Algaja majaehitaja

_MG_9502

Kuigi väikeste mööndustega võib öelda, et ma puutun kokku juba oma kolmanda maja ehitusega… ja just õige sõna on puutun. Kui meie nõmme maja juures olin ma lihtsalt peaga noogutav ilunõustaja, siis seekord tahaks kõike ise täpselt ja lähemalt ja rohkem teada.

Lisaks tööjaotus on meil olemas. Kalle lõhub, Tarmo (see on see mees, kes meil kõik kruvid ka on seina keeranud ja kõik meie lõpetamata tööd lõpuni viib ja kui meil külmutuskapp ükspäev streikis, siis tema tuli ja vaatas üle ning parandas ära….ühesõnaga asendamatu mees meie elus) ehitab ja mina kogun pabereid.

Kõige pealt istusin ühe pool päeva ehitusfoorumites ja mõnes blogis. Osad inimesed on nii tublid, et nad kogu oma maja ehitusest on põhjaliku blogi teinud…väga tänuväärne…

See järel Kalle abiga tegime tehtavatest töödest järjekorra ja mina nüüd pean tööde jaoks tegijad leidma.

Kõige pealt tuleb meil sinna maaküte. Kui ikka igalpool kõik räägivad kui odav see lõpuks tuleb, siis tuleb meil nüüd endal see järele uurida. Leidsin nimekirja 4 tublit tegijat ja juba teisele kütte pakkujale oskasin küsimustele vastata nagu kogenud maakütja. Sain juba aru, mida nad küsisid ja millist vastust nad mult ootasid. Üllatavalt kombel tulid kõik hinnad enam-vähem ühesugused ja nüüd siis on rohkem Tarmo otsustada, kes meil sinna müttama tuleb. Kusjuures ei saa jätta mainimata, et kõik müügimehed, kellega ma siiamaani olen telefoni teel vestelnud on väga sümpaatse mulje jätnud ;)

Enne veel kui midagi kütta saaks on ka elektrit vaja. Esimese käiguna läksime Eesti Energiasse. Kuna Kalle käis just neile suvepäevi läbiviimas ja üritusele endale eelne brändi koolitus ;)…siis teel sinna rääkis ta mulle, kuidas neil kui hetkel monopolettevõttel on tõsine plaan oma kliente nii palju moosida, et turu avanedes, nad kõik neile truuks jäävad.

Ütleme nii, et esialgu neil see veel eriti hästi ei ole õnnestunud. Ma ei tahaks küll olla eelarvamuste küüsis, aga kui ma teenindussaalis näen suurt hulka keskealisi prouasid, siis tekkis ikkagi väike küsimus kompetentsuse kohta. Kahjuks sattusime meie just sellise teenindaja juurde, kes minu kahtlusi ka kinnitas. Kuna meie soovid ja küsimused läksid natuke kaugemale tavapärasest rutiinsest lepingusõlmimisest kuulsime me ainult vastuseid – arvatasti mitte, tõenäoliselt tuleb jne jne. Ta isegi ei tahtnud kuidagi uskuda, et meil ei ole seal kilpi, kuna nende paberites on kirjas, et on :)…ning suutis isegi kolm korda seda üle küsida.

Selle kõik keeras palju paremasse valgusesse järgmisel päeval üks telefoni teel teenindaja. Tema asjatundliku abiga jõudsin täpselt sinna kuhu alguses me plaanisime ja täitsin ilusti ära taotluse. Kusjuures teenindaja tundus hääle järgi kah noorem.

Aga, et küll küllale liiga ei teeks helistas meile ka üks eesti energia töömees, kes oskas ka hinda küsida, aga kahjuks hindasid mitte põhjendada…nii et meil tuleb nüüd järgmise mehe kõnet oodata, kes põhjendada oskaks ;)

Nii….majale oleks vaja ka uut katust ja aknaid.

