hea ema?!

Nüüd kus ma siin päevade kaupa töö ja laste ja sõprade vahel laveerin jään ikka mõtlema milline siis on hea ema ja kas ma siis ise ka olen seda :)

Mina hea ema:

* ma teen seda, mis lastele meeldib ja olen nende sõber

* ma ei käsi neil õhtuti oma mänguasju koristada, sest mina enda omasid ka ei korista ja miks nemad siis peavad.

* ma jätan ültemata vähmalt 50 ärat, eriti nendes kohtades, kus mina arust enamus emasid neist ütleks. Oi kuidas mulle see Gordon meeldib :)… näiteks täna käisime “lillepoes” kus iga nurga peal oli silt … Kallid lapsevanemad! Ärge lubage …. Kui Ketlin, kes lugeda ei oska oli roninud murutraktori selga, siis seisin rahulikult silde ette ja ütlesin, et näe siia on kirjutatud, et sinna ei tohi ronida. tahad näha. Tle vaata ja siis lugesime koos ja vaatasime mis tähed seal on :)))

aga tegelikult ma mõtlesin selle ära rohkem seda, et näiteks lubasin ma rahulikult Vapianos Liisul käpuli trepist üles ja alla ronida, sest mul on kodus töökorras pesumasin ja käed saab alati enne söömist ära pesta ja mina ei ole ju titt, et ma teaks kui lahe see olla võib.

Ja kui Ketlin tahab mööda kõnnitee äärekivisid kõndida, siis seda ma mäeltan küll, et mullegi see meeldis :)

* minu lapsed võivad magada seal kus nad tahavad ja kuidas nad tahavad. Ja tavaliselt tahavad nad minu kaisus seda teha :)

* ma küsin alati nende arvamust. Tegelikult küll Ketlini oma, sest tema oskab vastata, aga ka Liisu saab juba kahe asja vahel valida.

Näiteks täna seal samas lillepoes ma valisin kahe pildi raami vahel ja Ketlin ütles ise, et kui sa tahad teada, siis see mulle ei meeldi – ja seda me siis ei ostnudki :)

* ma ei sunni neid kunagi sööma midagi, mida nad ei taha. Aga ma soojalt soovitan ja kinnitan, et mina ei sööks. Näiteks kukekommi või pulgakommi või üldse midagi magusat enne soolast.

* mu lapsed ei ole mitte kunagi kauem kui 2 ööd minust eemal olnud ja need 2 ööd järjest on olnud ka alles nüüd ja töö pärast ja siiamaani ainult 2 korda.

* mul on siiamaani õnnestunud oma lubadustest kinni pidada

Mina halb ema:

* ma ei viitsi lastele iga päev süüa teha. Mitte et nad näljas oleks :)… aga me käime palju väljas söömas ja ostame ka valmis toitu koju. Aga arvestades nende linnupoja isuga ei olekski mõtet suurt moorpraadi tegema hakata :)… vabandused, vabandused ;)

* ma käsi neil õhtul oma mänguasju ära koristada. Võiks ju, sest ainult niimoodi kasvavad korralikud inimesed :))) Samas ma sügavalt kahtlen selles, sest minust ei ole kellegil veel õnnestunud puhtusejumalannat kasvatada-

* ma ei mängi nendega. Ma ei oska ja ma ei viitsi. Iga kell aga olen ma valmis koos lastega kuhugi minema või nendega lihtsalt jutustades aega veetma. Aga vot kodumängima ei ole mina mingi meister.

* ma ei ole pannud trepikäsipuud. Ükskord paar kuud tagasi kui Ketlin vist esimest korda kahest viimasest trepiastmes… mitee esimest korda viimastest, vaid esimest korda üldse trepist, alla kukkus, tõusis ta nördinult püsti ja ütles läbi pisarate, et kas te siis ei tea, et trepile tuleb panna selline puu, kust lapsed saavad kinni hoida, sest muidu nad ju kukuvad!

