söögipaus

 img_5139.jpg

Lugesin jälle pere ja kodu ajakirjast kui tähtis on söömine ja jälle ei oska ma mitte midagi peale hakata.

Kõige pealt siis meie noorem laps. No ei söö tema mingit lisasööki, mis siis, et kohe varsti 11 kuuseks saab. Ja ei saa öelda, et ma ei ole proovinud. Iga päev proovin. Kord seda ja siis jälle teist… ja siis jälle seda esimest. No ei tee suud lahti, keerab pea ära ja siis lükkab veel su käe ka eest ära. Ega ma ei saa ju teda vägisi kah toitma hakata…. Kui ikka ei taha siis ei taha…. ja mina ei oska midagi teha. Ja ei saa ka öelda, et mul kogemust ei oleks :))))…. Mõlemas käes on tal lusikad ja ma võin selle kolmandaga sumistada kui palju tahan, aga suhu ta seda ei lase…

Samas eile õhtul ta pool õhtut “käis” ringi ja matsutas midagi… kõige pealt olid viinamarjad, siis näris bocatat… ja suu muudkui käis. Veel on ta oma elus söönud jogurtit ja kartulit ja kunagi ammu ka kõrvitsat, neid siis püreena. Ja ükskord olen saanud ka väiksese hakkliha tüki talle suhu, mis minu arust ka kõhtu läks.

Aga kui ma näiteks mingi püreepurgi avan, siis neljandal päeval läheb see jälle prügikasti, sest meie Liisu on seal ainult 3 luiskatäit söönud.

Ei joo ta kah midagi… lutipudelit pole ta elus nänudki ja taasi servast võtab imepisike lonksu ja lükkab siis kõrvale. Nokaga tass on meil ka, seda on lahe raputada ja vaadata, kas ikka tuleb midagi välja…vett siis :)))

Ja nüüd ma siis lugesin ajakirjast, et rauavaegus tuleb kui liha ei söö ja välja näeb see nii, et laps magab palju….(Liisu läks kell 11 magama ja kell sai just 3 ja ta ikka magab)…. ja peab ikka liha sööma….. ma tahaks teada kuidas?

Suuremaga on meil lihtsam ja temaga mul nagu probleeme ei ole. Püreed sõi juba beebina ilusti ja praegu kah nagu ei kurda. Kommikauss seisab meil ilusti laua peal ja sealt ta heal juhul päevas ühe kommi võtab kui sedagi… gaasiga jooke ei joo ja kooki ja krõpse kah mitte. Ise saab külmutuskapist kõik kätte ja oskab isegi leivale merevaiku peale määrida. Kuigi kui tal valida lasta, siis ta elaks nagu tüüpiline naine ainult puuviljadest ja jogurtist :))))

Sama päeva õhtul……

pärast kõiki neid kommentaare andsin siis Liisule kanatüki pihku ja sõi selle ilusti ära… hoolimata hammaste puudumisest… see järel pistis ta kõigi valvsa pilgu all veel pool purki õunapüreed ka pintslisse…. nii et alati kui on mingi mure, tuleb see kirja panna ja siis pakutud lahendusi kohe kasutama  hakata. Homme siis keedan talle porgandid ka kausi sisse… ja söögu siis ise kui tahab nii suur olla.

11 Responses to söögipaus

  1. ingrid says:

    aa proovi lihatükk kätte anda, las lutsutab. või näiteks ma tegin ahjus kunagi kana ja maitsestasin ühe koiva nõrgemalt. andsin selle siis mirtelile pihku ja oi kus lutsutas (ta oli siis umbes 10 kuune)

  2. krista says:

    ohhh aitähh…. ma arvan, et see sobiks meile väga hästi!

  3. marit says:

    Mina tegin nii, et panin ahjukana tükikesi kausi sisse ja kausi põrandale. Laps istus seal ikka kaua aega ja võttis kausist tükikesi, toppis suhu ja ajas osad muidugi suust välja… Lõpuks oli pool kaussi ikkagi tühi.Tean küll, et toiduga ei mängita, aga no mis teha, kui muudmoodi ei saa.

  4. maris says:

    jah ja aurutatud köögivili ka tükkidena kaussi. las siis võtab ja pistab suhu. tal on pigem vastumeelsus selle lusika suhtes, mida suu juurde suunatakse.