Katuse jaoks tuli välja, et peaks minema mees katusele ja millimeetrise täpsusega selle üle mõõtma. Kuna meil aga on selline lihtne mõõde 320 ruutu…siis see tekitas katusepakkujates küsimärke…õnneks mitte liiga suuri ja kolm pakkumist on mul laual….lähteandmed ühesugused, aga numbrid erinevad …. nüüd siis mehed otsustavad…

Aknad ja uksed ka…

Väga lahe, et aknafirmadel nagu ka katusefirmadel ja ka küttefirmadel on paljudel kodukatel kohe hinnapäringu küsimustik. Aga vot just aknafirmade küsimustikud tekitasid minus palju küsimusi. Isegi kui ma lugesin läbi mida iga profiili ja klaasipaketi müügiargumentideks oli kirja pandud…ei osanud ma küll mingit seisu kohta võtta. Kuskil ei olnud ju kirjutatud…kui te seda eelmist lugesite, siis ärge seda võtke, see on jama, see siin on palju parem…. nii ma siis jäingi mitmes kohas oma ristikeste tegemisega hätta.

Selle eest, aga kutsusin Kalle kaasa ja läskime kahte lähimasse aknafirmasse kohale. No seal oli palju lihtsam…näitasime näpuga, see sobib ja see ei lähe mitte… üks pakkumine on mul juba laua peal ja ootame järgmisi. Seoses akendega ma juba paarist unistusest olen pidanud loobuma…näiteks need nö vanakooli kremoonid, mis akna peale pannakse ja mida siis keskelt pöörata saab…need uuena maksavad sama palju kui aken ise…ok mitte just päris see aken mille külge nad läheks, aga natuke väiksema hinna küll….

Kui nüüd keegi luges mu jutu lõpuni ja teab midagi head nendes valdkondades soovitada, siis ma oleks väga tänulik….

Ühest sooovitatud aknafimast ma pakkumise juba küsisin ;)

_MG_9500

No ma ei saa ju ilma pildita postitust teha…alumisel pildil on suure tee pealt ära keerates esimene pool kodu teed ja ülemisel teine pool…huvitav kas keegi talvel neid lahti ka ajab… ;)

20 Responses to Algaja majaehitaja

  1. Erru says:

    Mul küll isiklik kokkupuude puudub, aga kui meie oma majale aknaid tellima hakkaksime, siis küsiksime esimesena pakkumise Kalesy aknatehasest, sest nemad teevad passiivmajadele sobivaid aknaid.

  2. Helen says:

    Meil on Vikingist pärit puitaknad. Hinnalt üsna kallid, aga meile sobisid – klaaside jaotus on sarnane sellega, mis siin vanasti oli. Üleval on meil sellised tavalised sangakujulised kremoonid – valisime need sellepärast, et neid on võimalik fikseerida. All on teistsugused (kas polnud mitte skandinaavia-tüüpi) kremoonid. Hinnalt olid nad vist isegi odavamad, aga mulle meeldib just nende dekoratiivsus. Aga nad võimaldavad ainult kahte asendit, kas lahti või kinni.

  3. Enely says:

    Olen siin uus lugeja. Mõnus tekst ja imeilusad pildid! Selle ehituse kohta ja arvamuse küsimise. Minu kogemus näitab, et igaüks kiidab ikka enda pulkasid :). Näiteks minu meespool on professionaalne plekk-katuste paigaldaja (spetsialiteet käsivalts, aga sobib ka muu, kui see midagi ütleb ;) ). Tema jutt ongi selline, et ega see kivikatus kuhugi eriti kõlba :D. Samas nt rookatust kiidab (aga pidi ka kõige kallim olema). Plekk-katust peab ta aga kõige-kõigemaks. Kui ma siis julgesin ükskord kahelda, siis toodi näiteks, et kõik muinsuskaitsehooned on käsivaltsplekist ja minu suu oligi lukus :P. Igatahes edu ja jaksu!

