kuduja

img_4200.jpg 

Äkki see ongi minu kiiks, aga ükskõik mida ma teen, peab see kiirelt valmis saama ja lihtne teha olema. Olgu see siis söögitegemine, aiatööd või käsitöö. Ma mäletan väga hästi kuidas ma ülikooli ajal ükskord kell kümme üles tõusin ja riidekapist midagi selga ei leidnud ning teisest kapist püksiriide leidsin ja kell 12 uute pükstega loengusse läksin.

Samamoodi on ka kudumisega. Ma lihtsalt ei kujuta ette endale number 2 varrastega kampsunit kudumas. Seega on mu lastel palju rohkem kampsuneid kui neil vaja on… või õigem oleks öelda, kanda jõuavad.

Kampsunite juures aga on minu jaoks kõige tüütum igasugune viimistlustöö, nagu külgede või varrukate kokku ajamine. Nii ma siis olen leidnud endale omaarust väga mõnusa ja lihtsa kampsunikudumise viisi mis alati sobib :) Raglaan

Kõige pealt alustan keha kudumist. Kui käib üle pea, siis ringis, kui eest lahti siis ühe laia ribana. Ei mingeid esitükke ega ka tagatükke eraldi, sest ma ei ole veel leidnud ühtegi loogilist seletust, miks peaks kampsunil olema küljeõmblus. Niimoodi koon peaaegu kaenla alla välja …. umbes 4..6 rida tuleb aga esiosa ja seljatükke eraldi kududa, et varrukas vahale mahuks… aga sellest hiljem.

Seejärel koon varrukad… neid küll kahjuks toruna ei saa kududa….sest sukavarrastega on palju kehvem kududa kui kahe vardaga… Varrukad koon ka kaenlaallani – kui on lühikesed varrukad, siis ainult paar rida saabki kududa.

Nüüd panen aga kogu hunniku ühele vardale… kõige pealt esiosa, siis varrukas vahele, siis seljaosa … jälle varrukas.. ja jälle esiosa. Selleks oligi vaja esi- ja seljaosa erladi nats kududa, sest varrukat lihtsalt kahe silmuse vahele on väga raske mahutada :)

img_4179.jpg 

Kui asi oli juba ringi peal, siis saab nüüd tervet hunnikut edasi ringitada. Lihtsalt peab nö parempidisel ringil neljas kohas kahandama. Ja niimoodi kuduma kuni kaelaauk on piisavalt suur või siis väike :) Ma olen juba sättinud oma tööd niimoodi, et ma isegi kaelaaugu saan sealt ringi pealt ilusti ära viimistleda, ilma et peaks kuskilt  midagi kokku või maha kuduma.

Ainukesed õmblused, mis nüüd vaja teha on, on varruka siseküljed.

Kuidas seda raglaani (neljast kohast kahandused) aga kududa, selleks ma siin igakord valin uue mooduse….

 img_4170.jpg

Klassikaline – esiosa 2 viimast kokku ja varruka 2 esimest kokku… nii jääb näha kaks rida…

img_4166.jpg

Ei kudunud mitte viimaseid vaid eelviimaseid… nii jäi neljane rida näha

img_4157.jpg

tegelikult samamoodi nagu esimene ainult et esiosal  kudusin ületõstega ja varrukal kaks kokku …. või noh nii nagu pildil näha, sest seljataga on ju täpselt vastupidi vaja teha :)

img_4161.jpg

minu viimane vaimusünnitis… kus keha pealt tulevad juba diagonaalis auguread ja esiosa ja varrukaühenduskohas on kolm silmust kokku kootud… teisel pool siis üks ületõsta ja kaks kokku….

Vot nii….

PS: modell meil nii vingerdas, aga raglaani sain ma küll pildile :)

20 Responses to kuduja

  1. Age says:

    No see oli nüüd küll “kiirreageerimine”. Imeilusad kampsunid. Aplaus.

  2. Merx says:

    Nii tubli!

  3. Evelyn says:

    Ma olen juba mitut asja tahtnud ranglaanis kududa, aga kui asi on sinnamaale jõudnud, olen ikka midagist muud välja mõtelnud, sest see tundub nii keeruline. Kui ma nüüd oma poolelioleva kampsuniga sinnamaale jõuan, siis loen su jutu uuesti hoolega läbi:) Super igatahes.

  4. Janne says:

    Jaa, ma mäletan küll kuidas enamus meist vist vähemalt esmaspäevaks uued riided õmbles. Aga sedasi kampsuni kudumise ma proovin kindlasti järgi. Olen Oliverile ainult 3 kampsunit kudunud, sest see kokkuõmblemine on minu arvates ka tüütu.

  5. maarja says:

    su jutust jääb mulje, et raglaan on lihtsamaid asju maailmas….

    kirjuta end või kursustele sinu juurde:)

    ma pole siiani ühtegi kudunud.

    kampsunid on väga armsad.

  6. krista says:

    aga Maarja… ongi… ausõna :)

  7. maris says:

    ei ole lihtne, krista on mulle mitu korda üritanud seda näidata ja seletada, aga ma ei saa midagi aru ja mul hakkab kõik keerama ja pöörama sees kui ma seda kuulan ja mul on hea meel, et tegelikult ei pea ju midagi kuduma kui ei taha.

