pildi töötlemine …

img_6316a

Üks asi on omada mingit programmi…järgmine level on see, kui sa sellest programmist mingit osa kasutada oskad…siis on vahepeal veel suur hunnik leveleid ja siis tuleb selline level, kuhu kuuluvad fännid. Need lahked itimehed, kes oskavad sellest programmist viimast võtta ja siis seda ka lahkelt maailmaga jagavad.

Vot selliseid mehi ma armastan. Kuna mina kuulun pigem sinna esimesse levelisse ja mul polegi mingit soovis sinna viimasesse kuuluda :)

No ja loomulikult olen minagi imetlenud siin väga paljude fotograafide töid, et kuidas nad küll ometi midagi sellist teha oskavad…aga näe polegi vaja ise osata…keegi teine on selle töö ära teinud ja isegi kui ei ole, mis siis. Loeb ju lõpuks ikkagi ainult see viimane vint ;)

Ma olen täitsa kindel, et ma olen hetkel nagu vasikas kevadel koplis ja paljud teavad, et see karjamaa on veel palju, palju suurem…aga mis siis…las mul olla see uus avastamisrõõm :)

Ühesõnaga olen ma avastanud actionid…kes teab mis need on, see teab…kes ei tea, siis polegi vaja teada. Mul on ka omad väiksed actionid, millest mulle on piisanud, sest enamus neid ma olen valmis teinud ise omaenda tarkusest. Osad olen saanud lahektelt kaastöötajatelt ;) ja nüüd siis leidsin maailmast terve hunniku juurde…

Oi kui lahe see on…võtad pildi…klõpsad actioni käima ja esialgu vaatad mis juhtub :)…natuke aja pärast, ma usun, et tean juba millist actionit ja kuhu ma tahan klõpsata ;) Esimesel pilgul leidsin nendest paarisajast ühe sellise, mis silma jäi ;)

img_6316

see sama pilt enne actionit ;)

Ja veel üks pilt enne-pärast kallist sõbrannast…

_mg_0546

enne

_mg_0546b

pärast

Ahjaa….kus mulle see silma jäi…näed SIIN ….vaadake, see nunnu poiss veel ise õpetab kah ;)…ja see ei ole mitte ainus koht..neid on veel palju, palju, palju…. ma nüüd enam ei teagi, kas pead oskama pilti teha või photoshopi kasutada ;)

8 Responses to pildi töötlemine …

  1. inga says:

    esmalt ikka head pildi tegemise oskust vaja. halvast pidlist ei tee ka photoshop imet. hea saab paremaks teha, mingi piirini… oleneb taotlusest.
    Ma ei kujuta ette, et kõik mu perepildid oleks fotoshopatud ja pärast keegi ei mäleta, millised me tegelikult olime! ;)

  2. karin says:

    mina viimasel loengul veendusin, et isegi fotokat pole enam eriti vaja. pildistamisoskusest rääkimata :D

  3. evelynco says:

    Väga ilusad pildid, eriti see esimene:))

  4. innushka says:

    Tubli! sa arened silmnähtavalt:) action´id säästavad aega ja see on nende suur pluss, ma usun, et fotograafide jaoks just eriti, kus jutt ei käi paarist-kolmest pildist
    ingale: mis on hea pildi tegemise oskus? milline halb pilt ja milline hea? kõik mis ma vajan on kvaliteetne pilt(hea resolutsiooniga), photoshopi abil saan ma ükskõik mis pildile “sõnumi” anda! Tundub, et sa ei ole asjaga kursis lihtsalt

  5. inga says:

    olen küll asjaarmastaja, mitte proff, aga nooo… hea pildi tegemise oskus tähendab ju, et pildil on fookus, teravus, valgus on paigas, infot on piisavalt sees. ja muidugi tõeliselt heal pildil on ikka sõnum/emotsioon juba enne töötlemist olemas, muidu on pilt lihtsalt materjal. aga nagu ma ka lisasin – oleneb taotlusest. Kui tegemist on reklaamfotoga, siis on muidugi lubatud kasutada kõikvõimalikke trikke (kui seda tehakse proffesionaalselt) ja igasugune hea resoga materjal on teretulnud. Aga ega selle ala ADd taha ka “sitast” saia teha.
    loodusfoto või pressifoto puhul ei tule kõne allagi, et võtad suvalise klõpsu ja siis mugandad endale sobivalt. ükski nende alade fotograaf ei aksepteeri sellist lähenemist – pilt peab ikka ehe olema nendes valdkondades.
    Krista leib on inimesed. Just inimeste kõige ilusamad hetked. Sel puhul ei pane keegi pahaks, kui ta oma head pildid veel paremaks töötleb. Aga ilmselt ei oota inimesed temalt, et ta piltidesse sõnumi, või tema piltide puhul “emotsiooni”, lisab. see peab seal ikka olemas olema.
    Aga justnagu ka Krista töö puhul on ilmselt hulganisti olukordi, kus klõps tuleb ära teha “nüüd ja praegu” ning tihtipeale ei ole kõik sugugi mitte nii paigas, nagu ta sooviks. Siinkohal on kindlasti photoshop suur sõber. Aga ma olen täiesti kindel, et ta naudib rohkem seda, kui juba pilte tehes ja alla laadides näeb, et suurem osa tööst on võttel juba ära tehtud. Annab väikese lisalihvi ja asi purgis.

    Vabanda, Krista, et niiviisi kolmandas isikus Sinust siin Sinu blogisabas, aga ei osanud kusagil mujal mulle mõeldud küsimustele/vihjetele vastust anda.

    Ja mitte tüli ei tahtnud kiskuda, vaid arvamust avaldada:) Mina lihtsalt pean lugu ehedast fotost:)

  6. innushka says:

    Ingale: no näed, siia me jõudsimegi:), photoshop on nagu kolmas käsi, seal kus puudu lisab juurde!
    kui me räägime Krista kontekstis, siis olen sinuga ühel meelel, mina avaldasin oma aravamust laiemas laastus ning muidugi ei ole ma nõus üldistusega a´la halvast pildist ei tee photoshop imet- teeb teeb ja kuidas veel! ei ole olemas halba pilti- on ebakvaliteetne!
    Mis puudutab ADd, sinu kurvastuseks olgu öeldud, et meil siin eestis ainult “sittast saia” tegemine käibki, sest tahetakse võimalikilt vähestega vahenditega(loe raha) hakkama saada:)

  7. inga says:

    tänud!
    püüan oma mõistetes korrektuuri teha ja võtan kasutusele halva pildi asemel mõiste ebakvaliteetne pilt:)

    eks see “sitast saia tegemine” paista meil siinmail silma nii mitmelgi elualal:P aga kes seda niiväga teha tahaks.. oli minu mõte.

  8. innushka says:

    Krista, väga vabandan, et me Ingaga siin omavahelist dialoogi peame:) selle korvamiseks jagan lahkelt sinuga sellist “kommi”:))http://thepioneerwoman.com/photography/
    siin on kõige paremad actionid, mida ma olen näinud ja muudki huvitavat fotograafiast:)

    lisan veel enda kohta, et tegelen graafilise disaini valdkonnas

Leave a Reply