  4. krista says:

    no näed siis ma täitsa õigel teel….
    nii vikingist kui ka kalesyst küsisin pakkumist ja meie katus pidi just valtsplekist tulema :)

  5. viki says:

    Meil on maaküte ja see on parim asi! Maja ainukene makse on elekter ja mees arvutas, et 4-5 aastaga tasub see maaküte ennast juba tasa :D
    Seda ei taha paljuud sest keegi ei soovi alguses seda pea 100 tuhandet välja käia…ja ei lase ennast lohutada, et see tasub juba paari aastaga ju ära.
    Nii mõnus on ehitada :D

  6. heiko says:

    Teine pool korra juba asja kommenteeris aga lühidalt oma seisukohtadest. Lühidalt võiks öelda, et ma olen termotuumaenergia ja põhu inimene. Ehk siis…

    Maaküte on hea aga siis see kontuur peaks olema sellise muru all, mida ise kasutada ei kavatse. Pigem võtaks päikesest maksimumi – lihtsalt oluline ventilatsioon ja sooja mitte seinast välja lasta ehk passiivmaja. Aga kui on vana maja… siis päris passiivi standardit on üliraske saada. Energiat kokku hoida kindlasti saab.

    Eesti Energia. Ühest otsast olen Rohelise Energia klient… aga kui saaks siis astuks monopolist välja küll. Ja kui julgeks, siis hakkaks ise tootjaks. Kui oleks, kus toota.

    Katus ja veel plekk – äkki pakub “roof water harvesting” teema huvi? ;) eks googelda

    Ja akende osas… Kalesy ainuke passiiv akende tootja. Hinnad pidavat olema ca 30% kallimad… aga eks tuleks läbi arvutada, et kas ja mis aja peale see ära tasub.

    Vahest oleks mõistlik lasta energiaaudit teha, et teada, kust energiasäästu kõige rohkem investeerida tasuks. Aknad/uksed, põrand, lagi, sein, ventiltsioon, küte, külmasillad, …

    Aga mis Tarmodesse puutub, siis minuarust on vist eestis igal perel oma Tarmo. Äkki on see üks ja seesama?

  7. Katrin says:

    Oh kui põnevad ajad teil ees on :) Jõudu ja jaksu!

  8. Kristi says:

    Meie pisike pere on ka vikingi akende ja uste omanik, olude sunnil tuli paar akent majal välja vahetada ning siis tundus see sobilik. Meil on muidu just teistel akendel sellised vanaaegsed kremoonid ja kui vähegi võimalik siis ma ei tahaks neid mitte kunagi välja vahetada, nii ilusad ja mõnusad.

    Ja tänud ilusa ning huvitava blogi eest!

  9. Helen says:

    Unustasin küttest kirjudada. Meil on kombinatsioon ahjuküttest ja ventilatsiooni soojuspumbast. Vanad ahjud olid sellises seisus, et neid ei saanud säilitada, lasime ehitada uue suure pottahju ja pliidi. Elame küll linna külje all, aga arvasime, et kui kunagi peaks juhtuma, et elektriga midagi juhtub, siis ei tahaks istuda külmas, pimedas ja söömata. Ehk siis ahi ja puupliit peavad ikka olema, sest nad annavad mõningase sõltumatuse. Ahjumeister oli väga hea ja meie ahi kütab vabalt ära terve maja (2 korruseline, 140m2). Hetkel pole meil teisel korrusel vaheseinu ja siseuksi ka eriti mitte ning kogu maja on soe. Kui aga ehitada vaheseinad ja panna uksed, siis vajavad osad toad lisakütet. Meil on ventilatsiooni soojuspump mis praegu kütab vett ja WC ja vannitoa põrandat. Sinna külge on plaanis tulevikus ühendada ka radiaatorid nendesse tubadesse, mis lisakütet vajavad. Minu arvates on meil siiski elektriarve liiga suur. Üks põhjus võib olla sellest, et enamik kodumasinaid on vanad ja tuleks välja vahetada säästlikumate vastu. Samas ma tegelikult ei tea kui palju kulutavad kodumasinad ja kui palju soojuspump. Tulevikus oleks plaanis panna katusele päikesepaneelid – aga ma tegelikult pole veel jõudnud uurida kas ja kuidas oleks võimalik ühendada päikesepaneelid ja soojuspump ühte süsteemi. Kui keegi kasutab mingit sellist kooslust, siis oleks küll kogemustest huvitatud.

