Kuidas ma jälle kursusel käisin…

1

Ma ei hakka ennast kordama sellega, et mulle kohe meeldib kursustel käia…ma koguaeg unistan, mida kõike ma veel õppida kavatsen. Kursustega on see hea, et seal tavaliselt keegi ei kontrolli, kas ja mida ma õppisin, aga seda enam läheb mulle korda mida ja kuidas seal räägitakse.

Nüüd ma siis räägin sellest viimasest kursusest. Keegi seal ei küsinud, mis ma sellest arvasin, nii et ma arvan, siis nüüd siin.

Kursusel oli 7 loengut ja ma võtan need järjest.

Esimesel loeng oli Kaupo Kikkase oma. Seda, et ta väga mõnus ja vahetu suhtleja on, seda ma tean juba aastaid. Sellest päevast alates, kui ma esimest korda teda kuulama sattusin. Nii lummatud, nagu siis, ma enam ei ole ju :)))), aga mõnus kuulata on teda alati. Samas oli mul ka natuke tunne, et ta ka ise pole enam nii lummatud :)))

2

Aga see selleks. Pool tema loengust oli nauditav ja huvitav. Ta näitas oma lemmikute töid ja seletas, miks just need tema lemmikud on. Teine pool, kus ta näitas oma töid, minu jaoks enam nii huvitav ei olnud, sest ma olin neid ju mitu-mitu korda juba näinud :))), aga äkki kõigil ei ole nii palju aega, et pidevalt aega mööda fotograafide kodukaid kolada, nii et neil oli äkki huvitav :)

Teine loeng oli Koshkini oma.  Tema on hea udupea. Ta ise ka ütleb seda…hakkab rääkima ühest asjast ja ei tea ise ka kuhu ta välja jõuab. Kuna kiire publikukontroll tõestas, et pea pooltel polnud stuudiost õrna aimugi, hakkas ta algusest peale. Minu arust liiga algusest, aga kes mul käskis sinna siis ronida. Raske on muidugi mõista sõna edasijõudnu, aga see selleks…. Kogu õhtu minu jaoks vedas plussiks paar valgusskeemi, mis ta ta ka ilusti ära seletas, nii päris maha see aeg visatud ei saanud :)

3

Kolmas loeng oli väga huvitav. Kunstiteadlane Heie Treier rääkis kunstist ja väga nauditavalt rääkis. Minu jaoks oli see üks kogu selle kursuse kõige huvitavamaid loenguid. Ja ohh kus tal oleks olnud veel rääkida….

Ma natuke tegelt kahetsen, et ma seal kõiki neid nimesid üles ei kirjutanud, aga küll need nimed tulevad mu ellu tagasi, kui neid vaja peaks minema.  Samas ma tunnistan ausalt, et ega mina suurt kunsti hinnata ei oska. Ma oma arvamust teiste arvamuse järgi kujundada ei taha ja kui ma ikka aru ei saa, siis nii ma ka ütlen. Ja mulle juba “õmblejana” avaldas muljet kui kunsti taga on ka natuke tehnilist oskust :)

Neljas loeng, aga tõmbas täielikult  mu just positiivseks muutunud arvamuse kursusest kolinal alla. Kui inimene istub 2 tundi klassi poole seljaga ja suhtleb meiega nagu kuskil mingis tobedas seebiooperis, kus inimesed vaatavad ühes suunas, siis see ei lähe üldse. Kui veel lisada, et inimesel tegelikult ka suurt midagi öelda ei olnud ja pea kõikidesse küsimustesse ilmse üleolekuga suhtus, siis pole rohkem vajagi :)))

Küsiti siis suure reklaamifotograafi käest, et kuidas saab jala ukse vahele ja vastus oli, et ei kujuta ette ja ega keegi ikka kedagi alagajt küll palkama ei hakka, ei ole see ju mitte see vastus, mida innukas õpilane kuulda tahaks. Äkki peaks kodulehe tegema…aga kui teete nõmeda kodulehe, siis ega see küll ei aita, ega ma ei tea milline on hea kodulehekülg…jne…

aaa…ja sellel töödega väga hõivatud reklaamifotograafil ei ole oma kodukat, sest tal on väga palju tööd :)

4

Viies loeng oli aga tõsiselt innustav. Loodusfotograafi Arne Aderi loeng oli ettevalmistatud ja mõnus kuulata. Ma ei ole küll kunagi varjanud, et ma looduspiltidest suurt ei pea, aga kui inimene räägib huvitavalt ja oma jutu ka mõnusalt “illustreerib”, siis olen mina väga tänulik kuulaja.  Näitas veel lisaks paari lahedat uut tehnikavidinat. Mis siis, et ma olen enam kui kindel, et mul neid kunagi vaja ei lähe, oli see ikkagi põnev :) Kogu tema loeng oli nii innustav, et ma kogu tee koju minnes veel mõtlesin, mida kõike ma teha tahaks, võiks, peaks.

