Järgmine haige

img_6744.jpg 

Tegelikult ei ole meil enam ühtegi haiget, aga ükspäev oli….

Reedel pakkisin jälle oma jubinad auto peale ja läksime võimlema. Keset võimlemist tundsin, et üks preili jääb kohe haigeks ja kui võimlemine lõppes, siis jäi juba käigu pealt magama. Jutt siis Keidist.

Võttis aga omale palaviku ja nohu ja viskas siruli – tema on nüüd haige. Õhtul polnud veel asi muretsemist väärt, aga kell 12 öösel läks ahi ikka kõrval päris kuumaks. Ajasin siis Kalle üles ja käskisin tal kuhugi helistada, et teada saada, millist paracetamoli titele andma peaks. Ketlini omad tundusid kuidagi väga suured.

Kalle tubli pereisa helistas kiirabisse…. ei , ei pole vaja… ei me sõidame ikka läbi ja vaatame üle. Nii pisikesi peab üle vaatama. Hoidke teda igaks juhuks püsti asendis.

Noh, ma tahaks näha milline ema sellise jutu peale muretsema ei hakkaks. Ma arvasin, et on ainult väike palavik, aga näe… nüüd tuleb kiirabi. Mul pole elu sees enne kiirabi käinud. Ma pole isegi nii lähedalt ühtegi kiirabi näinud.

Tulid siis 2 rõõmsat arstitädi kell 1 öösel ja vaatasid ja vaatasid ja ütlesid, et näe kui suured silmad :).

Käskisid viinaga hõõruda ja väike küünal kah kui väga kuumaks asi kisub.

Järgmine päev oli kah nagu oli ja öösel oli ka veel natuke palavikku, aga siis ärkas rõõmus laps üles ja keeldus toas magama jäämast.

Tema on sünnist saati õues maganud ja mis te nüüd siis tulete nalja tegema. Ja nagu meie pere kõik naised, ei andnud tema ka alla. Kui on ikka pähe võtnud, et tema toas ei maga, siis ei ole mõtet vaidlema hakata.

Kell 3 päeval helistasin mingile tasulisele arstile ja tema hinge peale jäi see, et minge siis õue! Igatahes, nii kui vankri uksest välja lükkasin, magas üks mees juba õiglast und.

Kokkuvõte: ma ei saa üldse aru, kuidas me väiksest peast üldse terveks saime, sest palaviku ravimine on ikka täiesti vastupidine. Nüüd kästi kõik riided seljast ära võtta, viinaga üleni märjaks määrida ja et sellest veel vähe on, siis ka rätikuga tuult peale lehvitada.

Mina samal ajal pidin suure teki kuhja all higistama. No vot on teaduse areng :)

Emale ei julgenud ma küll öelda, et ma 5 tundi pärast 39 palaviku lõppemist lapse õue magama viisin ja et ta mul paljalt magas, samal ajal kui minul tekk kurguni oli ;) 

PS: pildil on ainult illustreeriv tähendus…. ei ole ta seal haige , pilt on tehtud üks teine päev, kui ta oli täitsa terve!

6 Responses to Järgmine haige

  1. Evelyn says:

    Mina ei saa selle viinaga määrimisele üldse pihta. Trinel oli kahe aastaselt palavik 41, olime parajasti ema juures ja helistasin siis sealsele perearstile. Ta käskis ka kiirabi kutsuda, aga tuli kohe ise kohale ka. Lapsel olid tavalised toariided seljas ja õhuke lina oli peal, magas teine. No ma sain konkreetselt sõimata, kas ma tahan ära kuumutada oma last või ja irooniliselt sinna otsa, et viinasokke ei tahtnud tegema hakata või? No ma ei tea, ma oma aruga oleks vist varsti teinud ka, sest olin endast ikka piisavalt väljas juba. Ja siis ta seletas, et millal võib viina kasutada ja millal üldse mitte, aga mul ei jäänud mitte midagi meelde. Igatahes oli seotud sellega, kas jalad on külmad või kuumad. Ja nüüd ma ei julgegi enam viina ravimisel kasutada, sest ma ei mäleta, millal võis ja millal mitte. Tookord viidi meid kiirabiga haiglasse ja järgmisel päeval oli palavik läinud ja keegi ei teadnud, miks ta üldse tuli…

  2. Anu says:

    http://www.kiirabi.blogspot.com/ seal on ka kasulikke näpunäiteid palaviku puhul. Igatahes jah, kuidas me veel elus oleme, ma mäletan ka, kuis palavikku raviti teki all higistades… :P

  3. maris says:

    üldiselt viinaga hõõrumisel tuleb katsuda, et jalalabad oleksid soojad. kui jalad hakkavad jahedaks minema, tuleb neid soojendada, muidu tekivad krambid. ja tekikuhja all võib jah üle kuumeneda.
    vanasti anti aspiriini ja siis higistati, nüüd ju enam aspiriini ei sööda.
    viinaga hõõrumise värk pole mitte uus lähenemine vaid unustatud vana. lisaks keeratakse palavikus laps veel külma märja lina sisse.
    ise eelistaksin siiski tekikuhja all higistada, aga leevikest olen paar korda tuulutanud küll.

  4. Mari says:

    Oiii, küll on hea, et kiiresti terveks saite.
    Kui ma Mariaga haiglas olin (üle aasta tagasi), siis tema pidi ka seal täiesti paljalt mähkude väel magama. Kui arstid juba teist korda avastasid, et hoolitsev ema on tekiotsa peale sättinud, siis viidi toast kõik tekid minema. Ma palusin siis Randol kodust ühe lina tuua – no nii õnnetu tundus see konnake täiesti katmata seal haiglavoodis.
    Muidu kõrget palavikku oleme me ka viinaga maha võtnud ja kui ikka üles tuleb, siis küünla pannud.

  5. Liisaema says:

    Lastel, eriti imikutel, on imeväärne ja tänuväärt komme terveneda ruttu. Üks päev on pikali ja kuum, järgmine päev on ponks poiss, onju nii? Kui omal on üks päev 37,2 palavik, siis pärast saab veel nädal aega oiata.

  6. Kati says:

    minu lastel on kõigil selliseid 1-2päevaseid kõrgeid palavikke olnud. Mingeid muid haigustunnuseid pole – lihtsalt palavik, mis ilma igasuguse ravita möödub. Antroposoofilises meditsiinis nimetatakse neid inkarneerumispalavikeks, millega laps endale oma vajadustele vastavat keha kujundab. On sellega, kuidas on, aga mina olen õppinud sellist palavikku kasulikuks pidama ja mitte muretsema. Kui ta ka muud ei tee, siis immuunsüsteemi aktiveerib ikka ning kupatab kõik varuksolevad viirused kehast välja :)

Leave a Reply

