üks verstapost…

Sissejuhatuseks ütlen, et sellel kohal on sellel pildil ainult illustreeriv tähendus ;)

Ma olen viimasel ajal imetlenud, nagu ma ka ükskord juba kirja panin, tänapäeva noori, kes üksteist nähes kallistavad. Meie ajal küll nii ei tehtud. Ma muidugi ei tea, kas meie kant oli erand või mitte, aga mitte kunagi kellegiga kokku saades ei kallistatud. Ei tüdrukutega veel vähem poistega :)

Ma mõtlen siis kooliajal ja lihtsalt sellist sõbralikku kallistust…

Praegu aga lapsed kallistavad :)…

Ja niimoodi ringiga jõuan ma oma lasteni. Kõik meie puuduvad kallistused elatakse ju laste peale ja niimoodi siis olengi oma pisikesi juba beebist peale teisi kallistama utsitanud :)…nii armas ju…ja vahel kallistavadki nad juba täitsa omaalgatuslikult….

Ketlin käis aasta aega nö sõimes ja seal ei kallistanud omaalgatuslikult veel vist keegi. Vähemalt ei näinud ma seda ise oma silmaga kunagi. Nüüd sellest sügisest läks Ketlin aga täiesti uude lasteaeda ja paar päeva tagasi ma seda esimest korda nägingi.

Häbelikult ja külg ees nagu tavaliselt läks Ketlin rühma uksest sisse…ühe käegqa hoidis veel minust kinni ja vaatas, mis juhtuma hakkab…

Kuskilt tagant toast tuligi terve kamp eesotsas Birgitiga, kes rõõmsalt hüüdis, et näe Ketlin tuli ja kohe käed Ketlinile kaela ümber pani. Nii armas…selle peale võtsid teised ka järjekorda ja niimoodi nad siis teda kallistasidki :)

Minul emana tuli kohe liigutsepisar silma :)

Ketlinil on lasteaias veel päris mitu sõpra juba. Mia, kes on hästi jutukas ja minu arust sotsiaalselt väga (kuidas ma ütlen hästi, aga mõte on umbes selline) arenenud. Temaga saime ükskord lasteaia väravas kokku…siis ta mõtles natuke, ütles, et tavaliselt ta hommikuti teistega rääkida ei taha…ja selle lause lõpetuseks võttis lihtsalt Ketlinil käest kinni. Teised tüdrukud on tal vahelduva eduga sõbrannad, aga need 2 nime on alati nende hulgas.

Poisid meeldivad talle ka..või siis tema meeldib poistele. Nimelt Ketlin meil naerab alati kõigi “naljade” peale. Ja poisid on alati üliõnnelikud sellise tänuliku publiku üle :). Üks poiss igatahes teatas õhtul koju minnes, et tema läheb täna Ketlini juurde. Meie emadena otsustasime, et vara veel ;)…aga igatahes on tal seal minu arsut lahe seltskond koos :)

6 Responses to üks verstapost…

  1. sirliiz says:

    Nii armas :) Ja see pilt on lihtalt imeilus!

  2. kristel says:

    lahe! ja meie lasteaias on sellest veel sammuke edasi astutud – näiteks eile kui ma enda tüdrukutel lasteaias järel käisin, tuli üks meie rühma tüdruk riietusruumi hüvasti jätma ja tegi mõlemile otsa ette musi! koduteel siis selgitati mulle, et see olevat neil rühmas täitsa tavaline komme otsa ette või põsele musi teha. minu meelest väga armas!

  3. Mõned nädalad tagasi hakkasime Margaretiga lasteaiast õhtul koju tulema. Õpetaja tuli uksele hüvasti jätma, lehvitasid siis vastastikku ja Margaret pöördus minekule. Hetke pärast pööras tagasi õpetaja poole, ajas käed püsti ja ütles:”Kalli ka!” Õpetaja oli pisarateni liigutatud, mina särasin vanemlikust uhkusest veel terve kodutee..

  4. Age says:

    Kaspar nüüd juba natuke häbeneb kallistamist, kahju. Minu kallistamine avalikult pole enam eriti “in”. Kuid mõnikord ta unustab end ja kallistab mõnuga. Marta kallistab oma suuri sõpru küll hea meelega, aga temaga käib ühes rühmas vahva poiss Karl, kelle elu eesmärk on Martat kallistada ja musitada. Vot see ei meeldi Martale absoluutselt. Aga Karl on visa ja ei anna alla, Marta ka muidugi ja kisab kõva häälega.

  5. inga says:

    :)
    mina elan hetkel kahe tsooni vahel. tüdruk – 15 – tõrgub viimasel ajal millegipärast:P poiss – 15 kuud – veel ei oska päriselt kätega kallistada. Kui kalli küsida, siis ta tuleb ja toetab pea mu õlale ja vaatab ise kavala näoga otsa:)
    aga kogu see lugu, et miks ja kus ja kui palju… see on ikka perekondadest. kui mina väike olin, siis ei kallistanud meie peres keegi. ei vanemad meid ega omavahel jne. ehk siis see oligi nagu võõras ja sellele ei osanud nii mõelda. nõuka-aegsed inimsed olid üldiselt nö vaoshoitud. aga kindlasti mitte kõik. õnneks:)
    mul oli aga õnne juba 15 aastat tagasi esimest korda emaks saada ja sest ajast on kallistamine koguaeg kaardil olnud. ja kallistame me ikka peaaegu kõigi sõbrannadega, sugulastega, nüüd ka emaga ja alati vennaga:) aga on mõned inimesed, kellega on kuidagi kohmetu, tundub, et nad ei taha vastu võtta, siis ei sunni peale ka:)
    no ja loomulikult kallistame me ka mehega koguaeg ja see tähendab, et meie lapsed kasvavad üles seda nähes ja peavad seda juba normaalseks.
    ehk siis tänapäeva noored on juba üles kasvanud vabas ja avatud ühiskonnas, mistõttu oskavad nad ka avatumalt teineteisega suhelda. mis mulle veel hästi meeldib on see, et noored kiidavad teineteist (olgugi siis kasvõi ainult läbi neti, aga ikkagi). ma ei mäleta, et meie omal ajal oleks sõbrannadega kiitnud teineteist a’la kui ilus, kui lahe või tark sa oled.
    eks eestlasel ole vist ikka olnud raske teisele kenasti öelda. õnneks virtuaalselt tuleb see paremini välja ja annab kinnisevõitu eestlasele ka võimaluse kenam inime olla:) ma loodan, et see “kenasti ütlemine” kandub virtuaalsusest ka päris-maailma tasapisi ja me kõik saame seeläbi jälle paremateks inimesteks..

  6. Krentu says:

    See on tohutult ilus pilt!
    Ja kallistamine on tõesti perekonniti erinev. Minu suguvõsas on ema poolt vene verd ja me oleme kogu aeg kallistanud. Ma ei kujuta üldse ettegi, et ema või õde tuleks mulle külla ja ma ei kallistaks teda. See on sama, kui ma ei ütleks tere. Samuti kallistame Andresega :) Ja lastega…
    Aga nt Andrese vanaema olevat Andrese ema lapsepõlves kogu aeg kallistanud ja nüüd tal on täielik kompleks kui naisterahvas tahab teda kallistada. Mul on nii imelik öelda lihtsalt head aega ja ära minna, ilma et kallistaks :)
    Kallistamine annab tohtult energiat ja on üks väga oluline tegevus lähedaste vahel, mu meelest :)

Leave a Reply