Kuues loeng oli Urmas Ääro oma. Ma ei saa aru, kuidas ta seda suudab. Isegi siis kui ma lähen sinna ilmse eelarvamusega, et sellest ma tean midagi, tuleb loengus välja, et sõidan mingi võrriga, kui mul endal garaazis seisab porshe. Ja ma ei saa aru, miks ma selle porshega küll ei sõida… Igatahes oli väga põnev pilditöötluse loneg…isegi nii põnev, et ma kohe kindlasti pean minema tema järgmisele kursusele….no ikka sellepärast et selle porshega sõitma õppida :)))

Siis oli nädal pausi, kodutööde jaoks ja viimases loengus vaatasime Kaupo kriitilise pilgu all kodutöid. Esimene mulje oli, et väga erinevad inimesed olid kokku saanud ja tööde põhjal võib öelda, et raske olekski kõigile meeldida. Minu jaoks oli palju positiivseid üllatusi, aga ka osade väga kõikuv tase. Kui üks poiss oli võitnud ühe pildiga ühe võistluse, siis teised tema tööd küll muljet ei avaldanud. Samas üks väga tüütult jutukas noormees oskas küll pilti päris hästi teha. Paar pilti olid tal kohe sellised väga väga head. Igal ühel, kes oma töid julges näidata oli, olid ka vähemalt paar pärlit kaasas, kui kui muud ei olnud, siis idee oli super…no vähemalt minu jaoks :)))

5

Kuna minu suur poolehoid kuulub naisfotograafidele, siis kaks nendest olid väga tublit tööd teinud. Üks oli narkopessa pugenud ja sealt ikka väga õõvastavad aga samas superhead pildid teinud, ning teine fännab tõsiselt ralliautosid krossimehi ja pisikesi karte :)))….

Selle sama narkoseeria autori pildid avaldasid üldse mulle kõige rohkem muljet, no ta oli ka pea ainuke, kellele veel meeldis inimesi pildistada. Kusjuures ta stuudioloengus rääkis, kuidas Koshkin olla talle kunagi öelnud, et ära sina küll enam kunagi pilti tee :)))

Samas oli Kaupo väga tubli ja ükski õpilane küll pisarat ei poetanud, nagu seda juhtus aastaid tagasi ühel teisel kursusel… mulle ütles ta, et kui ta oleks ema väikese lapsega, siis ta plaksutaks käsi ja hüüaks – pildista mind, pildista mind :))))

6

Ma tegin ka kodutöö…ideepojake oli juba mitu päeva varem peas, aga tegema jõudsin hakata täpselt 3 tundi enne viimast loengut. Väga viisakas Liisust, et ta ilusti magas :) , aga ikkagi oleks võinud varem tegema hakata :))))

11 Responses to Kuidas ma jälle kursusel käisin…

  1. maris says:

    heie treier

  2. krista says:

    aitäh parandasin ära…

  3. p6rgukiz says:

    Su pildid avaldavad mulle muljet :)
    Ja loomulikult oskad Sa nii kaasahaaravalt kirjutada, et kõik jutt peab ühe hingetõmbega ära loetud olema :)

  4. Katrin says:

    Nii lahedad pildid! :)

  5. Lintsik says:

    Kas sina Krista tegid need pildid? See neiu piltidelt on mu vana kooli6de:) Naljakas, kui vaike see maailm ikka on. Superilusad pildid!

  6. karin says:

    ma olen siis nüüd algajate kursusel kirjas. kuigi ikka hing väriseb. need kodutööd ja… ja kui veel sinu pilte vaatan. oeh… ja mulle jälle ei meeeldi väga inimesi pildistada. aga kesse neid majade pilte ikka vaadata viitsib. raha on veel maksmata :D

  7. krista says:

    Karinile – ära sa üldse muretse, keegi kuskil näpuga järge ei aja ja sulle otsa ei vaata kui sa ka mitte ühtegi tööd ei esita. Ja ma ütlen, et seal meil oli vist ligi 20 inimest ja peale minu oli vist 2 inimest, kellel ainult inimesesd piltide peal olid…ja need kellel olid muu hulgas inimesed, olid muud pildid paremad.

    aga naljakas jah…täna on mitu inimest imestanud, et need minu pildid on…kusjuures see on üks parimaid komplimente minu jaoks :))))))…aitäh!

  8. maris says:

    karin, mina käisin seal algajate kursusel hiljem kui krista ja meil oli 30 inimest kindlasti. lõputööd esitas umbes 10. osadel polnud üldse fotokatki, tulid niisama kuulama ja vaatama. iga üks saab seal kursuselt just nii palju, kui tahab. see pole kool, vaid kursus.

  9. Marje says:

    ma ka jaanuari algajate kursusel kirjas. ja mõista mõista kes pani mõtte idanema… ja fotokat mul endiselt pole…
    Sinu areng on aga silmnähtav võrreldes aastaga 2005 (kui ma ei eksi), mil sa oma esimese päris fotoka ostsid:)

  10. Pille says:

    Mina tahtsin öelda, et need pildid on täiesti vapustavad. Ja need kompositsioonid, kuidas asjad on kokku pandud. Mulle meeldib, et neil on tõesti mõte ja hing sees.

  11. nelladella says:

    Ma arvan samuti, et üks asi on head fotokat omada ja kursuselt teadmisi saada, aga hoopis kõrgem level on objekti “näha” ja sobivalt kaadrisse paigutada. Ikka see sama ütlemine, et mis on vahet kunstnikul ja käsitöölisel. Ühel neist on idee. Teostada suudavad mõlemad.

    Aga enamus inimesi mõtlevad, et head pildid on otseselt seotud fotoaparaadi kallidusega.. Paraku.

Leave a Reply

