on juba kolm aastat prillikandja ja telekas on väga suur sõber, kahjuks:)

  2. krista says:

    ma olen selle peale ka mõelnud…kevadel me käisime silmaarsti juures, aga siis temal vaadati ainult masinaga silmi…seda kus lapakas silma peal on, seda ei tehtud, sest ta siis veel ei rääkinud nii palju, et aru oleks saanud mis vaja teha.
    Isegi Ketlin jäi mõne asjaga seal hätta, sest kujund oli mingi ebamäärase kujuga ja ta ei osanud seda nimetada…leppisime siis kokku, et ta ütleb et see on südamik :)

Leave a Reply

