Suvekodu :)))

Minu arust on just praegu aias kõige ilusam aeg ja lausa patt oleks olla kuskil mujal kui siin…

img_1816.jpg

Liilia esimene õis…. ja kui, siis kohe kaks korraga :)

img_1831.jpg

Kalle ehitas vanadest terassi laudadest lillekasti ja seal sees on minu seemnest kasvatatud lilled. Peenra peal on hosta ja helmikpööris, mis mõlemad kuuluvad minu lemmikute hulka. Surnuaialillede tundest hoolimata leidsin, et begooniad sobivad minu aeda väga hästi. Õitsevad terve suve ja neile meeldib meie aia väike päike. Kohe begoonia taga hakkab varsti õitsema roosade õitega maran. Mis jääb natuke varju eesaias olevale valgete õitega maranile, mis õitseb juba ammu ja teeb seda ka pärast roosasde õitega põõsast :)

img_1834.jpg

Väga suure hooga on kasvavama hakanud ebajasmiin, millel sellel aastal olid ka esimesed õied. Pottides on isegi Leevikese ema käest positiivse hinnangu saanud petuuniad :). Ja aknalaual küll kahjuks Leevikese ema poolt põrmustatud pelargoonid :). Trepiastme leidsime kirikuhoovist vana maja hoovist ja see lubati lahkelt meile. Igatahes on see nii raske, et alla kolme mehe seda liigutada küll ei jõua.

img_1836.jpg

Üks minu lemmikpeenraid, kus on 3 erinevat hostat ja alati õitsevad pegooniad. Õitsemise lõpetas just kitseenelas ja kohe hakkab teisel pool sõnajalga õitsema astilbe. Kevadel on see peenar naljakalt lage, aga mis siis :)

img_1874.jpg

Maasika korvi asemele peaks tulema ükspäev väike voolav vesi… aga senini on see kuiv tiik ;)… Ümber “tiigi” kasvavad astilbed, kellele küll vesi meeldiks rohkem, aga nad lubasid ära oodata. Ja mõned okastaimed ka, mille ma valisin küll rohkem hinna kui millegi muu järgi ;) Selle tõttu on nad ka alles hästi pisikesed, aga küll jõuavad…

Vaadet naabri aeda hakkab varjama metsviinapuu…. Kuna teisel pool peenart on väike istumiskoht, siis tulevikus on see kindlasti üks minu lemmikkohti aias. Peale selle on teisel pool veel pikk vaarikavõsa ;)

img_1894.jpg

Siin pidi olema kiviktaimla, aga nüüd jääb ära. Kiviktaimla õied kestavad maksimum nädala ja peale selle pole siin piisavalt palju päikest…. ja üldse ei sobiks see siis muu aiaga kokku.

Kuna ma selle peenra taga oleva hekiga ei ole üldse rahul, sest see sai istutatud siis, kui ma ikka aiandusest ei teadnud mitte midagi ja see, mis oleks pidanud 5 aastat tagasi tegema on tegemata, siis tuleb siina üks teine asi ;)

Kokkuvõtteks võin öelda, et tegelikult olen ma suht laisk aednik ja aiatööd püüdnud viia miinimumini, sest pole mul siin kahe tite kõrvalt küll aega käia ja rohida ja mässata….. nii et naudin seda mis on :)))))

15 Responses to Suvekodu :)))

  1. meieelu says:

    Praegu on jah kõikse värvilisem aias, kuigi mul paljud asjad juba närtsivad ja ma ei viitsi uusi osta. Lihtsalt püüan siis otsi kokku tõmbama hakata. Aga eile avastasin, et astrid on õitsema hakanud. Sügis polegi nii kaugel :) Tegelikult olid taimed istutamise ajal juba nii suured, et peavadki vist nüüd õitsema.

  2. ynry says:

    aiiii, kui kadedaks need pildid mind teevad.. et jah, meil sihke kurb olukord, et ega pääsegi ka suvel linnakivide vahelt ää. õnnelikud inimesed olete, siiralt :)

  3. krista says:

    see meie suvekodu ongi linnakivide vahel ju :)))… aga ma püüan mitte nii kaugele vaadata, et naabri aknast sisse vaatan…

  4. ynry says:

    et ka linnas.. õnneseened ikkagi :)

  5. Anu says:

    mul on ka sellist värvi päevaliilia, kahjuks ainult ei õitse sel aastal… koht vist vale tal, pean ümber istutama.

  6. Katrin says:

    Teie aed läheb iga aastaga ikka huvitavamaks ja ilusamaks :) Mina saan oma aia töödega alustada heal juhul sel sügisel. Hetkel on hulllumaja :D Siis jagad ehk mullegi oma aiandusalaseid teadmisi ja nippe ? ;)

  7. maarja says:

    nii ilus aed.
    tänava poolt paistab nii pisikene, aga piltide peal tunne, et suur, mis suur

  8. Merx says:

    Sain selle imelise aia ilu oma silmaga hiljuti näha ja ausalt – võtab sõnatuks, fantastiline! Uskumatu mida võib kõike ise teha! Krista oled ülitubli, sinu maitse sobib mulle 101 %! Hästi soojad ja armsad lahendused! Edu edaspidiseks!

  9. maris says:

    mul on hea meel lugeda, et olen arvestatav aiakriitik.

  10. maris says:

    maarja, krista pole mitte ainult hea aednik, vaid ka tunnustatud fotograaf ning võib isegi imepisikese aia oma piltidel suureks pildistada.

  11. Krentu says:

    Kuidas ma seda postitust pole siiani näinud… kahe silma vahele jäänud.
    Ma kindlasti pean siin ka ütlema, et mina ei ole ilusamat, kodusemat, hubasemat ja suuruselt parajamat aeda näinud. Kui seal istud, oleks nagu rohelises toas. Minu kõige lemmikum aed! Kunagi, kui mul on ka aega maal aiakujundamisega tegelema hakata, siis ma kutsun Krista endale nõunikuks :)

  12. […] Ükspäev kui ma hommikul kraadiklaasi vaatasin ja siis veel niisama pilgu aknast välja saatsin, tekkis ikka masendus küll. Kaua võib? Mitte midagi kaunist ei ole vaaata. Kõik on kuidagi masendavalt kole, eriti veel minu ilunõudlikule silmale. Siis ma sobrasin natuke oma blogi ja leidsin näiteks sellise postituse eelmisest suvest…. näed siin […]

  13. […] suur, et muru niitmine võtab 15 minutit, aga on koht kuhu ennast tahtmise juures pikali visata. Lillede ja muidu õitsvate põõsastega olen ma siin alati eputanud :). Lastel on liivakast, kiik ja koht […]

  14. […] et mu projekt hetkel ei tunduks nii trööstitu, siis ma leidsin 2 aastat tagasi sellise POSTITUSE… umbes täpselt need kohad ma oma aias ka püüan […]

  15. […] siin kohas näiteks üks paari aasta tagune pilt oli SELLINE … see pilt kus maasikakorv on ka pildil…no kõik need okaspõõsad on vahepeal nii […]

Leave a Reply

