jõulumõõtmistraditsioon

Ma nende teiste jõulutraditsioonide juurde jõuan natuke hiljem…. nii et praegu ma räägin siis mõõtmisest…

Eelmine aasta oli ka….näed siin

See aasta me küll hilinesime päevakese, aga ma usun, et me ei kaotanud just palju sentimeetreid :). Ma ütlen ära, et mina oli pikem kui eelmine kord mõõtes, mida ei saa küll Kalle kohta öelda…kuigi ta ise ütles, et see ei ole vanadusest vaid vähesest joogast ;)

Aga tagasi laste juurde. Ketlin oli juba täitsa tegija ja teadis täpselt, et tuleb seista sirgelt ja jalad vastu seina. Seda käis ka ta Liisu juures kohe kontrollimas. Liisu leidis, et see on üks tore tegevus, sest ta sai olla ka korra tähelepanu keskpunktis ja kõik sebisid tema ümber.

_mg_9554

Ketlin tulemuseks siis 102 cm. Ma  arvan, et see on selline tubli keskmine tulemus, sest oma rühmas on tal temast peajagu pikemaid, aga ka lühemaid tüdrukuid. No ja mina ja Kalle oleme täpselt eesti keskmised…no st siis kui me noored olime ;)

_mg_9556

Liisu sai oma kriipsu kuhu on kirjutatud Keit Liis 2A täpselt Ketlini oma kõrvale. No vingerdas mis ta vingerdas, aga sama pikk on ta  :) ahjaaa et siis 85 cm :)

Oma selle võidu, mis tal oli sündides Ketlini ees on ta nüüd kahe aastaga nullik kahandanud. Peab ikka hakkama neid kell 10 magama panema, siis äkki kasvavad rohkem ;)…eriti Liisu, kes tikub viimasel ajal kogu kasvamise aja üleval olema ;)…aga no see on üks teine jutt…

Jätkame tradtsiooni…

13 Responses to jõulumõõtmistraditsioon

  1. maris says:

    no ketlin on siis ette rebinud, leevike on 101 cm.
    meil on traditsioon mõõta iga kuu 24. kuupäeval juba aastaid. aga teoks saab see umbes neli korda aastas.
    miks sa enda ja kalle mõõte ei pannud, saaksime neid ka võrrelda.

  2. karin says:

    kui sa saad kätte nipi, kuidas nad kell 10 voodisse magama jäävad, jaga seda teistega ka :)

  3. nelladella says:

    Mina imetlen emasid, kes on lastega koos nii kaua üleval. Ma armastan küll oma lapsi väga väga väga, aga sama palju vajan ma ka iseendaga olemise aega.. Nagu õhku. Nii et isegi kui meie pudinad tahaks üle 9 üleval olla, siis paha ema lihtsalt ei lase:-))) Mitte et nad seepärast hirmsasti pikemaks kui Liisu on kasvanud:-) Samuel on 87 senti. Koduste mõõtmistulemuste järgi, mis tähendab, et vabalt võib ka 85 või 92 olla:-))

    Ja nüüd pisikesed musurullid pugege põhku. Tead kui palju saab üks täiskasvanu õhtusel ajal tehtud kui tited magavad? Mõnusaid asju tehtud – raamatuid loetud, kampsuneid kootud, pilte sorteeritud, meeleheitel koduperenaisi vaadatud (kohe hakkab ja mul lapsed üleval.. oioi:-)) ja palju palju muud.

    Tegelikult ma tean, sa teed seda varase ärkajana hommikul.

    Tsutsufrei ja kalli kalli ja kaunist pühadejärgset aega!

  4. helenneleh says:

    Mu kaheaastane on näiteks viimastel andmetel 98 sentimeetrit. Aga ta on raske ka (ja mitte vähe) ja praktiliselt algusest peale nii kaalu- kui pikkuse tabelis kõrgelt üle normi.

