Meie pere sööb

Pärast eile õhtust vestlust Eveliga laste söömise ja söögitegemise teemal mõtlesin ma pool ööd ja tänase hommiku ka veel selle peale.

Ja mis ma siis mõtlesin…

LIHA

Mina oskan ja teen toite ainult kana- või hakklihast. Kanast kasutan tavaliselt fileed ja seda panen siis kas supi sisse või kastme või teen wokki või vormirooga. Hakkliha samamoodi. Kusjuures ma pole elu sees teinud kotlette. Kui ma mingit praadi teen, siis tähendab see seda, et ma otan poest ühe võrgus singi tüki, mille on mõõdu jublakas sees ja panen selle ahju. Sellist asja juhtub meil võib olla 2 korda aastas.

Mingit looma- või sealiha pole mina veel hautanud, moorinud või mingilgi muul moel valmistanud.

KALA

Kui siis “punast” ja ahjus tehtud. Paar korda olen ka valget kala ahjuroomga pannud, aga kehv kalategija olen. Lastele väga maitseb igatahes ja alati luban, et peaks rohkem tegema.

PUU- ja KÖÖGIVILJAD

Puuviljad on meil kodus alati kausiga laua peal suuremas või väiksemas valikus ja neid söövad pidevalt kõik meie pere liikmed. Samamoodi süüakse meil ka kapsast ja proganidt. Kui keegi eeskuju näitab, siis tuleb ka kõigil teistel isu. Puuviljadest teen ma salatit või panen kokteili sisse, aga enamus süüakse niisama toorelt ära.

Köögiviljadest kasutame meie kõige rohkem kartulit, porgandit, kurki ja tomatit. Liisule maitsevad kõige rohkem ükskõik mis kujul porgandid ja Ketlinile lillkapsas ja brokoli. Tomat-kurk käib meil salatiks ja kõigi lemmik on kodusjuutuga. Kartul on lemmikuna pudru kujul.

Ühepajatoit on põhiline, mis ma teen ja seda ikka paar korda kuus… ei saa küll öelda, et tihemini…

salatid on kõigi lemmikud ja üllatavalt sööb Keit väga hea meelega kartulisalatit. Ketlin küll pole nii hea meelega seda söönud.

Sügavkülmas on meil ka marju, mida siis isu järgi sööme ja oma aias on 2 ploomipuud, 2 õunapuud, mis küll veel arvestatavat õunasaaki ei anna, vaarikad, sõstrapõõsad ja tikrid.

Ja kevadel-suvel on ka nõmme turg meie pea igapäevases graafikus. Näiteks maasikaid läheb meil ikka kilod päevas.

KIUDAINED

Mina vihkan igasugu putrusid. Ainuke puder, mida ma söön, on rukkihelbepuder. Kaerhelbe, riisi, tatra jne putrusid ma isegi ei proovigi. Küll aga on Ketlin kui ka Keit hommikuks ikka putru söönud. Praegu sööb küll ainult Keit, sest Ketlin on lasteaias sellel ajal.

Ka sööme me hea meelega musta- ja teraleiba ja Kalle sööb müslit. Koguaeg on meil laua peal kausis kamapallid ja makaronidest valin täistera omad. Mina ja Ketlin sööme ka hea meelega krõbinaid (helbed igas kujus ja värvis)

PIIMATOOTED

Piima joovad kõik, kuigi kui valida, siis joovad kõik praema meelgea keefiri söögi kõrvale. Jogurtitegaon nii, et mõnikord seisavad kapis ja lähevad üle tähtaja, teinekord süüakse mitu korda päevas. Kohupiimadest süüakse meil kindla peale ära ainult kodujuust. Peaegu kõik magusad kohupiimd jäävadki kappi või võetakse sealt 1…2 lusikatäit. Minul on üks lemmik – banaani-maasika kohupiim, aga kuna see on 0,1% rasvaga, siis ma eriti ei taha, et lapsed seda sööks.

Juust läheb meil ka hästi. Keit söökssuure tüki kohe korraga ära kui lubataks. Ketlin nii väga ei söö. Mulle maitsevad hallitusjuustud, Kalle kohta ei oska midagi kindlat öelda. Merevaik on ka hinnas :)

RASVAD

Mina olen väga kehv rasvade kasutaja. Pannkooke olen ma eluaeg ilma rasvata teinud ja täiesti edukalt saab neid teha igasuguse panniga. Alati himrutab mind ka kuskile kookidesse 200g või lisamine. Või pakk ja oliiviõli on meil küll peaaegu alati kodus olemas, aga kulub seda vähe. Nüüd kus me oleme natuke ise leiba küpsetanud, siis sooja leiva peale läheb meil küll võid ka :)

MAGUSTOIT

Kommi eriti ei söö. Ketlin kui sööb, siis Rafaello kommi. Keit tundub palju maiam. Küpsiseid söövad küll kõik, mida kõige vähem. Kalle püüab välja mõelda oma lemmik tervislikku küpsist, mida saaks korraa suure kausitäie ära süüa :)

Kooke küpsetan harva, aga kui sii sööme kõik korraga ära. Poest ostame ka mõnikord ja külas sööme alati :)

Kodus teem veel kokteili – külmutatud marjad, banaan, jogurt, piim…

Pannkooke teen ka … iga nädal vähemalt korra.

