piparkoogitegu

_mg_7387

Ma just ükspäev sain Kalle käest kiita, et ma ikka lasteasju üles kirjutan..ausõna ei mäletaks muidu midagi :)…ja mis siis, et osad asjad on jäänudki kirja panemata tuleb  vahel mööndusi teha ja mõned asjad ikka hilinenult ka kirja panna…näiteks….

_mg_7402

Meie oleme kohvikus käijad. Ma arvan, et iga nädal korra me kindlasti jõuame kuhugi. Viimasel ajal järjest tihemini näiteks Noppi. Nii jäigi seal silma kuulutus, et üks pühapäeva hommik saab seal piparkooke kaunistada. Ma üldse ei häbenegi öelda, et on ütlemata mõnus kui keegi sinu ja su laste järelt kõik sodi ära koristab, nii et panime ennast piparkoogi teole kirja.

Pühapäeva hommikul olin koos lastega kõpsti kohal ja ütleks, et ega ma ei olnud ainukesed :) Õnneks unised armastajad, keda pühapäeva hommikuti seal tavaliselt hulgi on, ei olnud veel üles ärganud, nii siis vallutasid lapsed kõik vabad ja ka mittevabad lauad ;)…see viimane tähendab seda, et loosi läksid ka kõik mängunurga toolid ja lauad.

_mg_7401

Kui meie …eheee… Ketlin ja Liisu alustasid oli kaunistusmaterjali ohtralt saadaval. Päris paljud väiksed käed ei jätnud seda võimalust kuidagi ka kasutamata ja enamik piparkooke sai ülirohke kaunistukihi. Vanemad siis suure jäädvustamise kõrval käisid suuri kuhilaid nonparelle purkidesse tagasi toppimas. No kui piparkook enam kaunistuse alt üldse välja ei paista tuleb lugeda, et kaunistust sai natsa liiast.

_mg_7381

Liisu, veel väike, kaunistas viisakalt oma 2 piparkooki ära ja läks mängima, kui samal ajal tuli Ketlinit veenma asuda, et kas 6 piparkooki on juba piisav või mitte…. Tema valis juba teadlikumalt kaunistusi, kui ikka hamba all karjuma hakkas, tuli ka piparkoogi pealt uuesti lahti kiskuda.

_mg_7383

Meie väiksesse naiste seltskonda tuli naisi veel juurde ja nagu tavaliselt siis ikka, olime me seal nii esimeste kui ka viimaste kaunistajate hulgas. Piparkoogid saime ilusti kaasa pakkida ja tänaseks on nad ka ära söödud. Ütleme nii, et nii suure koguse kaunistusega ei ole neid mitte kerge süüa ja üks korraga on juba liiast ;)

_mg_7398

Igatahes oli ütlemata õdus  hommikupoolik tuttavalt  mõnusas seltskonnas ja koha kohta ütlen ainult, et lähme jälle…

_mg_7446

Aga päriselt…piparkoogitainast ma tegema ei hakka…vähemalt sellel aastal küll veel mitte…piparkooke…hmmmm…kah ei ole kindel. Üldjuhul neid keegi meil ei söö. Kui me kodus midagi teeme, siis kaunistame poepiparkooke. Noh ma olen vähemalt aus :)

4 Responses to piparkoogitegu

  1. maris says:

    Aga meie tegime eile piparkooke. Ostsime 500 grammise paki tainast ja küpsetasime sellest ära VEERAND ehk ühe plaaditäie. Kaunistasime muidugi ohtralt. Õhtupoole sõi Leevike piparkookidel kaunistused pealt ära. Nagu ikka, kooke ei puutunud. Täna nad tegid lasteaias ka piparkooke ja Leevike juba hommikul ütles mulle, et seal ta sööb ikka koogid ka ära, mitte ainult glasuuri, kuna muidu pole viisakas. Ma õhtul kasvataja käest küsisin ja tõesti oligi söönud – mõlemad kaks piparkooki, mis ise oli valmistanud.
    3/4 taignast on meil aga alles ja ma ei ole kindel, et see kasutust leiab. Sest tõesti, ma ei tea isegi kedagi, kes piparkooke päriselt ka sööks.

  2. lennuk says:

    Ilusad piparkoogid!
    Aga tainast olen mina sellel aastal teinud kilode viisi. Mis on 40 naela kilodes? Vist umbes täpselt 20 kilo.
    Ah, et miks nii palju? Ma tegin müügiks, kui teisel pool maakera sellist kraami ei müüda! Läks nagu soe sai, kui mitteöelda… soe piparkook.
    Nüüd tahaks ka kaunistama hakata!

  3. Marje says:

    Meie peres süüakse küll kõik piparkoogid ära. Ja päris kiiresti:)

  4. Katariina says:

    Meil sööme ka sel aastal ainult glasuuri piparkookidelt ja puhtalt seetõttu, et poetaignast valminud küpsetised murraks muidu hambad.
    Aga pole hullu, sest glasuuri jagub. Nagu Krista piltideltki näha ei tea tänapäeva lapsed midagi ühest glasuuriribast, mis ainult piparkoogi ääri kaunistab.

Leave a Reply

