Autosõit ja kellaajad

Mulle meeldib autoga sõita… kohe täitsa hästi meeldib. Aga meeldib sõita siis kui ma tean kui kaua mul see sõit aega võtab. Eriti oluline on see siis kui sul on autos vähemalt üks väike laps.

Näiteks mulle sobival ajal sõidan ma kodus kesklinna 15 minutit ja kukupai tundi 25 ja ema-isa juurde 20 minutit. Seda kõike on vaja teada selleks, et mitte hilineda ja hilineda mulle ei meeldi.

Kõigest sellest teadmisest pole mingit kasu, kui ma pean kuskile minema minule tundmatul kellaajal. Ja selleks kellaajaks on näiteks kell 9 hommikul. Nagu näiteks täna. Pidin oma auto viima hoolitsusse Tuukri tänavale kella üheksaks.

Arvestasin oma tavalisele minekule 15 minutit otsa ja arvasin, et jõuan ilusti…. aga kus sa sellega… hea et kodu uksest suure teeni sain sõita… edasi läks nõkat-nõkat. Ja terve see 45 minutit linna poole sõites ma mõtlesin, et mida kuradit need inimesed siin teevad…. kas tõesti nad iga päev kulutavad selle nõkat-nõkat peale nii palju aega…

Ja siis kui kell sai juba 9… ja 9.15 imeastasin, et need nõkat-nõkat on ikka veel siin, järelikult on nad kõik juba hiljaks jäänud ja järelikult on nad kõik närvis ja stressis…. ja… ja… Miks nad seda teevad? Ma ei usu et see pool sõpruse pst-d oli tõepoolest täis samasuguseid imestavaid inimesi, kes juhuslikult on sinna sellisel kellaajal sattunud.

Õhtust asja olen ma juba näinud, sest paar korda olen isegi sinna hunnikusse sattunud ja kusjuures vabatahtlikult veel… aga ma püüan ikka seda välti ja näiteks kursusel, mis hakkas kesklinnas kell 17.30 läksin trammiga, sõitsin autoga tondile ja sealt edasi trammiga…

Üldse ma ei saa aru, miks meil ei ole normaalset trammiliiklust…. buss ei päästaks siin midagi, nii tramme oleks vaja.

Tehti nüüd suur plaan, teha trammitee lasnamäele ja mööda sõpruse pst. Aga sealt ei tule ju autosid? Autod tulevad ju rikaste ja ilusate maalt natuke linnast väljast…. näiteks nagu mööda vabakat või pladiski maanteed või piritale. Sinna suunda oleks vaja trammiteed, sest sealt tulevad ju autod. Mingid targad linnainimesed vaatasid, et lasnamäel elab nii palju inimesi ja järelikult on neile trammi vaja… on jah, aga nemad ei sõida autoga ja nemad sõidavad ka ilma selle trammita ühistranspordiga. Ok mitte kõik Lasnamäe inimesed, aga vaadates kui vähe on seal autosid võrreldes elanikega, siis noh…

Kui eesmärk on nagunii ühistranspordiga sõitvatele inimestele elu mugavamaks teha, siis on õige tee…. kui aga eesmärk on linnast nõkat-nõkat ära kaotada, siis tehke trammitee vabakale kah, nii et mina saaks ja kell 9 linna näiteks hambaarsti juurde trammiga sõita :)))

Nii nüüd on mul 30 minutit kukupai tunnini ja ma peaks jõudma ;)

7 Responses to Autosõit ja kellaajad

  1. Anu says:

    aga miks sa rongiga ei sõida? :) ma sattusin ise ka täna sinna nõkat-nõkatisse. rahumäe tee kinni ja pidin pärnu mnt.-d kaudu sõitma. rahumäel hakkas ummik pihta. see oli enne 9-t veidi. kui tagasi tulin 9.15, polnud enam mingit ummikut!
    tramm vabakale oleks hea mõte, aga kahjuks vabakas niigi kitsas, eriti männiku tee pudelikaelast, majad seal ju mõlemal pool kohe tee ääres… aga rongiga saab ilusti nii tondile kui kesklinna, nõmmel saab isegi vankriga perroonile tänu kaldteele.

