kuuma saia

 img_7237.jpg

(Ketlin mängib mäki mänguasjadega :)

Mina ei ole kohe kindlasti mingi kodukokk. Ja ma jään ikka enda juurde, et kõik toidud, mille tegemine võtab rohkem kui 30 minutit, on aja raiskamine.

Ükspäev ma leidsin isegi ühe sellise kokasaate, kus samasuguse põhimõttega energiline itaalia naine perele ja sõpradele süüa tegi. Näiteks üks söök, mida ma ka proovisin, oli selline. Paned pasta potti keema… keeb nii 7 minutit….olenevalt pastast…

Samal ajal kaussi 2 munakollast, köögikoort ja riivitud parmesani…segad ära ja riivid juurde sidruni koort ja pigistad mõnuga mahla kah. Segad kastme kokku. Ei tohiks võtta mingil juhul kauem kui pasta keeb :)

Siis võtad pasta tulelt, kurnad ära ja paned potti tagasi ning kaste peale. Kuumutada enam ei tohi, sest muidu tuleb munapuder, aga seda ei ole vaja :)… vot nii.. soola pani ainult pastale keetmisel ja kastme teeb soolaseks juust… mulle igatahes maitses küll..

Teine söök oli selline, et võttis tomatipasta, pani potti ning peoga riisi sisse ja seisis siis uhke näoga poti kõrval ja ütles, tehtud!… 10 minti keeb, aga midagi ei pea samal ajal tegema ja lastele maitseb väga hästi :)…. riivisid jälle juust peale ja sõid isuga :)

Aga meie pere võtab kõigest sellest lihtsusest hoolimata mõnikord ette tee mäkki. Tavaliselt küll mina ja Ketlin :)… aga mõnikord on nõus Kalle, kui suur tervisliku toidu asutaja, meiega kaasa tulema. Ketlin tellib siis tavaliselt lasteeine. Ütleks nii, et mäkk on natuke isegi laste tervisele mõelnud ja niimoodi koosnebki Ketlini lasteaeine hamburgerist, progandipulkadest ja õunamahlast.  :))) Mäkki töötajad ei ole ise alati väga kindlad, et neil selline valik on, aga pärast mõningast tutvust nende menüüga, nad ka lahkelt meie soovi pakivad. :)

Mina olen Ketlini eeskujul sama menüüd valinud :)… ja viimane kord kui ma tahtsin lahke olla ja Ketlinile friikad ostsin, siis ta ei tahtnudki neid, vaid nõudis oma porgandeid.

Kokkuvõte… kõik kiire ei ole ainult halb  :))))

9 Responses to kuuma saia

  1. Anu says:

    minule mäkk hullult maitseb! lastega ka ikka vahel käime seal, nüüd on kuidagi pikem vahe sisse jäänud miskitõttu…
    aga ütle, mis on köögikoor? kas hapu-, kohvi- või vahukoor?

  2. inga says:

    :)
    ma pakun, et köögikoor võiks olla kohvikoor… vähemalt minu jaoks on, sest kasutan seda kõigi pastaroogade tegemisel:)
    … ei meenugi, millal mäkis viimati käidud… vist ükskord musiga kahekesi käisime, umbes 3-4 aastat tagasi. aga me külastame välisreisidel vahel mäkke.. et nohh nagu teaks, mida antakse:) jajahh, viimati oligi siis hoopis minul Londonis eelmine sügis.
    aga kui ma Toomast ootasin, siis me käisime kord kinos väärtfilmi vaatamas ja terve filmi aja ma mõtlesin hotdogi peale. ma ei jõudnud ära oodata, millal saalist pääsen, et siis koduteel statoilist hotdogi saada;)

  3. ingrid says:

    Hamburgeri “otsa sattudes” alati meenutan professor Voki sõnu – korra nädalas kiirtoit on igatahes parem kui üle 4 tunni söömata olla. või oli isegi paar korda? ;-)
    Ja köögikoor … ongi kohe selline eraldi asi olemas. Ei ole hapu, kohvi ega vahu. Minu meelest ükski Eesti tootja ei tee.

  4. inga says:

    … pean veel kobisema:)
    hakkasin toitu valmistama ja sinu kirjutisele mõeldes võtsin aega… pasta bolognese valmis 20 minutiga (pastavesi üles, vokk-pann tulele, hakkliha peale, riivin porgandi ja küüslaugu, lisan hakklihale, soola ja pipart, hakin tomati, valan pasta keevasse vette, lisan hakklihale tomati ja suhkru, valan üle kohvikoore ja tomatipastaga, kurnan pasta, keeran selle vokkpannile kastme otsa, raputan peale basiilikut ja valmis ongi. ainult et sööjaid ei ole veel kodus:))
    ehk siis – toidu kvaliteet ei olene mitte kulutatud ajast, vaid ikka toorainetest:)
    meil peab kodus alati olema lisaks pastale pestot, juustu ja maitseaineid. me armastame küüslauku, basiilikut ja tüümiani. Ja ma teen peaaegu kõike toite kas vokil või ahjus.
    aga mul meenus, kui ma esimest korda nägin Jamie Oliveri saadet… vaatasin seda suu ammuli… millise kerguse ja elegantse lohakusega ta oma köögis toimetas:) tema köök muidugi tegi ka kadedaks.
    aga see itaalia tädi, kellest kribasid. ma arvan, et ma olen sama tädi otsa “juhtunud” – vist soome kanalist. Tema lohakus mulle nii elegantne ei tundunud, kui eelpool nimetatud telekoka jagu:) aga loomulikult on abiks kõikvõimalikud nipid, kuidas kiiresti head toitu saada.