MEIE PATUD

Käime mäkis. Keit ei saa sealt veel midagi, Ketlin sööb lasteeinest pool hamburgerit ja progandeid ning joob õunamahla.

Mina ei tee pooltki nii palju süüa, kui ma võiks või peaks, mis tähendab seda, et me käime palju väljas söömas. Ühest küljest on see positiivne, sest lapsed oskavd ilusti viisakalt avalikus kohas süüa, aga tellivad nad ;) st Ketlin liiga tihti mingit jama :)… väljas sües püüan neile siis alati ka rauarikast liha sisse sööta ;)

Meie kodule on liiga lähedal saiakohvik. Ei suuda ikka pidevalt kiusatusele vastu panna ja joosta juba hommikul vara soojade saiakeste järele.

Neid on kindlasti veel…. aga praegu ei tule meelde ;)

MIDA MA EI LUBA

Gaasiga joogid ja kartulikõrpsud. Esimest pole Ketlingi veel mitte kunagi saanud ja krõpse on ta ükskord eus proovinud. Siis seisis nii kaua krõpsu kausi kõrval kuni kõik otsa said… kuna me neid ise kunagi ei osta, siis ei oksa ta neid ka nõuda.

Ilma mahlata kõrrejoogid. Nii kaua kui kõrrejoogi juurs on kõige tähtsam kõrrest joomine, siis lähevad meie peres kaubaks 100% mahlast kõrrejoogid ja jogurtid.

Klaaskommid. Ükskord Ketlin tahtis endale poest pulgakommi osta ja ma terve tee koju rääkisin, miks mina tema asemele seda kommi ei sööks ja koju jõudes võttis Ketin kommi ja viskas prügikasti. Kui keegi pakub, siis ma püüan selle kommi kiirelt enda kätte saada ja loodan sellele, et mis silmist see meelest :)

Oi nüüd tuli niiiiiiii pikk jutt…. aga pool jäi veel kirjutamata ;)…. aga eks ma aastate pärast vaatan, kuidas meil praegune elu oli…. noh siis kui mul on maal suur mahepõld ja Kalle suur imekokk on :)

  

18 Responses to Meie pere sööb

  1. Tiiu says:

    Laste söömise teema on päris huvitav.Kas sööte omi või võõraid lapsi?

  2. krista says:

    ikka võõraid … mina Eveli omi ja tema minu omi :)

    aga ma ei leia küll kuidas seda paremini öelda ;)

  3. Pille says:

    Krista, Sa kisud varsti toidublogijaks kätte ära :) Ja mis leiba Sa kodus küpsetad?

  4. Katrin says:

    Ei saa mitte vaiki olla.
    Meie peres on pudrud ühed tänuväärt söögid ja maitsevad alati kõigeli. Aga mitte kiirpudrud, vaid ikka korralik tunniajase hautamisega tatra või hirsipuder. Kiirpudrust hommikuti ära ei öelda, kuid enamasti söövad lapsed hommikust lasteaias ja nädalavahetusel, kuniks mina ärkan, on lapsed juba ammu söönud :D Nii et kiirputrusid polegi ma ammu teinud.
    Eriliste salatite ja kokteilide osas küll kadestan Sind, kuigi see on rohkem ette- ja kättevõtmise asi minu poolt. Näiteks, see salatiretsept mille sa blogisse üles panid – ma pole siiani selle tegemiseni jõudnud, kuigi väga ahvatlev :p
    Samas, kala sööme me iga nädal. Ahjus küpsetatud lõhe või forell. Ja kanakoibasid teeme ka korra nädalas – ahjus, koos nahaga. Eriti meeldib mulle krõbedaks läinud nahk ;)
    Viimase rubriigiga: mida ma ei luba, olen sinuga 100% nõus. Meie peres ka ei osteta ega sööda selliseid sööke/jooke. No vahel hästi-hästi harva kui külas palju lapsi, on kartulikrõpse ostetud :)

  5. Tiiu says:

    “laste toitumise teema” oleks parem, vähemalt mitte kahemõtteline

    :-)

  6. Liina Lukk says:

    Väga huvitav post ja humoorikalt kirjutatud. Mul aga tekkis küsimus, et mida kõik nendel piltidel nii mõnuga maiustavad? Mitte ei saa pihta :D

  7. Annika says:

    palun, palun avaldada saladus, kuidas teha pannkooke ilma rasvata! aiteh:)

  8. elisabeth says:

    sama küsimus Liinaga, mis asi see on, mida terve su pere piltidel isukalt sööb?

