tordivõistlus IV

_mg_0668

Toimus meie järjekorde traditsiooniline tordivõistlus…ma vaatasin, et piisab kui ma lingin EELMISELE…siis seal on lingid teistele ka…ikkagi neljas kord juba :)

Sissejuhtauseks kergitan natuke koersaba ka. Nimelt üks armas ajakirjanik, kes mu blogi juhtus lugema, kirjutas meist ajakirja Toit ja tervis veebruarinumbrisse loo. No ma tegelikult tahtsin sellest ikka varem ka siin kirjutada. Ostsin ajakirja ja puha….aga see kadus kuhugi ära ja uut ma ei raatsinud osta, nii et see lugu jäi ära.  Igatahes oli armas lugu ja alles sellel päeval haakasime vist kõik tõsisemalt mõtlema, et siis mida teha. No tegelt ma räägin ikka rohkem enda eest…

_mg_0671

Minul oli seekord vaja teha soolane tort. Mitte ühtegi head mõtet ei tulnud ikka tükk aega pähe. Võileivatordid ei lähe üldse, sest nendega ei saa ma Kalle häält kindlasti mitte ja no paljude teiste omad on kah kahtlased. Üks võistleja praakis krevetid kah välja…hea et ma rohkemate inimeste arvamust ei küsinud :)

Ajakirjanik küsis meie käest, et millal siis ise retsepte mõtlema hakkate…esimese ehmatusega tundus, et mis nüüd meie ja ise ja Ingrid ütles veel, et milleks siis nii palju kokaraamatuid on ;)

Ühesõnaga segadust kui palju. Ühel öösel aga tuli üks mõte. Mul ikka öösel tulevad. Mõte tundus hea, ainult et asi oli ikka tordimõõtmetest väga kaugel. Kandsin siis seda iideepojakest kaasa ja aeg muudkui läks ja läks, kuni polnud enam proovitöö tegemist kuhugi lükata. Kutsusin siis degustaatori kah, et ikka 3 häält on 3 häält.

Sama päeva hommikul istusin veel tunnikese raamatupoes, et äkki tuleb seal mõnest raamatust ideelahendus, kuidas mu vormiroale tordivälimus anda ;). Ühe idee ma leidsingi ja selle ma ka õhtuks valmistasin.

Tähendas see seda, et 20 minutit enne “tordi” ahjus välja võtmist oli maja tossu täis, sest minu ilus koorik tilkus ahju põhja ja kärssas seal :)

Aga sisule anti roheline tuli…ainult et ikkagi see koorik ei lähe mitte ja muidu on ta ikkagi vormiroog :)

Võistluspäevahommikul mõlesin, et ahh teen siis pärmitaigna põhjale ja ostsin ka kõik vajaliku ära. Kui ma olin aga kausi välja võtnud, et tainast tegema hakata, mõtlesin ümber ja otsustasin ikka nö mõne tavalisema pirukapõhja kasuks. Leidsin ühe, kus oli natuke jahu, võid, riivitud juustu ja hapukoort. Kuna aeg sai otsa, siis sobis küll.

Järgmisena tegin sisu ja seal tegin ka otsustava vea ;)…Nimelt ma hakkasin oma vürtsikoguses kahtlema ja otsustasin panna vähem. Ei oleks pidanud panema..kohe mitte ei oleks pidanud panema. Aga muidu tuli ta täpselt selline nagu ma tahtsin ja ilma põhjata vormirooga teen ma meie perele edaspidi kah kindlasti veel…aga siis ma juba vürtsiga ei koonerda

Nii nüüd ma jõudsin siis nüüd võistluseni.

_mg_0684

Neli torti kohal tuli pildistamine :) Pildistatud, jagasime kahe kauapa tordid laiali. Lapsed ei said ainult loa vanemate taldrikust proovida…aga ütleme nii, et ega nad ka suurt ei hoolinud.

_mg_0686

Mina proovisin ikka igast tordist paar ampsu kohe ära ja siis tekkis segadus. Minu arust olid kõik väga head. Mida rohkem ma mõtlesin, seda keerulisemaks läks otsustamine. Aga noh otsustama ju pidi :)

Kalle jagas paberid ja tuli hindama hakata. Natuke elevust ja olidki tulemused käes. Esimene koht läks meil Helenale. Kusjuures kõik võistlejad olid tema esimeseks pannud. Nii et tegu oli rohkem kui ausa võiduga :).

_mg_0677

Tema tehtud oli teine soolane tort ja tegu oli tuunikalapirukaga, kus täidiseks oli tuunikalatomatis. No kui keegi luges paar postitust tagasi mustika lemmiksöökidest, see teab, et mustika hääl oli tal kindlalt olemas. Kuna Ingrid on meil ka rase, siis äkki tema oma kah ;). Igatahes oli see tort nii üllatavalt teistsuguse maitsega..sellise mida meie tavalisest kokaraamatust ei leia :) …  hoopis MInu Hispaania raamatust oli ta selle leidnud :)…ta saatis retsepti ka. Ausõna tasub proovida.

