Lapsepõlvemälestus

See oli umbes täpselt 24 aastat tagasi kui ma oli kümne aastane ja lõpetanud kolmanda klassi. Just kolmanda klassi kevadel jõudis minu ellu sõna peika. Nimelt oli meil siis esimest korda klassiõhtu ja seal pidi poisid tüdrukuid tantsima võtma ja pärast käidi ringi ja uuriti, et kas ta on nüüd sinu peika. Aga see ei ole mitte see jutt, millest ma rääkida tahtsin, see oli lihtsalt sissejuahatus :) See on tegelikult üks teine jutt ja selle ma panen ka ükskord kirja…

Ühesõnaga kui kool sai läbi, siis läksin ma esimest korda pioneerilaagrisse. Tabasallu. Minu isa oli sinna mulle tuusiku muretsenud ja selleks et ma sinna üksi ei peaks minema oli tuusik ka mu pinginaabrile ja ka väike vend anti kaasa.

Pioneerilaagris, aga läks üks suur peikandus edasi. Nüüd juba oli palju keerulisem, sest “peikadega” sai veedetud ju päevad koos ja õhtul oli disko. Kasvatajateks oli laagrid noored peda tudengid, kes ilmselgelt nautisid meie peikandust, sest karistus lõunaajal mitte magamise eest oli minek poiste tuppa. Ja mitte kõik tüdrukud ei pidanud minema, vaid kutsuti nime järgi ja siis pidid karistuseks istuma ühe kindla poisi voodi serval.

Ka mängisime pudelimängu, aga see oli natuke keeruline, sest keegi tegelikult musitada ei julgenud ja alati ei tulnud ju ka keeruga see tüdruk/poiss, keda musitada oleks tahtnud :)

Aga ka see on tegelikult sissejuhatus…

Nimelt oli seal päriselt ka üks peika mul. Aga ta ei olnud meie rühmas, ta oli seal rühmas, kus minu vend. Aga ta oli vanem… ma arvan, äkki ta oli 12 aastane siis. Seda ma ei mäleta kuidas see asi meil seal käis, aga mingi hetk korraldati meie ja tema rühma vahel disko. See poiss istus seal minu selja taga ja kasvatajad käisid utsitamas, et mine võta ta nüüd tantsima, enne kui disko läbi saab. Lõpuks ta siis ikka tuli ja seda et see lugu oli Fr.Davidi words, mäletan ma väga hästi :)

Edasi ei saanud suurt midagi, laager sai läbi. Mul oli isegi tema aadress, mis mul on siiamaani meeles muideks, aga minu arust ei kirjutanud me kunagi. Edasise suve veetsin vanaema juures oma tulevast allkirja harjutades, sest loomulikult pidime me ju kunagi abielluma :)))

Aastad läksid ja ei tulnud meil uut kohtumist ja vaevalt ma teda ka ära oleks tundnud. Siis kui ma juba täiskasvanud olin ja natuke statistikaametis töötasin, sain sündide andmesisestajana teada, et ta isaks sai :)

Ja see kogu jutul poleks üldse mingit pointi kui jätaks praegu ütlemata, et just praegu tulen tema pulma pildistamast :)

Juba siis kui ma sain teada pruudi ja peigmehe eesnimed mõtlesin, et äkki see on see sama inimene. Mis iseenest on suhteliselt rumal mõte, sest tegu ei ole mingi harva esineva nimega ;) Kui ma teda täna esimest korda siis nägin, ei olnud mul küll sellist tunnet, nagu ma oleks teda elus ennem kunagi näinud :) ja ei olnud ikka kindel, kas see on see sama inimene…. ikkagi 24 aastat on vahepeal läinud ja mina ka eriti 10 aastast ennast ei meenuta :)… igatahes sain ma registreerimisel teada, et see on see sama inimene ja nüüd ta siis abiellus ;)…ja abiellus teist korda ja ikka veel mitte minuga :) (see oli nali ;) st…. mina ju olen õnnelikult abielus ja ei kavatse küll teist korda abielluma hakata …

9 Responses to Lapsepõlvemälestus

  1. merle says:

    väga lahe lugu!

  2. Terje says:

    Nu,jah! Ellu kõnnivad tavaliselt need inimesed,keda antud hetkel eluga edasiminekuks kõige rohkem vajad.Aga kõndimisega ei maksa väga kiirustada!
    Järelikult oli seda kohtumist millegi või kellegi jaoks vaja.

  3. saoleksid pidanud talle oma loo ära rääkima.
    ei, isegi neile. kõigile.
    väike vürtsikas pulmakõne:)
    mina oleks sull küll selle eest 10 punkti andnud.

    ps: teemaväline!
    nägin sind muide mõni päev tagasi mehe ja vanema tütrega ülemiste toidupoes.
    esimese hooga tahtsin tere öelda. aga siis jõudsin mõelda, et sulle olen võhivõõras.
    mis aga tegelikult tähendab, et peale fotode ülesriputamist peaksid sellesk igal pool ja iga hetk väljaspool kodu valmis olema:)

  4. by the way, üks küsimus on mind seoses pulmadega juba pikka aega vaevanud:) millele sina, kui statsionaarne pulmakülaline, kindlasti vastata oskad.
    et kas pulmad võivad ka ära tüüdata, rutiiniks saada? et enam nagu ei näegi seda kui sündmust, vaid kui tööd?

  5. krista says:

    ma mõtlesin, et ma teen oma selle suuve viimased pulmad ära ja siis ma lasen pool sügist oma pulmalugudel liugu :)

    aga selle ära tundmisega on nii, et ühes pulmas kus Hannes Võrno oli pulmaisa, pidin ennast ikka väga tagasi hoidma, et mitte minna temaga kui vana sõbraga juttu rääkima :)))…

    ja ps… olid meil seal ülemistes mõlemad tütred kaasas…mõni lihtsalt tahab oma rada käia ja ei jää alati pildile…

  6. nelladella says:

    Mul käisid külmavärinad selle koha peal, et sa ta pulma sattusid.. Saatusel on oma kindel rada, see pidi mingipärast nii olema. Aga mispärast täpselt, selle saad võib olla järgmise 24 aasta pärast teada:-)

    Ma käisin ka mitmeid kordi Tabsis laagris, olid ikka ilusad ajad.. Ja kohalikud poisid..:-))))

  7. Airi says:

    Tabasalus laulu rühmas
    küll siin on tore olla… Meie maja laul ;)
    Minul on ka tabasalu laagrist möödas 20 aastat ja väga eredalt on meeles, kuidas kasvataja enne meie magama minekut tuli tuppa kitarr käes ja laulis meile, lastekodu laulu;)
    Tegelt tahtsin teada, et kas kuskil ei ole tabasalu laagrist pilte?

    • ylle says:

      käisin ka 1981a Tabasalus aga läksin poole-aja pealt minema ja pilti ei saanud ,mäletan vaid üht tüdrukut Diana Kala oma rühmast ,tema jäi vist lõpuni.Küll oleks tore ,kui keegi teaks teda?

  8. Kristiina says:

    Ohhoo, mina käisin ka mitu aastat järjest Tabasalu laagris.
    Kristat ma vist isegi mäletan! :)
    Ja see kasvataja, kes kitarri mängis, oli vist Katrin?

Leave a Reply

