minu lemmikmasin

img_5753.jpg 

Kunagi ammu kui autopoes töötasin, siis üks töökaaslane ütles automaatkäigukasti kohta, et miks peaks tema tegema seda tööd, mille auto on nõus tema eest ära tegema.

Vot täpselt samamoodi suhtun ma ka kõikidesse kodumasinatesse. Ükskõik mis asi see ka ei ole, kui ikka masin seda minust palju kiirmini ja rõõmsamalt ära teeb, siis paln väga, lasku käia. Nii kuulus näiteks köögimööblitellimusse raudselt sisse nõudepesumasin.

Ja ilma pesumasinata ei kujuta vist ammu enam keegi oma elu ette.  Ükskord kui ma käisin oma klassiõel külas, kellel on kaksikud poisid, näitas ta mulle oma imemasinat. Pesukuivatusmasinat. Noh ma olin tegelt seda masinat ja tema imevõimeid ka enne näinud… ameerikas näiteks. Kunagi ammu ma kuulsin, et ameerikas ei triigi keegi oma riideid. Ise mõtlesin, et ohh küll nad on siis järelikult laisad ja lohakad ega hooli sellest, et riided kortsus on. Aga kui ma ise seal olin ja oma puhta pesu pesukuivatist välja olin võtnud, siis käisin tükk aega triikrauaga ümber riiete ega osanud kuskilt midagi rauaga siluda.

Plaan valmis. kui meil tuleb teine vannituba, siis raudselt on seal oma kohal ka pesukuivatusmasin. Selge see, et sellega pidi tegema finantsteenuseid osutavale pereisale veenmistööd. Näiteks ohata ja selga hõõruda kui triigin… võis siis tema silma alla järjest suuremaid puhta pesuhinnkuid laotada….Aga veensin ära ja nüüd ütleks, et tegemist on minu lemmikmasinaga :)))

Asi käib meil nii….

Pesu pesumasinasse… sealt pärast pesu kuivatisse… siis kuivatist tuleb ilusti kapivormi kokkulappida ja kappi panna. Vot see viimane töö on see kõige raskem hetkel :)))…. aga kõik riided on meil kodus puhtad ja sirged ja ilusti kokkulapitud :)

Noh nii palju see imemasin ei tee, et ta pesu masinast välja viskaks… nimelt kui sa poole tunni jooksul asju välja ei võta, tekivad need kortsud, mis siis kui mingi riideese lihtsalt käkra visatud on :)

Väga kerge südamega lasen kõigil pereliikmetel riideid mustaks ajada ja kui mingi asi on must, siis ma tean kindlalt, et ma hiljemalt 3 tunni pärast võin selle selga panna… noh kui elektrikatkestust ei tule just.

Ja minul on palju rohkem aega :)))….

Kui nüüd öko poolelt asja veel vaadata, siis kui ma esimest korda nägin, milline tolm riitelet masinasse jäi, siis tekkis küll küsimus, et kus ta muidu oleks ;)…. ja ei ütleks, et meil elektrikulud oluliselt suurenenud oleks.

14 Responses to minu lemmikmasin

  1. inga says:

    eeee… miks sa seda varem ei kirjutanud? mina valisin omale vaevalt 2 nädalat tagasi pesumasinat ja ei osanud kuivatiga tahta… sest ma ei ole ameerikamaal käinud ega sellist imeasja oma silmaga nägema juhtunud.
    Kuigi – suvel mulle meeldib – pesu kuivama panna. Õue. Nööri peale. See on mul üks lemmiktegevusi. Ja ma panen pesu kuivama kõikvõimalike süsteemide järgi… värvide järgi, esemete järgi (särgid ühele, püksid teisele), suuruse järgi ja kuis iganes veel. Ja mul on pesunöörid ka ära jagatud – millisel kuivatan pisipoja pesu, millisel voodipesu. Miski imelik värk on mul sellega – panen pesu kuivama, siis kõnnin maja nurgani, seisatan ja vaatan tagasi pesunööridele – nii ilusasti sa pesu kuivama pandud:) rahul. Ja mind häirib, kui ämm nöörilt pesu korjab, et ta paneb lõksud niiviisi tühjale nöörile, et need ei liigu ja mina pean siis igakord pesulõkse nöörilt eest korjama, et saaks lina kuivama panna.
    kuule, see läheb siin nii pikaks, et peaksin seda oma blogis kribama oopis… nii palju veel, et ma ei lase meie issil pesu kuivama panna peaaegu mittekunagi. Kui juhtubki, et tema seda teeb, siis ma lähen esimsel võimalusel ja paigutan pesu nööril nii nagu minu arust olema peab…
    ehk siis kui minul oleks selline imemasin, siis mul ei olekski seda va kiiksu enam! a kiiksud mulle meeldivad;)

  2. trollike says:

    Heee :) See on ka minu lemmikmasin… Peres on ta olnud juba kaks ja pool aastat. Lisaks Sinu jutule toon ka selle nüansi, et rõdul kuivab pesu teinekord vihmasemal perioodil lausa mitu päeva ja toad on meil mittekütteperioodil nii niisked, et kuivamisaega tuleks vist nädalates lugeda; 2h kuivatusaeg on ikka täielik õnnistus. Suviti annan talle siiski puhkust ja kuivatan enamasti rõdul.

