Päevalill

 img_5036.jpg

Ma olen olnud viimasel ajal väga laisk aednik. Kohe nii laisk, et ma pole seal ikka vist 2 kuud vähemalt mitte midagi teinud. Samas on täitsa lahe vaadata, mida aed arvab, kui keegi teda suskimas ei käi. Puud ja põõsad kasvatavad kasvusid sinna kuhu pole vaja… minu arust vähemalt. Igihaljas mänd on vähemalt 2 puutäit okkaid puu alla tootnud…ja aeda tekib lilli mida mina pole sinna külvanud. Näiteks kasvab meil maasikakastis petuunia ja ühe põõsa tagant ilmus välja päevalill. Algul kasvatas pika varre kuni põõsa kõrguseni, nii et ma teda ei märganudki. Siis ehmatas vist ise natuke ära ja viskas pikali maha ja kasvas edasi natuke mööda maad. Seal kogus endale julgust ning viimased 30 senti otsustas ta jälle taeva pool kasvama hakata. Kuna ta meil selline isehakanud on, siis õitsema hakkas ta eelmise nädala lõpus ja õie keeras põhjapoole. Nagu kiusuks või protestiks.

img_5050.jpg 

Aga suurusega ta just ei hiilga… aga ilus on ikkagi!

Meie aia esimene päevalill!

Peale selle võib oktoobri alguses leida meie aiast veel muidki huvitavaid asju….

img_5041.jpg

hunnikute viisi seeni

img_5043.jpg

õitsvaid ja ka valmis maasikaid

img_5046.jpg

ning alati õitsva begoonia, mis on minu jaoks on nime täielikult õigustanud!

3 Responses to Päevalill

  1. gaidi says:

    Ma tahtsin juba ütelda, et mul on ka selline alati õitsev begoonia, aga siis vaatasin, et päris selline ikka ei ole. On hoopis betuunia, mis õitseb ka vist lumeni välja. Tahaks peenra üles kaevata ja tulbisibulad maha panna, aga mitte ei raatsi veel kui lilled õitsevad. Aga seeni on meil ka. Pluss männiokkad koos käbidega ja hunnikute viisi kõiksuguseid lehti, mida puud hoolsalt maha viskavad. Paar mutimulla hunnikut lisaks.

  2. inga says:

    minu ukse all õitsevad sama värvi virk-liisud (rahvasuu neid niiviisi kutsub, ma ei teagi nende teist nime). maikuus turult ostsin mõned taimed ja sellest päevast peale on trepikõrval suurtes pottides õisi muudkui juurde ja juurde tootnud.
    ühe ringi lehe-okka riisumist ma juba tegin rumala peaga – ei mallanud oodata, kuniks puud tühjaks end viskavad. No 2 mändi trepi peal ei viska enda kunagi päris puhtaks vaid lasevad okkaid ja käbisi trepilt ikkajajälle kokku kraamida.
    sügis on väga mõnus:)

  3. Age says:

    Ma toon talveks need virk-liisud tuppa. Algul nad natuke pevad ja siis õitsevad veel terve talve toas ka. Kevadel lõikan tagasi ja õue tagasi. Laisale aednikule, nagu mina, väga sobivad lilled.

Leave a Reply