  2. marit says:

    Täna oli sõpruse pst.-l üldse mingi jama. Ise seisin seal natuke varem, 8.30-9.00. Ummik algas Sõpraka ja Linnu tee ristist ja lõppes alles pärast Endla viadukti. Selle vahemaa läbimiseks kulus siis üle poole tunni. Ikka tegi tigedaks küll.

  3. inga says:

    no ega autot hoolitsusse ikka trammiga vii;) teinekord küsi hoolitsuseks miski mõnusam aeg – kell 11 või nii.
    Ja ausaltöeldes ei kujuta ma ka ette, et oma 2 pisikesega kalamajja nõmmelt trammiga minna oleks sul lõbus… ehk siis sina jääd ikka autoga sõitma, aga need, kel pole vaja transportida lapsi vaid peavad lihtsalt omiku õigeks ajaks tööle jõudma – nende jaoks oleks küll vaja miskit. metrood näiteks:)
    piilusid ka, et kas peaaegu igas autos oli ainult juht? võiks ju naabrimehega diili teha – täna läheme sinu autoga, homme minu omaga – oleks kohe autosi poole vähem. aga siis jälle on nii, et pereisa tuleb õhtul töölt ja tahab minna ka toidupoest läbi perele toidupoolist hankima.. ja seal ta vaeseke kulutab veel oma tubli tunni sabades… kõige õigem oleks inimkond vahetustesse jagada… kõige lihtsam – valged liiguvad pimedal ajal ja mustad valgel ajal:P

  4. krista says:

    no näed siis, saavad teisedki aru mis ma räägin… ehmatasingi ise ka seal enne rahumäed ummikut nähes ära ja keerasin sõpakale, kus oli sama asi :)

    aga rong on hea mõte küll, kui sul sa oled turist ja ei ela siin… hommikul läheb rongi 1 kord tunnis ja päeval näiteks ei tule vahepeal 1,5 tundi ühtegi rongi… see ei ole ikka linna ühistransport :)

  5. Krentu says:

    Aga ära sa arva midagi, et Lasnakal ainult bussiinimesed. Meil ei mahu autod enam maja ette ega taha ära. Varsti on nad bussipeatuses väljas. Pealegi, väga suur osa rikaste-ja-ilusate rajooni elanikest, kõik siis alates Piritast kuni mereni, sõidab linna läbi Lasnamäe. Ja Mustakivi tee on umbes mis umbes. Ja plaanitakse Mustakivi pikendust kuni Purde (oli vist Purde) teeni, nii et kõik Merivälja, Pirita, Viimsi jms elanikud saavad nt ringrajalt sõita Mustakivi teele ja kanalisse. Ja siis läheb kanal ka umbe (ta on tegelikult väga umbes juba, Kumu juurest hakkab tipptunnil ummik). Ja trammi ei saa tõesti ju igale poole teha, nii et tast kasu ka oleks. Kanalisse oli see ju kohe alguses planeeritud.
    Kõige jubedam on ummikus passida siis, kui sul on täpselt kaheks tunniks linnaluba ja sa kulutad tavapäraset 15 min asemel 45 min linna saamiseks. Vot see ajab närvi.Ja veel see, et kuhugi pole parkida. Kui mul kahte väikest last poleks, vaevalt et ma viitsiksin siis autot pidada. Samas, mina olen väga pisikupelglik ja asotsiaalidega bussis küll ei tahaks koos sõita.
    Aga Inga kommentaarile ma annaks maksimumpunktid :D

  6. evelynco says:

    Me just eile hommikul Ristoga lõõpisime, et näed viis autot ootab korraga ristmiku ületamist – tipptund Antsla kesklinnas:)))
    Aga tegelikult on teil seal asi ikka jube küll, lennujaamast bussijaama on täitsa norm sõita pool tundi.

  7. maris says:

    jah ilma lasteta võid sõita trammis või bussis aga lapsi ilma autota kasvatada on võimatu.

Leave a Reply