    Ingale: 2in1 masinad ei olevatki nii head, nt elektri- ja veekulu (jah, ka veekulu) on kordades suurem. Et kui vähegi ära mahub, siis soovitatakse ikka kahte eraldi masinat. Muuhulgas ka seetõttu, et lubatud pesu kogus on erinev – kui 2in1 masin peseb 5 kg, siis sama masinaga kuivatada tohib korraga max 2,5kg, nii et kaks varianti, kas pesedki pool masinatäit korraga ja siis kohe kuivatama või võtad pärast pesemist pool trumlitäit välja, paned masina kuivatama, pärast paned teise poole; eraldi kuivatisse viskad kogu pesumasinast tulnud pesu sisse. Kusjuures masinaid on ka kahte sorti, ventileerivad ja kondenseerivad, nii et kui juba ostmisele mõtlema hakkad, uuri enne erinevusi ja enda võimalusi;)

  3. Siiri says:

    Mina siin Ameerikas ka kuivatan pesu nööril. Kuna elame vanas majas (ma arvan, et see maja on umbes aastast 1940) ja pesumasinat pole meil lubatud korterisse panna (toruvärgis pole pesumasinatega arvestatud), siis pesu pean käima pesemas pesumajas. Ja vat seal mina ei viitsi kuivateid kasutada. Ma peaks siis pool päeva sõeluma pesumaja vahet, sest seal kohapeal istuda ka pole mõtet.
    Meil olid tagaaias pesunöörid üleval juba enne minu sissekolimist ja ma võtsin need ilusti kasutusele. Mispeale meie kuri naabrinaine küsis, et kas meil on pesumasin kodus, sest kes seda enne näinud on, et keegi normaalne ameeriklane pesu nööril kuivatab. Naabrinaisel tekkis kahtlus, et äkki meie oleme omale salaja pesumasina toonud ja tema ei tohi tuua. Ta saatis isegi ühe ametniku meile vaatama, kas meil pesumasinat tõesti pole :) New Yorgis nimelt on telefon 311, kuhu saab helistada ja igasuguste asjade pärast kaevata ja siis tuleb linnaametnik ja kontrollib. Ma olin üksi kodus, kui see ametnik tuli (väga viisakas inimene oli) ja kui pärast mehe käest küsisin, et miks naabrinaine arvab, et meil pesumasin on, siis mees ütles, et me ju kuivatame pesu õues (ma siiski ei saa sellisest loogikast aru, aga hea küll). Ma ütlesin, et aga üks teine naabrinaine kuivatab ju ka oma õues pesu. Ta on kreeklane, ütles mu mees :)
    Kuna mul lapsi pole, siis see pesupesu ja triikimine õnneks väga suur probleem pole.

  4. cooking-challenged says:

    aga krista, see tolm, mis jaab kuivatisse tuleb ju riietest, jarelikult riided kuluvad kiiremini ja muutuvad kiiremini koledaks. mul ka see “imemasin” juba ammu kodus. sellegipoolest kuivatan osa asju, neid mis muidu ka triikimist ei vajaks, pesurestil. pesurestil kahel pohjusel: vahem eletrikulu = vahem keskkonna saastust, ja asjad ei kulu nii kiiresti. naiteks koogiratikud, padjapyyrid, sokid, aluspesu jms ei pea ju sirged olema ja tavaliselt pole nendega kiire ka.

    :-)

  5. krista says:

    aga see tolmu asi ei ole nii…. see kõik mis sinna masinasse jääb tuleb muidu ka riietele juurde ja siis sealt ära.
    ei ole päris nii, et mingil hetkel mul endam pluusi poleks ;)

  6. crankymonkeys says:

    Meil on juba ule 10 aasta mingi variant kuivatusmasinast olnud, kas eraldi masin voi 2-in-1. Voin oelda, et eriti ma neid ei kasuta, sest pesunoori jaoks on alati oues ruumi olnud. Kuivatis lahevad riided ka oudsalt elektrit tais ja et seda ei juhtuks tuleb mingeid ekstra pabereid osta mis sinna sisse panna (ei tea muidugi mis Eestis tehakse) ja ma lihtsalt ei viitsi jannata igasugu lisanditega. Hea et mul meeles on regulaarselt pesupulbritki osta :)

  7. gaidi says:

    Mina tahtsin seda ütleda, et mehi vist tulebki pikalt veenda masinate vajalikkusest (kuigi endale, vähemalt meil, ostetakse koheselt igasugu vigureid kui vajadus tekib). Meie peres on hetkel veenmisel nõudepesumasin. Hetkel on sellega raskusi, kuna pole köögis piisavalt ruumi, pesumasin peab lihtsalt vannituppa kolima. Aga nüüd kus mul endal tervis seoses uue rasedusega kehvem, peab mees nõusid pesema ja ma ei ütle, et ta väga rõõmus selle üle oleks. Nii et veenimstöö vist nüüd lõppenud.
    Aga pesukuivatamisest…..peamiselt õues, aga seda saab ikkagi teha mingi pool aastat. Praegu ma õues ei kuivata, sest sel pole mingit mõtet.Aga taas seoses uute rasedus vaevustega (pesupulbrilõhn)ei triigi pesu. Kõik kuivad lappesse, olulised asjad panen kohe riidepuudele kuivama ja triikimist polegi vaja. Kuigi jah, eelistan iga kell triigitud asja, aga mis teha.