*ma ütlen, et ma lähen ainult korraks arvuti juurde, aga ikka ma jään sinna liiga kauaks :(

* ma ei suuda kuidagi mingitki rutiini sisse seada. Üks päev kui ma tõsiselt püüdsin terve päeva kodus olla, küsis Ketlin õhtuks, et millal ma nüüd ometi kuhugi lähme :)

No ma võiks ju siia midagi veel punnitada, aga ma arvan, et ma olen olulise ära öelnud :)))

Tänu sellele on mul iseseisvad lapsed, kes leiavad juba ühe aastaselt endale külmutuskapist meeldiva toidu ja minu üllatuseks ei ole see mitte mingi maiustus. Kes oskavad täiesti viisakalt käitud ükskõik kus avalikus kohas… nii et mulle meeldib nendega igal pool käia. Ma väga loodan, et nad kasvavad iseseisvateks ja enesekindlateks, kes austavad ennast ja teisi ja julgevad välja öelda oma arvamuse ja soovid, ning samas ka olla toetavaks õlaks oma sõbrale.

14 Responses to hea ema?!

  1. annika says:

    lahe teema, siit on endalegi tulevikuks midagi kõrva taha panna:) Tean, et kipuksin olema üsna pedantlik “ära”-taja, nüüd püüan sellest pahest vabaneda..

  2. Age says:

    Oh Krista! Oleks mul ka nii palju kannatust, et neid “ärasid” ära hoida. Mul tulevad nad liiga kiiresti!
    Seda postitust oli väga kosutav lugeda.
    Kuigi oma “ärade” pärast tunnen ma nüüd veel rohkem häbi.
    Ma arvan, et sa oled väga Hea Ema!

  3. Janne says:

    Ma arvan, et Sa oled väga hea ema, mina tahaks küll sellist ema endale ;)

  4. Tiina says:

    Eks need ärad (või noh – mingis muus sõnastuses vihje, et äkki ei teeks) sõltu vahel ka lastest. Nood on nii erinevad. Kolm kohati püstihullu poisslast ei jäta alati just palju valikuid. Sellegipoolest saab nendega pea kõikjal käia ja oskame olla. Minu arust.

  5. soodomakomorra says:

    juhhhuuuuuu…., kui kosutav lugemine. pluss äratundmine.
    minu lapsed pole ka kunagi pidanud mänguasju ära koristama ja magavad seal kus tahavad. samuti on meil kodus pesumasin, mis tähendab, et porilombid ja kõiksugu muud ahavtlused pole neil kunagi keelatud olnud.
    ja ma pole kunagi nendega viitsinud mängida. huh, ja kuidas ma siiani olen seda põdenud. aga nüüd tuleb veel keegi ja ütleb selle nõndasamuti välja. samuti olen unistanud järjepidevusest ja rutiiinist. mis pidavat ju iseenesest kasulik olema. aga milleni mina ei küündi. aga kõike ei saagi.
    üks asi, millest olen püüdnud kinni hoida, mida siin märgitud pole on – soe toit. kord päevas. mis ei tähenda, et see alati on õnnestunud.
    lisaks fakt, et kahe asemel on meil kolm. ja need on poisid. kes tõenäoliselt just eelkõige lähtuvalt soost end pisut teisiti väljendavad ja üleval peavad. seepärast oleme näiteks valinud kohti ja seltskondi, keda ja mida nendega külastame. varem rohkem, nüüd vähem.
    aga kokkuvõttes nad on head posid. peamine on paigas. nendest tulevad head inimesed, head mehed ja head isad.
    ja mina, tegelikult meie, muidu teeksin tesisele osapoolele liiga, oleme head ja hoolivad vanemad!
    period!

  6. Katrin says:

    Oli ainult üks asi mida ma ise kindlasti teistmoodi teeks…nimelt avalikes kohtades käpuli olemine. Ja seda mitte selle pärast, et mul riietest või nende pesemisest kahju oleks. Lihtsalt mul on peas selline pilt, et sellele põrandale, kus laps käperdab, võib olla 5 minutit tagasi sülitanud keegi tuberkuloosihaige ja ma arvan, et on parem sellest eemale hoida sest lihtsalt kätepesu ei aitaks seega on parem sellest hoiduda ja selline vabadus oleks minu lastele välistatud.

