suvel vanaema juures…

_MG_8579

Ma ikka pidevalt loen ja kuulen, kuidas enamiku kõige ilusamad lapsepõlvemälestused on pärit maalt vanaema juures, siis mõnes mõttes võin ma öelda sama. Ainult, et minu lemmikvanaema elas hoopis linnas. Küll mitte suures, aga ikka päriselt linnas.

Mulle meeldis selle vanaema juures palju rohkem olla, kui teise, päris maal, elava juures. Ma muidugi olin ka seal, aga linnas meeldis rohkem.

Vanaema käis tööl…lasteaias. Suvel ka natuke. Ahjaa..ma ütlen kohae alguses ära, et see vanaema võttis ainult ühe lapse korraga hoida ja kuna mina olin tema 6-st lapselapsest ainuke tüdruk ;)…siis ma sain seda üksioleku privileegi minuarust kõige rohkem kasutada.

Ühesõnaga lasteaias…mõnikord ta võttis mind kaasa. Siis sõitsime bussiga linna keskele ja seal majade vahelt polikliiniku kõrvalt läksimegi Buratiino lasteaeda. Pärast jalutasime mööda peatänavat, käisime mõnes poes või trul ning ostsime kilekoti see kulinaariast kartulisalatit :)

Bussipeatus oli meil täpselt akna all. Kui aken oleks lahti, siis ma oleks käega saanud katsuda peatuses seisvaid inimesi. Aga aken oli kinni ja siis ma vahtisin neid läbi puuvillase pitsist kardina.Mõnikord käisime vanaemaga bussiga ringi sõitmas. Istusime akna all bussi peale ja sõitsime terve ringi ära ja tulime jälle akna all busii pealt maha :)

Kah oli vanaemal lahe rohelise kaleviga laud, kus sahtlites põnevad asjad ning karbitäied vanu pilte. See laud on nüüd minu töölaud :) ja enamus pilte siinsamas sahtlis. Kah oli tal üks välismaal elav sugulasest sõbranna, kellega nad kirju ja liiga ilusaid kaarte vahetasid. Neid ma siis imetlesin seal ka kindlasti rohkem kui üks kord.

Veel meeldis mulle vanaema juures õmmelda. Õmblusmasin käis jalaga, aga õmbles ainult ühte pistet. Vanaema ikka siis õpetas mind kah…aga ma ei mäleta et seal minu käe alt mõni lahe õmblustöö oleks väljunud…eks ta rohkem selline niisama pusserdamine oli.

Vanaemal oli maja taga ka väike aed-pikk aga kitsas ning aia keskel valge laud, mille taga siis ilusate ilmadega tööd sai teha. Ma küll ei tea mis tööd, sest mina käisin aias põhiliselt vaarikaid või tikreid söömas.

Õhtul vaadati televiisorit ja söödi värsket kartulit ning oma ööuned veetsin tigudiivani peal. Kusjuures seda diivanit tahaks ma ka hirmsast endale saada ;)…nagu kaasavaraks või nii…minuarust peaks ta veel siiamaani oma vana koha peal seisma…

Eks need suved vanaema juures olidki sellised nagu mina siin oma nõmmekodus veedan ja meelde tuli see tänu valgetele roosidele.

Need roosid on kuidagi nõmme omad. Ise nad siia aeda on kasvama tulnud ja igapäev kui ma oma koduväravast sisse tulen, tunnen seda sama lõhna, mis vanaema juures.

Vanaema juures see valge roosipõõsas asus täpselt keset hoovi ja isegi pissile ei saanud niimoodi minna, et sellest mööda poleks läinud. Vanaema põõsas oli hiiglasuuur :))))…äkki ei ei olnud ka…aga ma loodan, et meie 2 põõsast kasvavad ka ükspäev sama suureks.

Lõhnas ta imeliselt ja see roosilõhn ongi minu lapsepõlve suvede lõhn!

_MG_8574

2 Responses to suvel vanaema juures…

  1. Krentu says:

    minul tuleb ka selle roosiga vanaema meelde :) minu vanaemal kasvas see otse välisukse kõrval. alati käis üks kemplemine, et kas tasuks see roos maha võtta või alles jätta, sest väljaarvatud nädal või kaks, mil roos õitseb on ta ju tegelikult üks mitte kõige kenam kibuvits.vanaema tahtis aga midagi hoopis kultuursemat praaadsissekäigu juurda :) mina ei saanud küll aru, miks peaks midagi nii ilusat maha võtetama ja õnneks keegi seda kunagi ei teinudki. varsti-varsti saan oma aeda ka ühe sellise :)

  2. Ka minu lapsepõlvel on mairooside lõhn. Kahjuks ei ole mul oma aeda seda põõsast veel õnnestunud saada. Paar vitsakest on, aga nende kasvamine võtab kole kaua aega. Nii ma siis käin ja nuusutan võõraid õisi:)

Leave a Reply