  8. maris says:

    ja siis ma tahtsin veel küsida, et kas need augud või pitsimoodi asi tuleb kududes paratamatult või teete te seda meelega? noh et ma ei näe nagu mõtet asja meelega koledamaks teha, nagu 90ndate paide või türi.

  9. krista says:

    tõe huvides olgu märgitud, et Maris lubas oma mehele, et ta koob ühe laste kampsuni valmis, aga pole 3 aasta jooksul sellega veel hakkama saanud ja nüüd ta siis püüab kuidagi välja vingerdada, endal lihtsalt kade meel ;)

    ise kududes võib juhtuda, et su laps ei näe välja nagu pool Tallinna linna (vihje teie ilusale roehlisele jopele) olgu siis ilusate või koledate aukudega ;)

  10. kris says:

    super super ilus!
    no kuidas te kõik oskate…
    ma pole elus miskit kudund, keskkoolis vingerdasin kuidagi ema abiga ühe vestikese välja.
    kas tellimusi saaks esitada, mul siin üks aastane plika on täitsa kampsuniteta?

    PS what’s up with Maris??? :S

  11. KK says:

    Väga kenad ja korralikud kudumid on sul. Mulle ka raglaan meeldib, istub hästi ja on mõnus kududa.

  12. 2 poisi ema says:

    Appi kui mõnus tehnika! Vähemalt tundub nii! Peaks ka proovima, sest mulle ka ei meeldi viimistlemine. Aga kas üle pea käivat kampsunit kood ringvarrastega?

  13. Kratt says:

    ava enda juures kudumishuviliste ring;) ma oleksin ka tulija :D

  14. inga says:

    noorte emade kudumisklubi oleks aeg moodustada!
    nokitsen omaette siin 2 kuuse poisipõnni kõrvalt kogu perele kududa. raglaan on ka minu lemmik:)
    sel suvel rasedana said mu lemmikuteks suured õlasallid ainult et keegi ei viici neid meil kanda:) niisiis kingin järjest ära neile, kes kanda võiksid:)
    nii tore oleks teiste emadega reaalelus “mõõtu võtta” ja nippe vahetada:)

  15. inga says:

    … jätkuks.
    sinu kudumid lastele on lihtsalt imeilusad.
    ma ei ole suutnud viimasel ajal nii ilusa vormiga asju valmis punuda. proportsioonid kipuvad käest minema. nii olengi oma tibule meisterdanud küll papusi ja tekke, kuid veel ei ainsatki kamsikut.
    vabandan, kui tundun liig pealetükkiv… palun meili mulle aadressile ilutegija@hot.ee
    ette tänud!

  16. Savitaks says:

    Lahe aga mulle segane st alt üles on segane
    Mina koon raglaan kampsuneid ülalt-alla selle õpetuse järgi http://www.woolworks.org/patterns/raglan.html

  17. trollike says:

    Ma hakkasin Su julgustava postituse peale ka kuduma :) Hetkel on üks asi segane (vbla hiljem tuleb segadusi juurde :) :) ) – kas sa enne varrukate ja kehaosa ühele ringile ajamist varrukaid kahandad ka, et tekiks see osa, mis nende eraldikootud servadega ühilduks? Või kuidas see kaenlaalune Sul üldse pärast jääb? Ja kui palju Sa varrukaid üldse laiendad – pildilt tundub, et mitte väga? Ma olen üldse ühe lastekampsuni kudunud, nii et “prohvesjonaalsusest” on asi kaugel.

  18. krista says:

    esi ja selja tükke peab natuke eraldi ka kuduma, et varrukas sinna vahele ära mahuks (ma oma esimesel kampsunil üritasin kogu varruka kahe silma vahele mahutada ;)… see on üks oluline punkt :)…. aga ei ma ei kahanda midagi, see ongi raglaani mõte…et see, et sa igal parempidisel ringil edaspidi kahandad, see teebki selle vajaliku töö kõik ära.

    Ja üldse on need lapsed sellised, et neile nagunii ei tehtagi kunagi kehasse töödeldud asju, mis väga suurt ja keerulist lõiget nõuaks… ja samas pole nad veel ei ühte ega teistpidi kõverad…. nii sirge seljaga kõik :)

    Ma ei tee ju isegi kaelaauku mingeid kahandusi ega midagi… lihtsalt nii suurt kaelaauku kui vaja on, nii suure jätan…. kuna Ketlini mütsid on mul mingi 64 silma vardal, siis ma nii kaua ka seda kampsunit kahandan kuni nii palju silmi vardale jääb… noh siis läheb igaljuhul üle pea :)))

    Aga muidu ma varrukat natuke kasvatan küll… nii iga 8 ringi järel….

  19. liis says:

    ma tahakska nii proovida
    agaeisaa just sellest varrukast aru – etkui ma koik silmadsinna ringile ajan,siis kuidas siis kaenla auku viimistlen. Kirjelduse jargi jaab sinna auk voi
    hk on pilte poolikust tööst_

Leave a Reply