  7. krista says:

    Katrinile – ohh, ega ma al valimatult kah ei lase roomata ;)….ja näiteks ei meeldi mulle kätega mööda kõike võimalikku vedamine… a la jlautan ja katsun seina ääres kõike…. aga neile piisab tavaliselt minu vastikuse näo nägemisest, kui nad ise järgi jätavad. Liisu lihtsalt ei oska veel inimese moodi trepist alla tulla ja mõnikord siseruumis ta ise tahab ise tulla :)))
    Soodomo… – ma arvan, et neid emasid, kes mängida ei viitsi on rohkem kui arvatakse, aga mina ei viitsi isegi sellist näga teha, et oi küll mulle meeldib see mäng ;)…näiteks on Ketlini lemmikmäng kodu – mina olen isa, tema ema ja Liisu laps ja loomulikult läheb isa esimesel võimalusel tööle :)

    Jannele – aitähh heade sõnade eest, aga ma oleks hea meelega ka enda ema :)))

    Ja hea meel on mul, et kohe mitu kolme lapse ema on lugema juhtunud, mis tähendab, et 3 lapse kõrval jõuab täpselt samamoodi elada :))))

  8. Mari says:

    Ma olen juba ammu vaadanud,e t sa oeld jumalasta lahe ema :)
    Sòòmine ja magamine on meil siiski kontrolli all, ehk Anita saab sùùa, mis mina annan ( aga saab ka meie sòòki alati kui tahab ja palju tahab ja kui ei taha sùùa siis ei pea) ning magab oma voodis. Aga homikul saab kaissu.

    Samas lasen ma avalikus kohas tal teha mis tahab ja kui ei taha enam kàrus istuda siis teeme koos tipa tapa ja lehvitame inimestele ja kui selleks aega pole siis nuputan mingi alternatiivi.

    Ja karjuda ja màngida ja kàputada vòib ta ka peaaegu alati.
    Karjuda, sest minu poolsitsiillane on lihtsalt kòva hààlega ja jutukas.

  9. Katrin says:

    Jaaa, pealegi selles suhtes on Sul, Krist õigus, et nii kasvavad iseseisvad lasped. Minu ema oli just selline nagu sina…meid ei keelatud ega käsitud kunagi, isegi tuppa sööma ei kutsutud õhtul…ikka lasti tulla siis sööma kui ise tundsime, et vajame laadimist. Vahel õega tahtsime, et meid ka mööda hoovi taga otsitaks nagu teisi lapsi aga ei. :D Ja ei mäleta, et me oma vanematele oleks avalikus kohas häbi teinud. Teadsime ise kuidas peab ja ilmselt selle pärast mul ongi praegu raske mõista, et kuidas lapsed aru ei saa kuidas on avalikus kohas normaalne käituda!? Ilmselt liigne keelamine ja õpetamine on nende väikese aju ära väsitanud… :)

  10. soodomakomorra says:

    to Katrin:
    kas sul on pojad?
    ütle, et on:)

  11. lennuk says:

    Su emajutt on nii inspireeriv!
    Kuigi ma ei ole (veel) ema, oman ma kõrget staazhi :)lastekasvatamisel.
    Minust saab kindlasti rohkem selline päevaplaani ja rezhiimi ema, viimane neist peab mul kindlasti olema :)

    Aga sina oled nii hea ema! Jätka samas vaimus!

  12. Katrin says:

    Soodomakomorra, ma soovin, et oleks. Aga hetkel pole mul veel ühtegi last :)

  13. Katrin says:

    Nii vahva, et oled sellise “vaba kavaga” nii toredad lapsed kasvatanud!
    Meil on enamvähem kindel söögi- ja magamaminekukord. Martin toituks ainult küpsistest ja kommideks, vahel harva ka piimasupist ja pudrust, kui ma vaba voli annan :) Maris õnneks magusat väga ei armasta.
    Koristama kamandan neid aeg-ajalt küll – et liiga suurt segadust ei tekiks. Lapsed pole väga suured koristamise-vastalised.
    Ja mina ka ei mängi lastega. Vahel vaid näitan, kuidas või mida teha. Koos vaatame multikaid ja loeme raamatuid, teeme süüa ja toimetame aias :)
    Sellegi poolest arvan, et Gordoni koolitus kulub kõigile ära – eks igaüks leiab sealt omale midagi – ka kõige konservatiivsem ;)

  14. Krisse says:

    Väga hea lugemine. Mina kavatsen ka kunagi just selline vaba ja lahe emme olla :)

Leave a Reply