    Aga Nelladella – kuidas sa saad oma lapsed magama sel ajal kui sa tahad? Kas selleks on mingi eriline nipp või erilised lapsed? Minu oma läheb vara magama juhul, kui käib lasteaias. Kui ei käi, nagu praegu kaks nädalat, siis trallitab poole ööni ja väevõimuga ei ole teda lihtsalt võimalik magama suruda. Nii, et kui kellelgi on mingi võlunipp, siis palun jagada, sest ma kuulun ka nende vanemate hulka, kes tahavad seda aega, mil lapsed magavad ;)

  5. Anu says:

    meil on selline hea laps, kes tundes, et on väsinud, ajab vanemad kohe unejuttu lugema :) unejutt ma arvan ongi see präänik, mis tekitab tahtmise magama minna ja ka aitab uinuda. väiksem laps on unejuttu kuulnud tänu oma suurele vennale juba imikust peale, algul andsin talle beebiraamatuid voodis sirvida ja nii aastaselt hakkasin lugema nii suurele kui väikesele eraldi jutte.

  6. nelladella says:

    Meil unejuttu ei loeta. Samuel lihtsalt ei taha. Mina unistan unejutu lugemise ajast küll, et kuidas ma panen kummagi lapse oma voodisse, ise istun tugitooli nende vahele ja muudkui loen toredaid raamatuid. Lindgrenit ja muud:-) Tõenäoliselt läheb selleni aga paar aastat veel aega.

    Meie pere vara magamaminemise “nipp” on see, et oleme neid mõlemaid sünnist saadik 8-9 ajal ööunne pannud. Nii et see on vist harjumus. Muidugi tähendab see ka kella 7-8 paiku tõusmist, nii et kahe otsaga asi:-) Aga meile selline korraldus sobib, ma nagunii pole hommikuti pikalt magaja.

    Aga toimub kella 20.30 ajal magamistoas midagi sellist. Issi läheb Samueliga (2a2k) ühte tuppa. Samuel oma voodisse, issi oma. Juhtumisi on need täitsa kõrvuti. Soovivad teineteisele head und ning issi paneb silmad kinni ja keerab selja. Samuel aga laulab ja lobiseb, siis hakkab visklema ja mugavat asendit otsima ning umbes poole tunni pärast kukub ära. Kõige oilulisem on issil vait olla. Dialoogi laskuda ei tohi, sest siis jätkub see arvatavasti keskööni:-) Samuel teab täpselt, et unne jäädes ei räägita. Nii et laulab iseendale unelaulu. Kui siis issi päriselt pole seal magama jäänud, siis tuleb ta alla ja hakkabki meie oma aeg.

    Titukese (6k) magamapanek on selle võrra kergem, et tema uinub tissi otsas, kõrvaltoas siis. Teeme seda ühel ajal, siis saabub ka kvaliteetaeg enamvähem samal ajal.

    Sellised nipid sis meie peres. Tegelikult siiski harjumused.

    Nele

  7. helen says:

    No sellega meil probleeme ei ole, et kui poiss on väsinud, siis ta ka magama läheb – juba vähemalt aasta võtab siis ise oma asjad ja emme (või issi) kaasa ja siirdub magamistuppa. Kui aga väsinud pole, siis teda voodisse väga ei meelita ja kui ka õnnestub, siis ta seal väga pikalt ei püsi ja oht tüli puhkemiseks on küllaltki suur.

    Probleem pigem see, et kui just lasteaias ei käi, siis meie energiapomm väga vara ära ei väsi :D. Ja no päev läbi mööda linna joosta ja möllata ei jaksa lihtsalt ise. Aga ega tegelikult väga suurt muret pole ka, sest järgmisest nädalast jälle lasteaed töötab ja siis on varajased õhtud (ja sellevõrra ka varasemad hommikud) garanteeritud.

    Aga jube huvitav on kuulata-lugeda, kuidas teistel asjad käivad :)

  8. maris says:

    ehee, meil ka vanasti magas laps alati pool kümme kuni kümme (minu jaoks on see vara, sest ma siis ise läksin ikka ühe paiku, oma aega oli oi kui palju) ja ma kõigile rääkisin, et pange aga lapsed vara magama ja on mõnus olemine. kui umbes kolme aastase lapse kõrvalt nägin, et ööuni hakkab hiljemaks venima, kuna ta lihtsalt pole väsinud, siis jätsin kõpsti päevaune ära ja jälle jäi laps kenasti pool kümme magama.
    aga siis tuli lasteaed. seal ju magatakse päeval ja kui ta on ikka seal tund-poolteist lõõsanud ja kolmest ärganud, siis ausalt öeldes on ta kell üheksa-kümme alles väga virge. kui lasteaiapäeval 11 voodisse saab ja magama, on super hästi. tavaliselt jääb hilisemaks.
    seega, nele, imteleda pole midagi. kui ikka pole und, siis ei saa ju last voodisse aheldada. pealegi ei erine õhtune aeg mul eriti, kas laps on üleval või pole. selline kolme-neljane mängib nagunii ise ja sa saad ikka rahulikult raamatut lugeda või pikutada või arvutis olla või rääkida.