  5. krista says:

    just see sama tädi, aga ma olen ka tegelikult ainult ühte saadet näinud :)…. aga see Jamie Oliver jättis mulle täpselt samasuguse mulje… lisaks veel tema vaba suhtlemisviis. Samas tema kokaraamtut pole ma küll igatasenud, sest minu arust tema kogu võöu oligi tema ise ja tema vaba tunnetus asjade tegemisel.

    Aga siin kohal tekibki minul küsimus, et kust läheb siis see kiirtoidu ja kiiresti tehtava toidu vahe?

    Ja palun … mina tahaks ka seda pastat sööma tulla? ;)

    Ja siis veel sellest köögikoorest… ma täitsa juhuslikult ostsin seda ja kuigi ta rasvaprotsent oli sama mis kohvikoorelgi, oli ta selline paksem.
    Aga kunagi ammu kui ma itaalia restoranis töötasin, siis seal tehti kõik pastakastmed vahukoorega…. ja ikka 200ml vahukoort ühele portsule :)))

  6. Mari says:

    Kui sinna koorega kastmele ka kòrvale vàike sink praadida siis on tàitsa peaaegu carbonara :)
    Itaalia kòògi kòige suurem vòlu on ka minu meelest just tema lihtsus ning toiduvalmistamise kiirus. Iga korralik itaallane làheb lòunale koju, kui aga lòuna kestab 2 tundi ( nagu mul oli) siis tund làheb liikluses ja teise tunni jooksul peab saama kokatud ja sòòdud. Sest itaalias mitte keegi ei sòò eilseid kartuleid ( ka pastat ei soojenda mitte keegi ùles, vaid ahju oma vòib ehk).Seepàrast ongi enamus pastasi kiirelt valmistatavad.
    khm khm, korralik ragu bologneset keedetakse kùll vàhemalt 2 tundi( mina mitte aga kohalikud kùll), kuid siis sùgavkùlmutatakse see topsidesse, et oleks hea vòtta ja kiirelt pasta peale panna, kui vaja.
    Samas peab àra mainima, et itaalias on aastaringselt tunduvalt rohkem juurvilju saadaval kui Eestis ning nad on vàrsked ja head…ehk ka toorainest sòltub toidu kvaliteet.
    Kiirtoit on see kus kvaliteedi asemel on kvantiteet. Kus on paksus rasvas praetud midagi, mis kunagi vòibolla oli isegi liha…

  7. inga says:

    :)
    sorri, ei pretendeeri ehtsale bolognesele…
    olen töötanud iiris kiirtoiduketis… oli kogemus omaette;) rasvahaisuga harjus mingi aja jooksul ära… aga süüa küll ei tahtnud seal. tavaliselt keetsime töölt tulles riisi ja praadisime seeni juurde. ja nurgapealsest pagariärist sai maailma-parimadi mustikamuhvineid.. mmmm! aga see pole enam see teema;)

  8. Katrin says:

    Ma ei saa siiski nõustuda selle 30 minuti väitega. Meie pere üheks suureks lemmikuks on sealiha, mis on olnud koos sibulatega malmpotis üleöö puu ahjus. Aega kulub tema valmis saamiseks siis nii umbes 10-12 tundi. Aga teisiti ei ole võimalik ka nii pehmet ja lausa suus sulavat praadi saada. :)
    Aga jah, tegelikult peale tööd tehtavad toidud võiksid ikka 30 minutiga valmis saada. Muidu ma lihtsalt suren pliidi ääres nälga. :D

  9. krentu says:

    soovitan sellest köögikoorest loobuda. ma ei tea muidugi millist sa kasutad, aga kõik, mis mina näinud olen, on tehtud igasugu jamast kokku, päris koorest on asi kaugel. miks sa kohvikoort ei kasuta? mina teen kõik kohvikoorega ja väga hea on ja ei lähe tükki ega midagi.
    kusjuures sinu pealt seda õppisin – peale seda, kui sa itaalia restoranist töölt tulid, tegid seda pasta-porgand-suvikõrvits-sink-kohvikoor sööki. see on siiani minu suuuuuuur lemmik :)

Leave a Reply

