Ketlini ja matemaatika

_MG_2780

Meie peres arvutan mina. Kalle on ikka kõvasti rohkem loominguline inimene. Kus juures ma ikka ja jälle imestan, et ta siiski oskab väga hästi arvutada :)

Millegi pärast olen ma koguaeg arvanud, et Ketlin on rohkem Kalle moodi. Meeldib ju talle laulda ja luuletusi lugeda, joonistada ja kõike muud sellist, mis minuarst jääb matemaatikast natuke kaugele.

Noh kümneni oskas ta tegelikult juba ammu lugeda…ma enam isegi ei mäleta millal. Kuigi nüüd selgus lasteaias, et nad peavad oskama loendada ainult kolmeni ;).

Üks hetk luges ta 20-ni. Aga edasi on veel siiamaani raske…Ta oskab lugeda kümneid, aga ei tea mis number tuleb peale 29 näiteks. Kui siis öelda talle, et 30…siis loeb ise edasi 31..32…3…34 ja pärast 39 on jälle nõutu.

Ükspäev autos, aga küsis palju on 2+2. Selle asemele, et vastata, küsisime tema enda käest, et palju see siis on. Kalle lahkelt siis seletas kuidas näppude peale arvutada ja nüüd on see üks tema lemmiktegevus autos.

Peab tema käest kümne piires matemaatika ülesandeid küsima. Ükskord läksid nad Kallega nii hoogu, et Kalle küsis palju on 5+6 ja Ketlin mõtles ning ütles 11.

Aga loogikat tal ikka ei ole…näiteks kui küsida palju on 3+1…siis ütleb 4….kui küsida 4+1…siis mõtleb liiga kaua selleks, et seal näha loogikat ja kohe 5 öelda :).

Lasteaias räägiti, et lapsed ei saa eriti hästi aru eile-täna homme ning öö-päev seostest. Kontrollisin…tõesti ei saa…Kui väga suunata, siis vastab küll, aga lambist ütleb ikka, et eile lähme sinna :)

Ükspäev proovisime mingeid hulkade ülesannet ka…panime lauale hunniku pliiatseid, tegime hunnik ebavõrdselt pooleks ja küsisime, et kummas rohkem või vähem – ilusti teadis. Arvu järgi hunnikusse jagas ka ilusti.

Ja raamatutest meeldib talle neid kahe pildi erinevusi leida….need, et leia 4 asja, mida teisel pildil pole..näiteks.

Igasugu muidu loogika ülesandeid kah. Kusjuures viimasel ajal ta kohe ise tahab, et poest just neid raamatuid talle ostetaks.

Numbreid ja tähti kirjutab ka, aga oma peaga ainult oma nime. Pidevalt küsib, et kummale poole ta kirjutama peab hakkama….aga see on üks teine jutt…Lugeda ei oska kohe kindlasti mitte….vähemalt lauseid mitte ;)

Ühesõnaga…äkki ikka on minusse…kusjuures ma ükspäev vaatasin patsidega Ketlinit ja ta tundus nii minu nägu olevat. Noh kõik minu pildid sellest ajast on lihtsalt patsidega ;)

5 Responses to Ketlini ja matemaatika

  1. Katrin says:

    Ohh, kui nunnnnuu pilt :)))
    Ma ei ole Martini arvutusoskusi veel kontrollinudki ;)

  2. 2trilingual says:

    Selles vanuses ajataju paistab puuduma veel jah. Homme on tulevik, nii l2hem kui kaugem ja sama moodi on minevik yks (meie 4.7a pojal t2histab seda inglise keeles “last earlier”)
    V6i n2iteks, kui k2isime Doveri kindluses, siis kysis ta, kas vaenlased tulevad, arvates, et ikka s6da k2ib.

  3. karin says:

    mina vene keeles ajan siiani kohe päris reeglipäraselt eile-täna-homme segi :) ja arvutada ei oska ei eesti ega vene keeles :D

  4. krista says:

    ohh sellega tuleb mul veel meelde, kuidas me oleme Ketliniga inimeste vanuseid arutanud.
    Mina sain nimelt just natuke aega tagasi 100 aastaseks.

    Kallega tuttavaks saime me sõja ajal :)

    Sõja ajal tuleb sellest, et meil on üks 1936 aasta auto ja Kalle rääkis talle, et see on väga vana, et oli olemas juba enne sõda. Järelikult kui oli auto, olime ka meie…no ja meie oleme ju koguaeg tuttavad olnud :)

  5. 2trilingual says:

    Mis on 100 aastaseks olemise valem?

    Meil k2ib nii et jagab oma pikkuse nii neljaks ja pooleks tykiks ja siis m66dab mitu samasugust tykki mahub teiste pikkusele. Nii olem mina esialgu umbes 7-8 aastane.

Leave a Reply

