Meie tänav

Igapäev kõnnin ma mööda oma tänavat. Selleks, et Liisu magama jääks :). Ja igapäev vahin ma meie tänava majasid.

Kui ma väravast välja lähen, siis ma vaatan Liisut ja püüan ennustada, millise majani ma jõuan, enne kui ta magama jääb. Ja hoolimata minu tavalisest optimistlikust plaanist jalutada kaua, pöörana ma tagasi täpselt seal, kus Liisu oma silmad kinni paneb.

Aga majad siis. Minu arust on meie tänaval väga palju ilusaid maju! Kõik ei ole veel ilusad ja oad on ajajooksul minu jaoks saanud ilusaks ja osad on ka tehtud ilusaks, aga näiteks….

img_5072.jpg

Värvast väljas, on esimene maja meie naaber. Hoolimata oma 2000 ruudusest krundist, asutab oma välisuksest välja otse ninaga vastu meie aeda. Aga naaber on sellel aastal kõvasti vaeva näinud ja oma maja hoolega värvinud. Küll värvis ta iga külje majast erinevat värvi kollaseks :))))

img_5186.jpg

Paar sammu edasi seisis aastaid vundamendiga tühi krunt. Krundi ühte serva oli garaaz ehitatud, aga siis sai vist tuju otsa ja nii ta jäigi. Kui siis tekkis krundile silt MÜÜA, siis uudishimulik mina ka uurisin hinda. 2 miljonit küsiti krundi eest siis kui mingit buumi veel ei olnud, aga ostja leidis ta sellegi poolest. Esialgu on pere kolinud garaazist tehtud koju, aga tahaks juba näha mis seal edasi juhtub.

img_5074.jpg

Selliseid ilusaid korda tehtud päkapiku maju on meie tänaval päris mitu. Nagu tüüpilisele eestlasele kohane, ei tunne ma neid inimesi, kes seal elavad….

img_5078.jpg

Seda koera Ketlin kardab…..

Selle maja vastas on kah üks ilus päkapiku maja, aga kuna tal on kole ja kõrge mittesobiv metallaed, siis sellest ma pilti ei teinud :)

img_5086.jpg

Üle esimese ristmiku asub meie tänava kõige suurem krunt. Maja on uus ja raha neil natuke on :)))

Kuna neil on hiiglaslik aed, siis ma käin ikka vahel üle aia kõõlumas, et kui suureks mingid põõsad kasvada võivad… sest põõsad on neil kah nõmme kõige suuremad!

img_5182.jpg

Kohe nende vastas on üks meie tänava minu arust kõige ilusamaid maju. See maja on isegi nõmmel jalutaja raamauts kah sees, ning tegu pidi olema jahimajaga… Maja elanikud on ka lahedad… vähemalt pereisa… alati on tal hea tuju ja hüüab midagi tujutõstvat kui nende majast mööda jalutada…

img_5082.jpg

Selle maja uks väärib veel eraldi esile tõstmist…

img_5083.jpg

Läheb neil aga nii hästi, et peretütrele ehitati krundile oma maja :))… vähemalt nii ma ükskord kuskilt ajakirjast lugesin…

img_5183.jpg

img_5087.jpg 

See on see maja, kus Liisu tavaliselt magama jääb…. ja maja on näide, et ka praegu võib nõmmel maja leida ja see korda lasta teha. Nädala sees seisab maja ees vähemalt 6 bmv-d ja maja ehitajaid nagu sipelgaid täis…

img_5088.jpg

Natuke viltune pilt, aga minu arust väga kena…. Aknast paistab, et nad teevad seal sees ka väikest remonditööd, sest suuremustriga tapeedid on juba seina pandud

img_5090.jpg

Selle maja vastas on maja, kuhu ma hea meelega isegi elama läheks. Ja maja väga ootab korda tegijat….