Empanada gallega

Täidis:
300 gr konservtuunikala
2-3 keskmist sibulat
1 keskmine paprika
2 tomatit
Küüslauku ja peterselli
Soola, jahvatatud paprikat, valget pipart
6 spl oliiviõli
Soovi korral pool klaasi valget veini

Peenesta kõik ained, jäta tomat kõrvale ja prae kõik rohkes
oliiviõlis. Poole peal lisa ka tomat ja maitseained. Lase kõik pehmeks
haududa ning pane jahtuma.

Taigen:
500 gr jahu
200 ml leiget vett
12 spl täidise tegemisest jäänud õli
1 pähklisuurune tükk pärmi
1 tl peenestatud punast pipart
Veidi soola

Vala kõik ained kokku ja sega niikaua, kuni tekib ühtne mass.
Vajadusel lisa vett või jahu ning jäta tunniks ajal rätiku alla
kerkima.

Valmistamine:
Tee taigen kaheks ning rulli mõlemad osad umbes mõne millimeetri
paksuseks. Üks osa saab piruka põhjaks ning teine katteks. Aseta põhi
rasvaga määratud vormi ja ning torka kahvliga kerged augud taignale.
Pane täidis peale ning kata teise osa taignaga. Suru näppudega servad
hästi kinni ning katte peale tee kahvliga taignasse pisikesed augud.
Võid ka teha ainult ühe augu piruka keskele. Pintselda üle
munakollasega ning küpseta ahjus 200-220 kraadi juures 45 minutit.

Minu ainuke küsimus tekkis, et millist pähklit suurusemõõduna mõeldud oli ;)

_mg_0673

Mina sain teise koha…nii et äkki ikka ma ükskord võin võita kah ;) Põhjast ma rääkisin, peale vokkisin kanafilee, porgandid, paprika, suvikõrvitsa, sibula ja küüslaugu. Maitsestasin India karri maitseainega ja kõige peale valasin muna-vahukoore segu. proovitööl oli mul ainult vahukoor ja siis jäi kõik selline pehme, siis nüüd kartsin, et ta voolab mul lihtsalt ära, nii et panin ühe vahukoore asemel muna :) Ja oligi nagu oma retsept :))))

_mg_0670

Kui me esimestel aastatel arvasime, et ohh mis soolase tordiga ei võida midagi, siis nüüd ma arvan, et Evelil ja Ingridil hea meel, et nad järgmine aasta soolast saavad teha. Nende selle aasta magusad oli väga head ja ma olen kindel, et kui mõnel üritusel oleksid nad ainukesed tordid, siis ma kindlalt võtaks teise tüki veel :)…aga mustikas nõudis oma ;)

_mg_0665

Tänu Ingridile on meil nüüd auhind ka. Ma küll ostsin selle juba eelmise aasta võistluseks, aga võitja seda kätte ei saanudki. Nüüd oli aga Ingrid nii tubli, et võttis selle minu käest ära ja lasi kogu vajaliku info peale graveerida ja võitja viis selle juba koju…

Ootame järgmist aastat…

10 Responses to tordivõistlus IV

  1. Age says:

    Ma kujutan ette kui põnev oleks ise ka sellisel võistlusel osaleda. Tõesti. Saaks kooki ja põnevust ka. Järjepidevuses peitub võlu, eks see mu kalli kaasa võistlus võlub ka sellega, et toimub igal aastal. Aasta alguses mõned inimesed helistavad ja pärivad, et mis-kus-kuna, puhkusegraafikut tehakse, tahaks siis vaba olla. Sel aastal toimub võistlus juba 12. korda.

  2. karin says:

    mul on see ajakiri alles ;) no et kui ikka tahad sellest ka kirjutada :D
    tõesti on väga vahva ettevõtmine!

  3. undiproua says:

    mulle meeldis kõige rohkem labidas :)))))

  4. No mina Pelgus istudes lugesin ajakirjast te tordivõistlusest (kuigi blogist mäletasin ka) ja suure põnevusega ootasin siis tänavust ülevaadet.

    Mis need magusad tordid olid? Šarlott näeb igatahes uhke välja.

  5. minu punkt läheb ettevõtlikkusele ja tegemislustile!
    ja labida osas oleksite pidanud vähemalt lumelabidale mõtlema:)

  6. nelladella says:

    Ooo, empanadad, mu lemmikud.. Tutvusin nendega 2002. aastal Tshiilis ja siiani pole leidnud “seda õiget” empanada retsepti. Katsetan seda, äkki seekord!?

    Palju õnne võitjale!

  7. evelynco says:

    Ma printisin võidukoogi retsepti kohe välja, ükspäev võtan ette. Mul küll Mustikat pole, aga tomati-kala kombinatsioon on lemmik ikkagi:)

  8. elisabeth says:

    juba huviga ootasin seda lugu ja oli ootamist ka väärt:)kindlasti proovin sinu vok-kooki, tundub väga minu maitsele …aga magusad tordid?

  9. […] kohe varsti tuleb meil jälle tordivõistlus. Ja ma nüüd harjutan, kõvasti harjutan kohe. Näiteks hetkel söön ma kolmandat […]

  10. […] Traditsioonid on jõudnud oma esimese juubelini ..jeeeeee …ajalugu on SIIN […]

Leave a Reply

