Kuidas päriselt on

uuued.jpg 

(2005)

Ma olen alati eesti koduajakirju vaadates imestanud, et kus need inimesed siis elavad. Väga suur enamus nendest kodudest on sellised just nõelasilmast tulnud, kus kõik eluks vajalik pole veel tekkinud või on kuskile kappi ära pandud. Või äkki neil ei olegi selliseid elu asju ja nad elavadki koguaeg niimodi nõelasilmas. Kas päriselt on ka nii, et osadel inimestel on kodu koguaeg korras ja kõik asjad ära pandud või on ikkagi nii, et kõik asjad pannakse ära siis, kui kellegi võõras silma peale peaks sattuma. Näiteks “välismaa” ajakirjades ikka elatakse ka seal pildi peal. Ja kuidas veel elatakse. Seal on inimestel ka söök laua peal ja nuga või serva peal ja lastel mänguasjad laiali. Vot ei saa mina aru, kuidas saavutada selline ilus lohakus, kus kõik asjad on nagu kukkunud kuskile, aga väga õigesti ja õigesse kohta kukkunud. Kõige rohkem mulle meeldivadki need koduraamatud, kus on pildid päris elust. Nii nagu see minu aravates käib. Aga tithi ei saa ma aru, miks see meie kodus nii ei käi. Kui ikka mina süüa teen, siis minu arust on köök segamini, mitte lahedas laokil olekus. Või kui lapsed mängivad, siis minu arust on sõda lahti, mitte mõned asjas juhuslikus kohas. Mis minu põhiline viga on, on see, et ma mööda minnes jätan asju kuhugile peale. ise küll mõtlen, et kohe varsti ma panen selle õigesse kohta tagasi, aga päevadega kgouneb neid valesid asju juhuslikesse kohtadesse nii palju, et nende ära panemine tähendab juba koristamist.

Kui ma praegu enda kõrvale vaatan, siis on mul siin taldrik ja taas, mis kahjuks on siin juba eilsest. Kaks vildikat ja täis soditud paber. Kaks sellepärast, et äkki üks on tühi. Põrandal on hunnikutesse pandud ajakirjad, mis ma eile tahtsin pakkidesse siduda ja maale viia ja millest ma täna olen juba 10 korda niisama üle astunud ja pool vannituba on ka täis puhtaid ja ilusti kokkuvolditud riideid. Minu silmale on see vaatepilt korralagedus, aga kui nendest samadest asjadest oleks ajakirjas pilt, siis seal oleks see kui ilus lohakus ja näeks, et keegi elab siin ja tunneb ennast hästi. No… mina tunnen ennast ka hästi, muidu ma ei astuks südame rahuga nendest hunnikutest üle, aga ma arvan, et teised inimesed minu kodus vaataksid seda kui korralagedust ja laiskust ja mulle läheb ju korda mida teised inimesed arvavad ja see jälle tähendab, et enne kui keegi mulle külla tuleks peaks ma kõin need asjad ära panema.

Ja üldse kust läheb see piir,millal kodus on piisavalt asju. Et kodus on valmis ja on ilus ja mõnus. Mitte nii, et sa pead ostma juurde rohkem kappe, et neid asju, mis sul on juba tekkinud kuhugi ära panna ja sa pead oma kodus kõndima külge ees, sest sa ei mahu nende kappide vahele enam ära. Kuidas hinnata seda, et minu kodu on nüüd valmis ja ei vaja enam midagi, kui minu koju sünnivad elama uued inimesed, kes oma ruumi vajavad ja tahtmistega kodu täidavad?

img_7112.jpg 

(2007)

9 Responses to Kuidas päriselt on

  1. p6rgukiz says:

    Kui ei ole oma harjunut korralagedust, siis kindlasti tunneksid ennast kui võõras kohas elavat ;)
    Tore, kui lapsed Sul asju ei käpi, et võid vedelema jätta siia-sinna…
    Meil sellist luksust pole.
    Ma julgen ausalt väita, et enamus aega ei ole mul kodus asju laiali.
    Millegi pärast tüdruk (2a ja 7k) ikka ei kuula sõna ja teeb üleliigsete vedelema jäetud asjadega mida tahab. Ma parem panen need kohe tagasi sinna, kus käivad, ei viitsi mina asju taga ajada :P
    Soomes on paljudes korterites kamorkad. Meil ka. Ja pole ühtegi riietekappi ;) Ega sektsiooni. Kõik kola on ukse taga peidus ;) Isegi raamaturiiulit pole. On küll paar riiulit seina peal, kuid seal on dvd´d ja mõni pisike vidin. Üleüldiselt ei meeldi mulle iluvidinad ja elus lilli mul ka ei ole :)
    Ah jaa, esikus on kapp, seal jalanõud ja tolmuimeja :P
    Ainsad asjad, mis 14h päevas vedelevad elutoas, on lapse mänguasjad, millest tuleb kogu aeg üle hüpata ;) Mujale on tal keelatud nendega mängima minna.
    Ja vahel on mõni must nõu kraanikausis, kui ei viitsi kohe pesumasinasse panna :P
    Kindlasti leiab ka kaks poolikut käsitööasja kuskilt kõrgemalt.
    Koristan kord nädalas :)