  5. triin says:

    ja kusjuures mul tuleb ka meelde, et Oskar tegi söömises pausi ja hakkas uuesti sööma kui ma panin köögiviljad tükkidena taldrikule. Siis nokkis neid ja oli rõõmus. Äkki aitab teil ka.
    Ja teine asi mudugi – kui imetamist piirata – tühi kõht peaks ikka sööma ju panema.

  6. siuu says:

    Kana meeldib vist kõll kõigile lastele, aga rauavaeguse vastu temast abi ei ole. Äkki pehmeks hautatud veiseliha tükke vaikselt pakkuda? Hippil on ka punaste marjade mahl, mis peaks rauda sisaldama, äkki sobib see juua? Ja tegelikkuses vist näeb perearsti lauaraamat ette teie eas vereproovi tegemist, et kindlaks teha rauavaegust. Ja häda pärast siis antakse rauasiirupit kui vaja.

  7. krista says:

    Aga see imetamise piiramine ei päästnud midagi… Jäi siin ükspäev Kallega üksi koju … kell 10 hommikul läksin mina ära… ja kella üheks ei olnud ta veel nõus midagi sööma, nii et Kalle oli valmis ta minu juurde tooma, aga ta jäi teel magama ja sõi alles kell 3 ja siis oli mul juba väga raske talle selgeks teha, et enne tuleks midagi muud süüa….

  8. triin says:

    puljong äkki pudelisse? Sest see raua jama oli meil ka kunagi. Hullu vaeva nägin, et normi saada, aga laps oli siis juba ikka kõneleja, et sai talle selgeks teha. Põhikogemus – taimset rauda ei tasu toppida, sest see ei imendu. Ikka liha ainus võimalus. Ja rauasiirup kipub kõhu kinni panema, et oleks hea, kui selleni ei peaks minema. Siis tulevad uued probleemid. Mida tumedam liha, seda rohkem rauda. Äkki saate kusagilt metskitse liha? See on hästi pehme ja värvi järgi peaks seal rauda ka olema.

  9. kairit says:

    Tere! Esmakordselt siin blogis.
    Tegelikult ei ole see alati üksühene rinnapiimalaste puhul, et hiline lihasöömine tähendab tingimata rauavaegust. Kuni saab rp, seni on seal ka rauda (ehkki vähe).
    Mul kogemused täiesti olemas ka oma vanema lapsega- kõik titepüreed jäid mul keetmata, kuna neid ei söödud. Aastane laps oli aga perelauas täiesti arvestatav sööja.
    Keskmise pojaga on jälle mälupilt, kuidas poiss ühe käega lauaservast hoiab ja teisega supiliha suhu ajab. Proovi ka:) Püreeaeg on teilgi ootamatult läbi saanud, algab söögiaeg:)

  10. Külli says:

    Ma tean nagu kah, et see rauaprobleem saab teemaks alles siis kui lehmapiima(-tooteid) suures hulgas andma hakatakse, ehk siis ikka peale aastat. Lehmapiim viib raua organismist vàlja ja kui seda niigi vàhe sisse tuleb, siis vòib tekkida puudus kyll. Rauaasju peaks siis andma alati eraldi piimatoodetest kuid koos c-vitamiinitootega. See viimane aitab raual imenduda. Et siis peale lihasòòmingut yks vàike tykk apelsini nàiteks.

  11. nelladella says:

    Hei!
    Sattusin Su blogi lugema ja sinu rahustuseks võin öelda, et rp titad ei jää aneemiasse!! Vähemalt üldjuhul mitte. Vaata uuesti seda Pere ja Kodu pilti, see laps on näost kriitvalge (..kui ma õigesti mäletan, ei viitsi ajakirja tooma minna). Mida Sinu Liisu kohta küll öelda ei saa:-) Ja rauda on palju ka munakollases, keeda ära ja pudista talle tükikesi. Ma pole ka Samuelile korralikult liha veel andnud, vahel on saanud, aga teadlikult ma sellele veel tähelepanu pole pööranud. Ning magamisest arvan ma nii, et kui ta Sul titest peale on kunstmagaja olnud, siis pole see pikk uni mingi näitaja.

    Olge tublid ja ära muretse!

    BTW meil on väga sarnased blogid:-)))
    http://nelladella.wordpress.com/

Leave a Reply

