Elu kolme lapsega…

_MG_0610

Ikka veel on elu kolme lapseg nagu lill…

Ma nüüd panen vahelduseks meie ühe tavalise päeva kirja, et siis pärast oleks hea vaadata kui kerge kunagi oli :)

Hommikul vara hiilivad Kalle ja Ketlin kuskil poole üheksa ajal lasteaeda. Väga vaikselt lähevad, et meid ülejäänudkolme üles ei ärataks. No mina küll kuulen kuidas nad lähevad, aga teised õnneks mitte.

Kärdil ei ole küll veel mingit päeva plaani ega ka kindlaid söömise aegu, nii et tema sööb siis kui kõht tühi või ei oska midagi targemat teha. Liisu ärkab siis tavaliselt kuskil 10..pool 11…kui keegi just väga ennem teda üles ei aja.

Mõni päev ärkab Kärt ka siis üels…ok teeme, et Kärt ärkas ka üles. Kõige pealt siis Kärt sööb ja meie Liisuga vaatame pealt…järgmine samm on Kärdi hommikused protseduurid vannitoas. Liisu on väga suur abimees. Nii kui Kärt kurtma hakkab, et talle silmapesu väga eimeeldi, nii Liisu kohe teatab, et rohkem pole vaja teha. Kärt mähkimislaual tshillimas ja Liisu teda valvamas saan mina dushi alla minna. Mõnikord Liisu siis üritab Kärdile samal ajal mähet panna. Võtab täpselt minu moodi ühe käega kahest jalast kinni ja püüab mähet pepu alla panna…aga noh…Kärt oskab jalgadega ka vehkida ja siis võib kuulda sellist monolligi..kallikene…äla vehi..ja pikk ja helisev naer…videokaamerat oleks selleks vaja :)

Kui me vannitoast välja saame, siis on kell juba liiga palju :) normaalsed inimesed söövad siis lõunat kui meil alles hommikusöök hakkab. Kärt vaatab pealt kuidas me sööme. Mõnikord jääb ta siis juba jälle magama aga tavaliselt jõuan ma enne ikka ära süüa.

Edasi Kärt õue magama ja mina teen tööd ja Liisu mängib. Või siis me lähme kolmekesi kuhugi…poodi või jalgrattaga sõitma või…no ükskõik mida… kuni kella poole kuueni. Kärt, nagu ka tema õed jääb vankris päris kiirelt magama…ja päeval toas kui ei ole lärmi kustub ta niisama pikutades kah ära…

Kärt magab tavaliselt selle ajal kõik maha…vahepeal on üleval ainult söömiseks aga kuskil sellel ajal tuleb minna Ketlinile lasteaeda järgi. Lasteaias on Ketlin õues ja Liisu valvad seni Kärti kui ma ta sealt ära kutsun.

Kodus on jälle tshill ja mäng ja Ketlin vaatab tavaliselt tommijaannit ja kuna ma viimsel ajal on natuke tublim, siis ma saan teha süüa..no ja Kärt magab loomulikult :)

Edasi käib tants ja tagaajamine kuni…ma kohe ei julgegi öelda mis kellani, sest normaalsed lapsed peaks siis kindlasti juba magama. Nüüd on Kärt vähe kauem üleval, sest selle kära sees on tal lihtsalt raske uuesti kohe magama jääda…aga siis me vaatame näiteks koos Kärdiga telekat…või Kalle vaatab…ja mina olen arvutis…

Meie peres ükski laps niimoodi jalapealt ära ei kuku aga mõnikord kui Kallet kodus ei ole…siis me sätime tüdrukutega ennast diivani peale koos tekkide ja patjadega ritta ja vaikselt jäävad kõik magama…mina kõige viimasena.

Vot siis niimoodi mu rasked päevad mööduvadki.

Kolme lapsega ma üksi veel poes ei ole käinud, aga kaks korraga on tavaline. Liisu magab päeval ainult siis kui ise tahab või kui autos jääb.

Ja õhtul ma käsutan ka…näiteks ütlen, et nüüd kohe peab magama minema hakkama…aga keegi ei lähe..ja siis ma ütlen poole tunni pärast uuesti, et nüüd peab minema…ja ikka keegi ei lähe…

Koristan ma tavaliselt hommikul…või siis mis hommik see enam on…aga ma ei saa sööma hakata kui puru on maas…aga õhtul ma küll ei viitsi.. ja üldse on meil viimasel ajal selline perekondlik koristamine :)

Vahel ma käin tööl ka :)…siis tuleb vanaema siia ja valvab lapsi. Ma oma töökäigud planeerin sellele Kärdi hommikusele kõige kindlamale pikale unele ja siiamaani on ta kõik korrad maganud kui ma koju tagasi olen jõudnud. Eks näis kaua sellist lõbu on….