  9. Sakinah says:

    >Kui keegi pakub, siis ma püüan selle kommi kiirelt enda kätte saada ja loodan sellele, et mis silmist see meelest :)<
    Aru ma ei saa, miks mõnedel inimestel on vaja lastele kommi pakkuda. Ajal, mil on nii palju allergiaid ja muid toiduga seotud probleeme lastel võiks ikka enne vanemate käest küsida, kas võib kommi pakkuda. Juba antud kommi lapselt ära võtta on ikka väga paha.

  10. nelladella says:

    Mina olen näinud kuidas üks vene baba umbes kuue kuusele poisile vankrisse barbarissi sokutab:-)

    Aga Kallele – täitsa okei ja tervislik küpsis on traditsiooniline Digestive. Võib olla sooda on ainus mitte kõige parem asi seal sees, aga ühest kausitäiest vast päris lae alla veel ei kerki:-)

  11. nelladella says:

    Ja veel – ma arvan, et tea, mida nad seal kõik söövad – tirimise juustu:-)! On nii?

  12. krista says:

    Annikale – ilma rasvata pannkokke tehaksegi lihtsalt ilma rasvata :). Kui on puhas kuiv pann, siis ei jää sinna midagi kinni. Esimest pannkook tuleb kuumale pannile panna ja muud nõksu polegi.
    Kunagi aastaid tagasi kui ma käisin keskkoolis ja meile abipakikesi anti, kus sees oli tavaliselt ka jahu ja suhkur, siis sai pidevalt pannkooke tehtud ja sellest on see ilma rasvata tegemine külge jäänud.
    Ma mäletan kui ma ükskord sõbrannasid ikka päris tükk ega pidin veenma, et need tulevad ausõna normaalsed.

    Kusjuures mu enda ema kallab ikka iga koogi järel mõnuga pudelist õli panni peale :)

    Kommidega on see, et kui kuskil näiteks mängutoas oled ja keegi oma lapsele kommi annab, siis on kõik lapsed kohe käed pikalt ees kohal. Seda et keegi oma lapsele kommi ei tohiks anda ei ole aga küll mitte kellegi teise asi.
    Samas just viimati oli nii, et üks ema tahtis oma lapsele küpsist anda ja küsis lähedalt seisvatelt emadelt, et kas ta tohib ja just sellepärast, et kuidas siis teine vesistab kõrval kui ta ei tohi näiteks süüa :)

    Aga meie pere sööb piltidel täiesti tavalist peakapsast :)

  13. elisabeth says:

    heh..nüüd kus sa ütlesid, et see kapsas on, siis saan aru küll! isegi pistame kapsast mõnuga vahepalaks!

  14. Katrin Jennsen says:

    Tegelikult on ilma rasvata pannkookide jaoks ikka kohe selline pann ka olemas. Minul näiteks on Tefali oma. Kui poest küsida siis kindlasti saab õige. Ma pole küll suutnud mingi x panniga normaalseid rasvata pannkooke saada, ma mõtlen nii, et maitse imelik poleks.

  15. maris says:

    aga meil polegi kodus panni, wok oli aga sai otsa ja nüüd pole juba mitu aastat, kuigi võibolla varsti ühe sotame. pannkooke sööb leevike vanaema juures. enamus toite teen ahjupotis – hea lihtne, viskad sisse ja ise küpsevad ja ka kõige tervislikum. kõikvõimalik liha, köögiviljad, läätsed erinevates kombintatsioonides ja või, või või. see meile maitseb. muidugi sööme ka täisterapastat (mida ei tee ahjupotis), kartulit läheb alla kilo kuus ja kooke ei küpseta kunagi. no ja supid muidugi ka, kuigi ma ise viimasel ajal eriti ei viitsi suppi süüa, aga teistele teen. mina söön lisaks iga päev suure šokolaadi ära. teised järavad õunu.

  16. krista says:

    Maris, aga kuidas sa siis Leevikse sünnipäevaks neid salatikomponente praadisid?
    Ise ütlesid mulle ka, et prae!

  17. maris says:

    seda kanafileed ja kabatšokki vä? mingi poti sees, ausõna.

  18. Kersti says:

    Oi kui hea lugemine! Kahju kohe, et seda lehekülge varem enda jaoks avastanud ei ole :D, väga sarnased mured ja rõõmud. Meil ka praeguseks kaks tüdrukutirtsu sirgumas, vanema lemmikkommiks oli ka tükk aega Raffaello, nüüd on mõned asjad veel lisandunud, mida nõustub sööma, aga pulgakommid lennutab samuti ise peale ühte limpsimist prügikasti :D Ja igati poolt ka kartulikrõpsuvastasusele! Ja samuti see endasisene arutelu Gordoni põhimõtete ja reaalse elu vahel… jne jne… Ok, lõbus oli lugeda igatahes :D
    Kersti ttü-päevilt

Leave a Reply