 img_5092.jpg

Väga huvitav oleks teada, kelle maja see kunagi on olnud ja kui palju maad kunagi selle maja juurde kuulus. See maja on selline, mis lausa karjub õhupuuduses. Nii tihedalt on teised majad tema kõrvale trüginud…

Selle maja valvurid :))

img_5178.jpg

Kui mul oleksid majal sellised aknad, siis ma tahaks, et ma näeks seal välja kah… Nendest akendest ei näe…

Paistab aga, et elavad seal majas õiget tüüpi inimesed, aga oleks vaja kedagi, kes maja korda teeks :)

Nende aia lillepeenart käin ma ka ikka uudistamas…

img_5105.jpg

Kallele meeldib see maja…. maja väikese künka peal  :)))

img_5176.jpg

Ja inimeste soovi Nõmmel elada ei tohiks kuidagi alahinnata, sest ka selline “maja” on leidnud omaniku…

Samas on sellel majal nõmme villadele sarnased aiapostid, nii et mine tea mis seal vanasti oli…

img_5079.jpg

Ma olen väga õnnelik, et ma saan elada Tallinnas sellel tänaval :)))

7 Responses to Meie tänav

  1. inga says:

    oleme ka mõnedki korrad Toomasega teie tänavat mõõtnud:) samad majad on silma jäänud. sel hallil majal on mõnusalt iseloomu, roheline künka peal maja on minu lemmik:) aga sinise maja koer on minuarust rumal – haugub alati ja ma ehmatan ikka iga kord.
    ilusat teile sinna:)

  2. Anu says:

    mul on pikemat aega olnud soov neid kenasid maju pildistada, aga pole veel jõudnud. et mitte ainult ühe tänava, vaid enda jalutuskäikude lemmikmajad. lõuna tänaval on neid tõepoolest päris palju :) see torniga on vägev, küll tahaks seal sees ringi vaadata… ja selles jahimajakeses ka. kuigi see nn. peretütre maja mulle ei meeldi. kusjuures ma olengi endamisi seda torniga maja jahilossiks kutsunud, nüüd selgub, et hoopis teine maja on jahimaja :)
    meie tänaval selliseid pildistamistväärivaid maju nii palju pole…

  3. Kratt says:

    selles imelikus majas, mis nagu elumaja ei olegi, oli vanasti tööstus. minu ema töötas seal, ma olen seal palju käinud;)
    aga Nõmme on üldse väga armas:)

  4. jaana says:

    Ega juhuslikult Lõuna tänavaga tegu pole?

  5. Triin says:

    Mina kui vana nõmmekas vesistasin suud ja imetlesin Sinu pilte – täitsa idüll. Vanasti läksin mööda Lõuna tänavat Nõmme keskuse poole nr 10 bussi peale, et minna Hellase koori proovi:)

  6. triina says:

    Villa Stina (see jahilossi kõrval) ei meeldi mulle ka mitte. Masendavad “laskeavad” tänava poole…
    Heimat-stiili suvilas st valge pruunide puuääristega majas elas veel 1940-50 pr Rosalie Rocks oma tütre ja ämmaga(?). Nende käest ostis mu vanaisa meie maja (ümber nurga Metsa tänaval) :). Eks see krunt olnud kunagi kindlasti suur, sest me maja on nii 1920ndatel ehitatud ja lähemad majad paistavad 1950-1960 valminud.
    Vastasmaja meeldib mulle ka hirmsasti, eriti see, mis nad oma aiaga viimastel aastatel teinud on. Nende pööningule tahaks kolama minna, see tundub nii ahvatlevalt inglaslik – kindlasti on seal ka oma kummitus :p
    Kas selles madalas majas mitte saun ei olnud?
    Varjatud pärl on tegelikult ka Nõmme-Kase nurgal. Talvisel ajal on seda kergem silmata ;)

  7. murueit says:

    Ma otsin aastast aastasse selle majadeseeria siit välja ja vaatan ja imetlen,sest ma nii väga tahan oma maja ja just sellist nagu esimesel pildil…

Leave a Reply