Ma ütlen ausalt et mul on praegu ikka palju kergem kui siis kui ma rase olin…kuna siis oli mul endal raske…nüüd mu kõht magab mujal ;) …ja pisikesed lapsehoidjad, kes hüüavad kui Kärt üles ärkab ning kohe lahkelt talle lutti pakuvad on ju ka käepärast…

_MG_0611

11 Responses to Elu kolme lapsega…

  1. Anu says:

    meie tips lutti ei taha, kuigi oleme usinalt pakkunud. nüüd enam ei paku ka, sest gaasid läksid üle. see on küll tõsi, et ilma kõhuta on tunduvalt kergem elu :)

  2. kats says:

    uskumatu! tundub, et kõige raskem ongi ühega. ja temal sinuga. üksteise kamandamine ja teise elu pidev kontroll.

  3. pille says:

    me ärkame umbes-täpselt samal ajal ja ilmselt lähme ka magama samal ajal :) ainultet päeval pole mul nii hästi magavat beebit, kuigi vahest üllatab ta siiski 3tunniste uinakutega ka.
    peaks ka midagi üles kirjutama, viimasel ajal viitsin peamiselt teiste jutte lugeda :D

  4. p6rgukiz says:

    Hetkel on kindlasti see elu lill, aga kui lapsel hakkab iseloom tekkima, siis enam nii ei ole :)
    Kuid samas, kes teab :D

  5. Liina says:

    Ma hakkasin lause “Hommikul vara hiilivad Kalle ja Ketlin kuskil poole üheksa ajal lasteaeda” juures naerma ja ikka ei saa tosist nagu ette vedada :) Meie juures on ‘hommikul vara’ kell 5, kell 6 on juba normaalne arkamise aeg :)

  6. Lohutav on lugeda, et elu ilma kõhuta ja kolme lapsega on igal juhul kergem, kui kõhu ja kahe lapsega:)
    Ise loodan salamisi sama, et kui suurem kõht eest läinud, siis tabab mind selline energiatulv, et lihtsalt lendan, isegi nelja lapsega:)

    p.s. : ma ka ei saa rahulikult ja mõnuga sööma hakata, kui mustad nõud kraanikausis või siis laud/põrand puru täis. Sest olgem ausad, me sööme ju ka silamdega, vähemalt mina küll:)
    ja selles on sul ka täitsa õigus, et kui juba tubli olla, siis hommikuti, õhtuti enam ei viitsi.

  7. Kaku says:

    No meie prelna siirdub ka magama täiesti ebalapselikul ajal. Tuleb ette, et pr ema kustub varem.

  8. Katrin says:

    Mõnusad lapsed :) Tegelikult oleneb kõik lapsevanematest endist. Kui nad on ise õnnelikud, rõõmsad ja rahulolevad, siis on seda ka lapsed ;) Ilmselt ka selline “vaba kasvatus” või kuidas seda nimetada – või hoopis “mahe-kasvatus” ;) mõjub hästi rahulolule? ;) Jätkake samas vaimus!
    Esimene pilt on minu lemmik – meenutab ikka Martinit ;)

  9. Mari-Ly says:

    häh ja ikka keegi ei jonni :)

    Ma just lootsin, et nüüd on pikk jutt sellest, kuidas ikka on raske kolmega! Tore, et ei ole. Kohe saadan sõbrannale ka lingi, tal kolmas tulekul alles :)

  10. Erru says:

    Teie elu tundub tõesti nagu üks roosiaed. Ma lohutan ennast sellega, et kui ma kunagi kolmanda peaksin saama, siis äkki on meil ka kõik nii lilleline :)

  11. krista says:

    Mari-Ly … eks mõnikord ikka keegi jonnib. Näiteks Ketlin kui tal kästakse midagi teha mida ta ei taha…ja eks see õhtune tants ja trall olegi põhiliselt selline kus minu põhiväljendid on – ära ja tasem.
    Kusjuures mõlemad suuremad lapsed kasutavad neid ka ;)

    Aga mina ei kannata jonni ja ei kuula seda tavaliselt ka pikemalt…ütlen kohe ära, et mina jonni ei taha ja mulle pole mõtet rääkima tullagi ;)

    Liina – ma täna vaatasin kell 6 kella…kui keegi meie perest sellisel ajal üles tõuseks, siis ma läheks küll hulluks…samas mind ja minu õhtust teleka vaatamist või raamatu lugemist lapsed küll kell 11 ei sega ;)

    Erru – kolme lapsega kaovad enamus peab asjad ära ja nii jääbki puhas roosiaed :) …ei pea magama minema – sest keegi ei pane, ei pea sööma, sest keegi pole teinud ;) või lihtsalt ei taha …ja nii ta läheb.
    Ainuke peab on Kärdi söömine :) teised kulgevad om rada ja kui korraga on kodus 2 last on ikka väga lihtne ;)

Leave a Reply