  10. Erru says:

    Kütte osas kargas mulle kohe pähe ventilatsioonisoojuspump. See oleks vist jälle meie peres eelistatud variant. Peaks teoorias kah hea ja odav ülal pidada olema, lisaks pole muret, et maja “kütaks kosmost”. Kusagilt just lugesin, et sellist lahendust on näiteks võimalik ka maasoojuspumbaga ühendada, mis võimaldab soojadel perioodidel ülejäävat soojust akumuleerida maa pinnasesse, et seda uuesti külmematel perioodidel kasutada.

  11. Katrin says:

    Kuna mina hetkel ei ehita siis on mul hoopis üks teine küsimus. Mis te tõepoolest elate hetkel ilma elektrita või!!!??? Ja kui see tõesti tõsi on , siis palun avalda saladus kuidas sa nii tubli suudad olla, et teie pere ellu jääb ja seda veel kolme lapsega!? Minu jaoks elekter tähendab esimese asjana sooja vett ja kui seda pole on imikuga, maitea, võimatu vist hakkama saada. Aga ma unistan suvekodust, kus poleks elektrit. :)

  12. anu says:

    maasoojuspumbad peaksid jagunema täis- ja osavõimsuspumpadeks ehk siis soome- ja rootsi tüüpi.
    ehk siis on tüüp kus piisab vähemast maatorust ja võtab rohkem elektrit versus pikem maatoru ja vähem elektrit.

    uurisin kunagi ja oleks valinud lämpöässä aga nõmme liivase künka otsas ei tundunud see hea mõte, sest maaküte on parem vähemalt normaalse niiskusega maapinnas, veel parem niiskes või lausa vees.

  13. kertublogilugeja says:

    jaa ja mina sooviksin veel teada, kuidas sa suudad nii tubli olla ja ilma elektrita päevad läbi arvutis olla? see on ikka eriline tase mu meelest. ilma elektrita kasvatasid meie esiemad ju ka lapsi, aga vot seda, et nad samal ajal oleksid blogi pidanud, fotosid töödelnud, pereklubis ja messengeris suhelnud, seda nad ikkagi ei suutnud. tubli naine!

  14. maris says:

    nüüd toimus mingi müstika. selle viimase õela kommentaari elektrist kirjutasin muidugi mina, maris. kes siis veel nii kuri suudaks olla. vabandused kertublogilugeja ees!

  15. nelladella says:

    Ja mina naeran.

  16. karumammi says:

    see on nii põnev aeg – see oma kodu rajamine. vaatad ja planeerid ja kujutad asju vaimusilmas ette kuidas kõik hakkab olema. tublid olete! kolme väikse lapse kõrval ei ole see kindlasti lihtne, ehitamine ja muu maja juures toimetamine ma mõtlen ;)

    täna on muidu SRIKis loeng “vanade majade säästev renoveerimeine” ja soojustsumaterjalide kohta on ka sel kuul loeng tulemas , vaata siit : http://www.renoveeri.net/

  17. heiko says:

    Täna hommikul Vikerraadios… üks preili/proua renoveerib vana maja ja teeb juurde ehituse. Ja teeb seda passiivselt. http://heli.er.ee/helid/1207191.mp3 Soovitan kuulata… hoiame pöialt.

  18. Merta Astun says:

    Väga õpetlik
    Loodame, et teised postitused on sama huvitavad. Loen nüüd edasi

  19. Piirdeaiad says:

    Mulle on alati meeldinud ettevõtlikud inimesed kes ei karda eksida ja suudavad oma peaga mõelda

  20. Johnc395 says:

    Good blog! I really love how it is easy on my eyes and the data are well written. I am wondering how I could be notified whenever a new post has been made. I have subscribed to your feed which must do the trick! Have a nice day! bddbddkddbef

Leave a Reply

