Meie lapsesõbralik kodu

img_7160.jpg 

Elu lastega kodus on hoopis midagi muud, kui ilma lasteta kodus. Ja lastega on ka nii, et oleneb vanusest ja kiskumise tasemest. Natuke aega tagasi käisime külas, kus röster oli kõrgel akna laua peal, aga juhe rippus kutsuvalt alla ja pistikupesa oli põrandast 10 cm kõrgusel. Ei ole neil veel peres laps nii suureks saanud, et läheks sinna kiskuma, aga meie Keit vaatas mitu korda seda juhet :). Tegin siis täna oma kodus väikese ringkäigu ja mis ma leidsin.

img_7193.jpg

Kui laps on nii suur, et oskab ise oma jope nagisse riputada, siis palun väga tuleb talle nagi temale sobivale kõrgusele panna. Sellest hoolimata meeldib Ketlinile õuest tulles kõik riided põrandale visata. Ükspäev siis nägin kuidas Keit võttis Ketlini jope ja läks ning riputas selle nagisse. Järgmine kord hüüdis Ketlin juba ise, et ahh küll Keit paneb.

img_7186.jpg 

Veel natuke aega tagasi oli selle koha peal meil suur kummut, aga kui Ketlin tahab ennast ise riidesse panna, siis võtab see nii kaua aega, et ma ise tahaks kuskil istuda ja Keiti riidesse panna on pingil istudes palju mõnusam kui põrandal. Minu arust väga hea kõrgusega kah ja üks mu lemmikuid viimase aja oste :)

img_7191.jpg 

Kohe esikust läheb uks vannituppa, kus on pink selleks, et Ketlin saaks ise käsi pesta ja samas, et mina oma varbaid ära ei lööks. Pissipott peab kapi all olema, et see ise üles leitaks ja alati teada oleks, kus ta on :)

img_7192.jpg 

Neid Ikeast 1.50 eest leitud punaseid kotte olen ma kohe hulgi varunud. Vannitoas pidzaamade jaoks ja lastetoas erinevate mänguasjade jaoks. Minu arust väga hea leid :))))

 img_7176.jpg

Esikust suurde tuppa tulles on meil ilus suur lapsesõbralik riiul :). Mikrouuni oskab Ketlin küll asju panna ja ka välja võtta ja nuppu keerata, aga kui palju seda ta veel ei tea. Samas pole kumbki meie laps eriline kiskuja, nii et nende pärast ma juhet seinast välja tõmmanud ei ole. Rösteriga on sama asi :). Suur mänguasja kast ja raamaturiiul on ka laste oma, aga ma ikka loodan, et ükskord kolivad need lastetuppa ja ma saan selle kasti omale lõngade jaoks näiteks :)

img_7179.jpg 

Minu koht on selle lilla kottooli peal. Seal ma siis istun kui mul pased seljas elavad ja kui mõnikord juhtub, et Ketlin ise magama jääb, siis alati seal :). Nahast tumbad on ka mul lemmikud, kerged lükata ja puhastada ja kui ruumi vaja, siis mahuvad meie lapsesõbraliku kõrgusega söögilaua alla :). Söögilaual saagisime 11 cm jalad alt ära, et oleks mugav diivani pealt süüa ja hetkel on ta Ketlin jaoks väga õigel kõrgusel, sest ta saab püsti seistes laua ääres toimetada nii, et Keit teda segama ei ulatu. Näiteks puslesid kokku panna.

Ja veel, täpselt kottooli ees on veel teine, kuhu ma jalad panen ja selle taga kamin …..mmmmm :))

img_7181.jpg 

Köögivarustuse kummutis on lusika sahtel täpselt seal kõrgusel kust lapsed ise lusikaid võtta saavad. Kui tuleb jälle see periood, kus ei taha ja ei viitsi, siis ma tõstan ta jälle endasõbralikule kõrgusele :)))

img_7184.jpg 

Seda kohta nimetab Ketlin oma töökohaks. Seal ta käib aruvtiga külitamas või mängib nukkudega. Kuna Keit sinna üles ei saa ja nad veel koos eriti ei mängi, siis suure kisa ja kakluse vältimiseks on hea kõrge koht :)

 img_7113.jpg

Trepp meil tegelt lapsesõbralikkusega ei hiilga, aga õnneks on ainuke võimalus sealt alla kukkuda mööda treppi. Meil pole seal kunagi kaitset ees olnud, aga kuna mõlemad tüdrukud on äärmiselt alalhoidlikud, siis nad väga ei roni seal kah niisama. Keit on nüüd nii kaugele jõudnud, et ta vikka üritab sealt üles ronida, aga kuna ta tavaliselt teeb seda suhteliselt jutukalt, siis on alati kuulda kui ta minema hakkab. Alla tulla ta veel ei julge.

img_7195.jpg

Poolel teel on trepi peal auk (teisel pool on samas kohas see riiul), kust saab alla vaadata ja näeb täpselt televiisorit. Hea tulevikus hiilida mõnda saadet vaatama kui tegelt magama peaks :)

 img_7172.jpg

Lastetoas on üks voodi Ketlini oma ja teine Keidi :). See on Keidi voodi. Selle peal käivad nad mõlemad mängimas. Ja kuna Ketlini üks lemmikmänge on laulmistund või mõni muu tund, kus ta saab õpetaja olla, siis need on kõik tema õpilased seal :)

 img_7167.jpg

Kuna lastetuba tuli meie magamistuppa, siis kolis ka lasteraamatute riiul meie omasse… st üks väike osa nende raamatutest :)

 img_7170.jpg

Lastetoast saab otse rõdule. Ja tulevikus saavad sealt kaudu poisid mööda lilleredelit tuppa ronida ;)… ainuke asi, et rõdu all on meie magamistuba ;)…Ma püüan lastetoas lepatriinuteemat ja näiteks on meil selleks kotttoolid :)

img_7166.jpg 

Ja et tüli ei tuleks, siis kahele tüdrukule on vaja ju kõike kaks. Nii siis said nad endale 2 nukuvoodit. Ikea omad, mille ma valgeks värvisin ja tänu toredatele sõbrannadele on nüüd tüdrukutel ka mitu komplekti voodiriideid ja piisavalt nukke, kes seal magada saavad…. kui nad just Ketlini juures tunnis ei ole.

5 Responses to Meie lapsesõbralik kodu

  1. jänx says:

    jeerum, kui armas blogi! ma otsisin google’st hoopis-hoopis miskit muud ja sattusin siia täiesti juhuslikult. ja ei taha enam ära minna, noh :) väga armas veebikoduke. näpp klikkis “add to favorites” :)

  2. crankymonkeys says:

    Vaga ponev :) Meil on paljud asjad poisile ulatuskorgusel aga mida veel pole on nagi…

  3. Kristi says:

    tahan ka nii ilusat kodu!

  4. mermaid says:

    See nukuvoodite pilt on nii armas :)
    Kas nad seinakontakte pole avastanud?

  5. eva says:

    sul on nii kena kodu! räägi palun lähemalt oma kodukujundamise põhimõtetest ka (kui muidugi raatsid!).

Leave a Reply