  9. krista says:

    no näiteks praegu on kell kohe 12 öösel ja kella poole üheksa ajal tuli juku mängutoast sünnipäevalt…peaks ju olema juba ammu jalust niidetud…aga ei mängivad vaikselt mõlemad koos…ei mingit jonni ega kaklust…ja ütleks, et mind nad ka ei sega, ma võin kasvõi ise magama minna kui tahan…näiteks eile ma kella kaheteistkümne ajal läksingi…je nemad mängisid oma toas edasi kuni nad siis kella ühe ajal tulid mind alla otsima…
    aga meil see nele moodi magama panek näeks lõpptulemusena (kusjuures mitu korda kontrollitud) et poole tunni pärast tuleb Ketlin vaikselt alla ja ütleb, et olge nüüd tasa, issi magab ;)
    Isegi kui ketlin lasteaias käib ei jää ta enne 11 ikka kindlasti magama…ja kuna meie kokkulepe, et võib üleval olla kui hommkul ei ole jonni, toimib, siis pole mulle probleemi.
    Ja alla aastastena ei ole ma neid mitte kunagi ilma endata õhtul magama saanud jätta…
    ahjaa Kalle loeb lastele unejuttu…kui nad minuga magama lähevad, siis on reegel, et igaüks loeb ise oma raamatu ja seda siis nii kaua kuni esimene ära väsib ;)

    ja see ei tähenda, et ma ei unistaks sellest, kuidas piisab sellest, et hüüda, kell on 9 marss voodisse ;)

  10. krista says:

    kusjuures mis mulle veel selle mitte varase magama minemise juures meeldib (mitte et ma ei teaks, kui kasulik on vara magama minna)…et meie käime peaaegu igal pool koos lastega ja ma näen kuidas paljud pered ennast kella 8 ajal juba lahkuma sätivad, sest lapsed lähevad magama…mis siis et pidu alles kell 7 algas :) ….meie väike meelelahutus on kinos käimine ja selleks tuleb enamasti lapsed vanaema juurde viia…ja kui vanaema jõuba koju kell 6…siis me ei saakski mitte kunagi kinno minna, kui lapsed kell 9 magama läheks :)….vot niimoodi mõtlen mina enda peale ;)

  11. maris says:

    no ja pluss on muidugi ka see, et saab ise ka hommikul kaua magada, kui kõik magavad. aga tööpäevadel tuleb ju ikkagi ärgata….
    aga ilmselt saaks asja parandada nii, et lasteaia hommikul ärataks juba 6.30 nt üles. meie tõuseme ka töö- ja lasteaiapäeval kell 8. võibolla siin konks ongi. et 23-8 ja lasteaias tund-poolteist ongi äkki kolme-neljasele paras?

  12. nelladella says:

    Meie kahene ja kuue-kuune veel omaette ei mängi, sellest ka lapsevanemate suur rõõm nende varase magamamineku üle;-)

    Eks paistab, kuidas tulevikus on, sest ma tahaks ka kinno.. :-) Tegelikult teatrisse. Muidugi saab ka nii, et keegi tuleb meile neid hoidma, paneb nad kell 9 tuttu ja ise vaatab telkut või loeb raamatut. See ka tore lapsehoidmidviis ju:-)

    Aga tegelikult on parim ju see, mis igale konkreetsele perele parim on. Ja seda ma siiski ei usu, et lapsed vaid 22-02 kasvavad. Okei, võib olla on kasvuhormooni eritumine sel ajavahemikul aktiivsem, aga kuidas see hormoon teab mis kell on??? Pigem on see ikka seotud lapse enda rütmiga.. Et näiteks tund pärast uinumist hakkab erituma ja on aktiivne nelja tunni jooksul. Näiteks. Aga ma ainult ARVAN seda, teadmisi kahjuks ei oma..

  13. […] meie jõulutraditsioon. Kõik lapsed tuleb ära mõõta. Me oleme seda juba mitu aastat teinud ja ära kolides kirjutas vanaisa kõik mõõdud seina pealt üles, et saaksime uude kohta […]

Leave a Reply