  8. Siiri says:

    Kodumasinate vajalikkuse selgekstegemisest meestele – mina selgitan oma mehele aegajalt, et ka minul on õigus soovida endale kvaliteetseid tööriistu (põhiliselt kööki muidugi):) Et tema ju tahab, et tal oleks viimase peal akutrell, seega ka mina tahan, et mul oleks väga hea mikser näiteks. Kui köögikombaini koju tõime, siis mees tahtis kohe järgi proovida, et kas on ikka hea ja kasulik masin ning veetis paar tundi köögis :)
    No ja aegajalt ma kiidan, kui hea on ikka heade masinatega tööd teha.
    Ja kui meil oleks ruumi, siis tahaks kindlasti ka pesukuivatit – mõnikord oleks seda hädasti vaja.

  9. evelynco says:

    Hmmm, meie peres on asi vastupidi. Kõiki masinaid, mis meil on, on mees pidanud veenma MIND, et need on vajalikud:))) Ja kui ta need meile koju on vedanud, siis ma olen peale kasutuselevõttu muidugi ülimalt tänulik olnud. Ma lihtsalt hirmsasti kardan uut tehnikat ja mulle ei meeldi masinaid tundma õppida. Pesukuivatusmasinast on ta mulle rääkinud juba aegade algusest peale, aga ma pole selle otstarbekusele veel pihta saanud. Ma nüüd hakkan uuesti mõtlema selle üle, tänud Krista:)

  10. inga says:

    viimasest snasabast kinni… mulle meeldib masinatega jännata:) st, mulle ei meeldi manuaalid. aga mulle meeldib masinaid nokkida… uue pesumasina manuaali ma lugesin erandina ikka ilusasti läbi enne nokkima asumist. ja esimese kiirpesu, mis meie uus masin tegi, ajal istusime kogu perega pimedas vannitoas põrandal ja jälgisime tulede mängu ja masina vuramist;) Mulle meeldib minu pesumasin ja tänu titale suhtlen ma temaga peaaegu iga päev.

  11. Katrin says:

    Lugesin just hiljuti, et pesukuivatusmasinat soovitatakse tolmuallergikutele. Kuna enamus tolmu tekib riietest (üleriided, voodiriided, käterätid jne jne). Kuivati teeb riided tolmuvabamaks.
    Oma suuremate ostude nimekirja olen igatahes pesukuivati ka juba ära märkinud :)

  12. tiinas says:

    Me soetasime just paar päeva tagasi ka kuivati :))).
    Kuna meie korteris ei ole nii palju ruumi, et märja pesu hoida, siis oligi vaja. Suvel muidugi on rõdu olemas, aga talvel kogunes kõik pesu kuivamisest tekkiv niiskus elamisse sisse ja see polnud väga tore. Vaatasin peale esimest kuivatamiskorda, kui palju vett ühest hunnikust märjast pesust eraldub ja sain krambid…. kõik see vesi imbus enne pesurestilt kuhugi mitte vajalikku kohta.

  13. evelynco says:

    Aga Krista, ma hakkasin praegu mõtlema, et mispärast ma seda kuivatusmasinat siiani tahtnud ei ole ja üks argumente oli, et seal ei tohigi väga paljusid riideid kuivatada. Ükskord teksapoe müüja näiteks ütles, et pesta tohib ka ainult väikeste pööretega (et kui mul max on 1000 pööret, siis teksasid peaks pesema600-800 pöördega), et muidu rikub riide ära ja kuivati pöörded on veel suuremad ju kui masina omad. Või on need tänapäeva masinad mingi muu süsteemiga?

  14. krista says:

    pesukuivati pöörleb väga aeglaselt, sama aeglaselt kui pesu pesev masin. Niimoodi ühtepidi ja siis vaikselt teistpidi.
    Need pöörded mis sa välja tõid on tsentrifuugi omad…

    Põhjus miks paljusid asju seal kuivatad ei tohi, on temperatuur. Seal sees on ikka ligi 60 kraadi ja paljud asjad tõmbavad kokku. Mõnikord isegi mõned teksased ;)

    Mina olen pääsenud ainult kinnastega… õigem oleks öelda ühe kindaga, mis on nüüd täpselt poole väiksem :)

    Ja kuigi enamus jopedel on ka kirjas, et sinna panna ei tohi, on kõik lastejoped ja kombekad edkualt kuivatuse mitu-mitu korda läbinud.

    Ainuke asi, mis oleks nagu kuivati miinus on just see soojus, mis masinast välja tuleb… Nii et kui vannituppa lähed, siis seal on ikka päris soe :)))…. meie peres on see plussiks, kuna kuivati on meil ainuke “radiaator” teisel korrusel.

Leave a Reply

