pioneer

 079377-0444.jpg

Kogu selle valimiste ja mineviku ja muu jahumise taustal tuleb mulle ikka meelde kuidas mina pioneer olin.

Ma ei suutnud mitte kuidagi ära oodata, millal ükskord mina ka pioneeriks saan. Juba esimeses klassis vaatasin ma kadedusega suuremaid ja unistasin. Ja kui siis ükskord see päev kätte jõudis, ei saanud mina küll mantlinööpe kinni panna, sest muidu poleks ju kõik inimesed tänaval näinud, et ma  nii uhke olen :)))))

Lisaks kaelarätikule meeldis mulle ka kogu see muu jama seal juures. Sõlmede tegemine, vilenöörid (huvitav milleks neid vaja oli), pioneerituba, kus võis trumme taguda ning rivivõistlused. Kogu selle sahmerdamise juures ei teadnud mina mingist suurest eesmärgist ega mõjutamisest midagi. Lihtsalt oli huvitav elu. Ja Lenini raamat meeldis mulle ka.

Igakord kui ma viimasel öösel tänavavalgustuse valgel luuletust pähe õppisin, mõtlesin, et miks ma ei võiks olla selline nagu Lenin, kes juba esimesel päeval pliiatsid ära teritab ja kirjandi valmis kirjutab. Ja Lenini raamatut tahtsin ka endale, käisin seda ikka raamatupoes vaatamas.

Kangelastest ainult ei saanud ma aru. Kes meist ei mäletaks Sooja Kosmodemjanskajat… aga milleks see piinamine? Aga äkki see oligi see pööramine, nii et hea et ma sellest aru ei saanud.

Eks see kaltsu kandmine tüütas ära ka ja märkuseid sai selle eest ka, aga täna mõtlen ma sellele kui lihtsalt pubeka trotsile. Väike ja süütu asi, millega sai täiskasvanuid närvi ajada ;) 

Ja kõige tipp oli pioneerilaager. Pioneerindusega oli kuidas oli, aga diskod ja pasteerimised olid küll sellised asjad mis meelde jäid. Lisaks oli meie laagris veel väravavalve, kus sai kohalike poistega kõkutada ja külla tulnud vanematele nende jubinaid mööda laagirt otsitud. Millegi pärast ei tohtinud vanemaid laagriterritooriumile lubada :)))))

Nii et… mulle on Eesti alati meeldinud, ju ma siis olen sündinud täpselt õigel ajal, kus sai olla veel õnnelik laps ajal, mida suured inimesed vihkasid :)

2 Responses to pioneer

  1. maarja says:

    mul oli väiksena raamat Leninist. Mustamäe haigla alt raamtuletist ostetud. Raamatul oli ilusad kaaned ja leevikesed seal peal.

    ja pioneerilaagrid olid lahedad.

  2. annushka says:

    mul oli ka leevikestega lenini-raamat, peaks vist praegugi vanaema juures alles olema. aga me ei lugenud seda kunagi. ja pioneerilaagris käisin ma alaealisena ja kuna ma olin siuke memmekas, siis mulle karm laagrielu eriti ei meeldinud. see oli rohkem ikka pubekate värk… emme tuligi mulle poole pealt järgi. siiski, laagris õppisin ma saia triikima. ja ühe vahva popplaulu sain seal ka selgeks, õpetasin selle oma väiksele vennale, kes esines selle lauluga mingil võistlusel ja võitis. nii et täitsa kasulik laager oli :)

Leave a Reply