  2. jaana says:

    Need valed asjad juhuslikes kohtades on kindlasti vahel ka minu jaoks probleem :)
    Aga arvan, et oma kodus tulebki elada täpselt nii, nagu enda ja pere jaoks kõige mugavam on. Loomulikult tekib ajaga asju juurde…teisiti ju ei saakski :))
    Avastasin, kui palju asju on meie elamisse Berta jurde toonud…riided, mänguasjad, raamatud, mööbel :D
    Elades päevad otsa ainult koristades ja asju ära pannes-no mis elu seegi on.
    Ja korralagedusega on see nali, et alati saab asjad korda seada. Hästi mõnus tunne tekib ka peale koristamist. Aga siis enam mõnus ei ole, kui keegi põranda küpsist täis pudistab, piima maha ajab, kummutist riided välja viskab või kokkuseatud asjad laiali kakub jne :)))

  3. Tsuslik says:

    Tere,

    Kust sellis imeilusat riiulit saab?

  4. triin says:

    ma sinu kodu pilte alati imetelen. Kõik on nii otstarbekas ja leidlik ja maitsekas :)
    Mul kipub segadus kahjuks küll olema mitte mõnus lohakus, vaid ikka ilge segadus. Ja mul ei ole kunagi sellist mõtet, et minu kodu, las olla, ma tunnen ennast siin hästi. Sest tegelt ei tunne. Lihtne öelda, et kui ei meeldi korista ära, aga teha palju raskem. Iga asi tahab niiiii mitu liigutust ja ma niigi liigutan ennast lakkamatult, et iga liigutus tuleb mõne teise liigutuse arvelt. Kui kõik oleks koguaeg korras, oleks tore, aga siis jääks palju teised toredad liigutused liigutamata.
    Aga asju tekib küll jah. Lõputult.

  5. krista says:

    selle riiuli ma tegin ise :)))…. idee oli kunagi kuskil koduajakirjas. Millises sellest pole mul õrna aimugi, aga ta oli ka nats teistsugune. Aga muidu asi väga lihtne.
    MDF plaatideks nimetatakse neid vist ja näiteks K-rautas ja Key ehitusmaterjalides on erinevat värvi ja mõõtu neid päris palju. Siis veel keermelatid (mul vist olid 12 või 16 mm) ja seibe ja mutried on ka vaja. Isa aitas augud puurida (augud peavad olema nats suuremad kui keermelatt) ja siis tuleb ise vaadata millise vahega riiuuleid tahad. Ma vaatasin, et ühele riiulile ei mahu õmblusmasin ära ja kerisin siis mutritest vahe suuremaks.
    Seina küljes on ta ka kinni, sest muidu oli ta suht kipakas :)
    Kalle pärast tegi meile ühte “auku” veel sellise väiksema :)

  6. triin says:

    einoh täitsa uskumatu! Ise tegid!
    Ma tahtsin kunagi varem teie diivani kohta küsida, et kust selliseid saadakse. Nüüd küsin, sest ei ole suutnud seda unustada :)

  7. kodutriibik says:

    alumine pilt on palju ilusam kui ülemine :) ilusti täis elatud. aga asju ja segadust koguneb paratamatult ja lastega peres ei maksa lihtsalt selle üle ahastada, muidu lähed hulluks. ja küllap on välismaa kodupiltidel see kunstipärane segadus mitme stilisti ühisel jõul loodud :)

    kõik pildid, mis sa oma kodust üles pannud oled, on nutma ajavalt ilusad, nii et saba püsti! kodu ei saa iialgi valmis. aga asju peab vist vaikselt ära viskama. seda ma ütlen manitsuseks rohkem endale kui sulle. sest mina ka ei kujuta ette, et ma aasta-aastalt meie korterit üha uute kappidega täitma peaksin. hea, kui on suvekodu, kuhu vähemalt ajakirju viia, mida ära ei raatsi visata. meil ka see plaan.

  8. Katrin says:

    Seda riiulit imetlesin ma juba siis, kui sellest esimese pildi üles panid :)
    Oma kodu korrasoleku kohta ütleks, et …ohjah :D 24/7 peaks koristama, kui kõik korras oleks. Aga ei korista sedasi ja ei ole kodu esindusvalmis kah. Ilmselt ei saagi, vähemalt mitte niikaua, kuniks lapsed kodus.

  9. krista says:

    triinule: diivani ostsime sotkast… kunstnahast ja mina olen väga rahul. Ma ikka peaaegu igapäev pesen seda ja hoian ikka kõvasti närve sellega kokku, et ei pea siin kellegi peale karjuma, et ei tohi sööki diivanile ajada….samas on meil põhisöömine diivani peal, nii et see on ainuõige valik sinna :)

Leave a Reply

