Abiks köögis

img_8429.jpg 

Igalt poolt tuleb reklaami, et kui sa nüüd SELLE masina endale otad, siis muutub su elu nii ilusaks, lihtsaks ja mida kõike veel. Kõik need inimesed, kes muidu süüa teha ei armasta, ainult kokkama hakkavadki jne… jne…

Isegi minul on kodus selliseid imemaisnaid :) Näiteks on meil kuskil sügaval kapi taga nurgas kuhu pääseb ainult televiisori nihutamisel köögikombain. Täiesti töökorras, aga ei ole minust selle kasutajat. Aga tegelikult ma tahtsin rääkida hoopis nendest masinatest, mida ma kasutan.

Nagu ma juba mitu korda koduajakirjadest SELLE masina kohta olen lugenud, siis pean ka mina tõdema, et nõudepesumasin on väga vajalik masin. Ma ütlen ausalt, et ma ei taha üldse enam ettegi kujutada, milline elu ilma selle masinata oleks. Ma oleks veel suurem tüütus siin kodus, kes keelaks ja käsiks poole rohkem ja ei laseks siin kellegil nii kergekäeliselt pidevalt puhtaid tasse ja taldrikuid valida.

Nüüd ongi nii, et täpselt samal ajal kui maakoju tuleb pliit ja külmutuskapp, tuleb ka nõudepesumasin. Mina ilma ei taha :)))

Teine mu lemmik on gaasipliit. Sekundiga kuum ja sekundiga külm. Ma ei ole nii suur kokk, et ma nüüd toitu pliidi järgi oskaks hinnata, aga minu jaoks on ta palju mugavam, eriti selle tõttu, et meie pliidil tikke vaja tõmmata pole :)

Kahest väiksemast masinast on minu lemmikud mikser, millel käib ka sau otsa ja blender. Kuna meie peres kohvi ei jooda ja mina joon teed ka üliharva, siis veekeedukann jääb minu jaoks nendest tahapoole ja kohvimasinat pole meil üldse.

Veel kasutan ma üllatavalt palju ühte tupperware sheikerit. Kusjuures endalegi suureks üllatuseks ja tegu pole ka päris masinaga. Ma teen isegi vahukoort sellega. Nii kaua tuleb sahmata kuni enam midagi ei loksu ja ongi valmis :)

Ja seda kõike kuni…..

Ühel sõbranna kord külas käies pakkus ta lahkelt oma tehtud saia. Et just ahjust tuli  :). Mmmmmmmmmmm ja ma oleks peaaegu üksi kõik selle ära söönud. Ükskord tõi see sama sõbranna ka ühe saia meile…. ja nüüd oleks Kalle selle üksi ära söönud, kui ma poleks vahele jõudnud. Ja selle saia oli ta teinud leivamasinaga.

Noogutasin ja jahh… nägin siis täpselt samasuurt masinat kui minu kapipõhjas seisev köögikombain ja olin täitsa kindel, et talle seltsiliseks läheks ka see masin…..ja sinna see masina mõte jäigi.

Ükskord ämmal külas käies aga küsisime masinat endale koju laenuks. Et äkki ikka prooviks. Samas ju tore kah, kui ei taha, annan kohe tagasi. Ämmal saab varsti köögis remont valmis ja siis ongi sobilik aeg tagasi anda.

Esimesena proovis Kalle leiba teha. Ütleme nii, et ei olnud minu lemmik. Teist korda proovis ta teha magusat saia, aga unustas panna soola ja ütleme nii, et ei veenud mind veel see masin ;)

Eile võtsin siis ise leivateo ette. Helistasin sõbrannal ja lasin ette lugeda tema lemmikleiva retsepti. Ostsin kõik vajalik ained poest kaasa ja hakkasin küpsetama. :)))

Kõige pealt tuli masinast välja võtta väike ämber. Sinna kallata suur tassitäis veet, natuke õli, suhrkusiirupit ja sool. Edasi segasin teises kausis valmis miteviljajahu ja nisukliid ning kallasin sinna vee hulka. peale raputasin veel vajaliku koguse pärmi ja ämber masinasse. Masinale kaas peale, õige programm välja valida ja masina tööle panna. Mingi poole tunni pärast kui masin lisandite järele piiksuma hakkas, panin veel kõrvitsaseemneid ka hulka ning masin küpsetas ise rahulikult edasi…

Aega võttis, aga varsti hakkas juba mõnusat saia lõhna tulema ja sai valmis oli, siis ………………….ja väike killuke jäi järgi :)

Kusjuures minu tegevus teo juures võttis aega 5 minutit :))))…. nii et äkki ma nüüd mõtlen masina suhtes ringi ;)))…Kogu masina puhastus seisnes selle väikese ämbir puhtakse pesemises ja see ämber ei olnud isegi must :)

Sõbranna oli just edukalt teinud juuretisega leiba seal ja ütles, et sõid perega peaaegu kilo leiba korraga ära :))))

4 Responses to Abiks köögis

  1. Erin says:

    Jaaaa! Leivamasin on mõnus masin küll. Me ostsime endale ka ühe koju eelmise aasta lõpu poole ning peale seda pole me sisuliselt enam poest leiba-sepikut-saia ostnud. Küpsetame sepikuid ja harjutame juuretisega leiva tegemist.

  2. KK says:

    Mina olen ka suur leivamasina fänn! Eriti mõnus on õhtul kõik ained masinasse panna ning taimeriga hommikusöögiks valmimine sättida. Siis ärkad mõnusa lõhna peale ning maiustad mageda võiga sooja saia, ehhh. Mulle meeldib teha just neid mitmeviljajahusegust nn saiu, pigem siis sepikuid. Puuviljasai on ka hea, aga siis ei saa masinast kaugele minna kuni nende piiksudeni, mil aprikoos ja rosin sisse kallata. Aga väga asjalik massin on küll, kasutusel pidevalt.

  3. siuu says:

    sama siin:) olen nüüd 3 nädalat masina omanik olnud ja selle aja sees oleme 2 korda musta leiba poest ostnud, kõik muud ja veel paremad saia-sepikulised tulevad masinast. ja tõesti on maitsev:) ma ajastan argipäeval saia valmissaamise abikaasa kojulaekumise ajaks ja siis sööme kõik sooja saia ja mõmiseme:)

  4. Nelladella says:

    Mina tahaks hea meelega masinas juuretisega leiva tegemise nippi selgeks saada.. Kesse su sõbranna on? Ma heameelega uuriks täpsemalt. Ma olen senini pärmiga leiba masinas teinud ja juuretisega ahjus, aga hea meelega omandaks vahepealse oskuse ka.

Leave a Reply

